پیکر خلبان بالگرد سقوط کرده در خلیج فارس پیدا شد

با تلاش گسترده تیم‌های جست‌و‌جوی شرکت نفت فلات قاره ایران، پیکر خلبان بالگرد سانحه‌دیده در آب‌های خلیج‌فارس پیدا شد.

کد خبر : ۵۴۸۸۴
بازدید : ۱۲۱۸
با تلاش گسترده تیم‌های جست‌و‌جوی شرکت نفت فلات قاره ایران، پیکر خلبان بالگرد سانحه‌دیده در آب‌های خلیج‌فارس پیدا شد.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، به کمک روبات پیشرفته زیردریایی (ROV) و جست‌و‌جوی دقیق و نقطه‌به‌نقطه حوالی محل حادثه، دیروز پیکر یکی از سرنشینان ناپدید شده بالگرد سقوط کرده در آب‌های خلیج‌فارس پیدا شد و به سکو انتقال یافت.

شامگاه سه‌شنبه ۲۸ فروردین بالگرد بل ۲۱۲ در اجاره شرکت نفت فلات قاره برای انتقال یک بیمار از سکوی نفتی خلیج فارس به پرواز درآمده بود که به دریا سقوط کرد و منجر به مرگ جواد کاراندیش - بیمار - بهروز اشکان - پزشکیار - بهروز موسوی- همراه بیمار - و علی فتاحی - خلبان شد و در این سانحه کاپیتان سهیلی- خلبان دوم - نیز جراحتی برداشت.

در پی این حادثه در مجموع هفت شناور جست و جوگر شامل شناور‌های تندرو، تدارکاتی و غواصی تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره، همچنین شناور‌های ناجی سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه به محل حادثه اعزام شدند که در عملیات جست وجو پیکر‌های دو نفر از سرنشینان از آب گرفته شد و خلبان دوم بالگرد نیز که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد.
با ادامه جست و جو‌ها امدادگران توانستند جنازه خلبان بالگرد «علی فتاحی» را دیروز در دریا پیدا کنند، ولی تلاش برای یافتن دومین سرنشین ناپدید شده بالگرد با وجود شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا ادامه دارد. مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی ضمن اشاره به پیدا شدن پیکر خلبان بالگرد بل ۲۱۲ در داخل بالگرد گفت: طی ۲ هفته علت سانحه اعلام خواهد شد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری افزود: سرنشین دیگر هنوز دیده نشده و به‌دلیل واژگون بودن بالگرد در اعماق آب کار به سختی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه علت سانحه هنوز مشخص نشده است، گفت: به‌دلیل اینکه کمک خلبان از لحاظ جسمی وضعیت مناسبی ندارد هنوز موفق به گفت‌و‌گو با وی نشده‌ایم.

وی درباره زمان بالا آوردن لاشه بالگرد گفت: تاکنون دوبار لاشه پیدا شده که یکبار کابل پاره شده و در نتیجه لاشه ۱۰ مایل دور شد و در حال حاضر نیز کشتی‌ها این بالگرد را پیدا کرده‌اند و با کابل در حال کشیدن آن به سمت اسکله هستند. به‌دلیل اینکه اکنون دریا طوفانی است، نزدیک شدن کشتی‌ها به سکو خطرناک است و هر زمان مدیریت بحران مناسب دید، لاشه را به سکو انتقال می‌دهند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید