درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997

درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997

کورولا واگن 98 بدون شباهت به گذشتگان و یا حتی آیندگانش، خودرویی کم‌وبیش بی‌هویت است که وقتی لوگوی تویوتا از جلوپنجره حذف کنیم، دیگر قادر به تشخیص خودرو نبوده که این موضوع ضربه بدی به حیثیت محصول موفقی مثل کورولا وارد می‌کند.

کد خبر : ۵۴۹۳۱
بازدید : ۸۳۷۹

فرادید | کسی باور نمی‌کند تویوتا کورولا در نمونه استیشن واگن تا این حد اتومبیلی زشت با ظاهری گمنام باشد. این خودرو که همواره محصولی موفق و البته نسبتا زیبا بوده در سال‌های پایانی قرن بیستم به سمت فرم‌های بدنه اروپایی سوق پیدا کرد و البته با اقبال کثیری هم مواجه شد. مشاهده دوباره مدل 1997 این خودرو در تهران که به تعداد محدودی در سال‌های میانی دهه 70 خورشیدی وارد ایران شده ما را به این صرافت انداخت که یک بار دیگر به وجوه ناشناخته این خودروی جالب بپردازیم.

درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997

به گزارش فرادید ، گفتگو با مالک خودرو نشان می‌دهد این خودرو بعد از 20 سال کار همچنان به مالکش خدمت می‌کند و اثری از گذر زمان روی کیفیت ساخت مناسبش دیده نمی‌شود. رنگ و روی خودرو طبیعتا همچون روز اول نیست اما در کمال حیرت مونتاژ خودرو در اثر نگهداری مناسب مالک و استانداردهای بالای تویوتا همچنان مثال زدنی است.

درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997

حوالی میرداماد کنار یک باغچه بزرگ آن طرف ساختمانی که لوگوی بزرگ فولکس‌واگن خودروساز آلمانی را به خود نصب کرده، می‌توان یکی از خاص‌ترین اتومبیل های بازار ایران را پیدا کرد که با وجود سن نه چندان زیاد و نام مشهورش، تقریبا برای 99.9درصد مردم در نخستین نگاه ناشناخته و مرموز است.

درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997

تویوتا در این محصول آشکارا تلاش کرده تا یک محصول استیت / استیشن اروپایی بسازد که باب میل زن‌ها و خانواده‌های پرجمعیت باشد ولی خب، کار هر کس نیست ساخت استیشن‌واگن! کورولای نسل هشتم مدل اروپا و اقیانوسیه یکی از خاص‌ترین استیشن‌هایی است که تاکنون دیده‌اید.

درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997

مصرف پایین سوخت، سواری نرم و اتاق نسبتا جادار در کنار استهلاک اندک ازجمله دلایل موفقیت این اتومبیل در فاصله سال‌های 1997-2000 در بازار اروپا است. این نسل که توانست در خلال 4 سال بیش از 540 هزار دستگاه فروش را به ثبت رساند هنوز هم موفق‌ترین کورولای تاریخ تویوتا در بازار اروپا است که دیگر هرگز نتوانست این سطح از اقبال را در قاره سبز به دست آورد.

درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997
البته این خودرو از نظر یک فرد عادی اتومبیل چندان شایسته‌ای به نظر نمی‌رسد. کورولا واگن 97 بدون شباهت به گذشتگان و یا حتی آیندگانش، خودرویی کم‌وبیش بی‌هویت است که وقتی لوگوی تویوتا از جلوپنجره حذف کنیم، دیگر قادر به تشخیص خودرو نبوده که این موضوع ضربه بدی به حیثیت محصول موفقی مثل کورولا وارد می‌کند. 5 نوع موتور 4 سیلندر بنزینی و دیزلی کار قدرت‌دهی به این محصول را بر عهده دارند که نمونه حاضر در بازار ایران دارای قدرت 110 تا 120 اسب و موتوری 1800سی‌سی است که به کمک تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ و آرایش 16 سوپاپه کشش و عملکرد مناسب را عاید مالکش می‌کند.

درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997

از جمله دیگر مشخصات کورولا واگن 97می‌توان به سیستم دیفرانسیل جلو، گیربکس 5 سرعته دستی، مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتری که برای خودرویی در آن زمان مقداری بسیار مناسب است، و نیز سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب اشاره کرد. کورولا واگن یک باک 50 لیتری بنزین دارد و در مجموع با وزن 1040 کیلوگرم در کمتر از 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حجم جعبه این خودرو 350 لیتر بوده در حالی که طول، عرض و ارتفاع این ژاپنی خسته به ترتیب 4.24، 1.69 و 1.38متر است.

درباره تویوتا کورولا استیشن مدل 1997
کورولای نسل هشتم که برای 4 بازار مختلف اعم از ژاپن، امریکا اروپا و اقیانوسیه، و نیز چین در اشکال مختلفی تولید شده در لیست افتخارات خودیک مورد جالب توجه دیده می‌شود. اینکه همین اتومبیل در گونه سدان قهرمان مسابقات رالی جهانی شده است که این موضوع خبر از توان بالای تویوتا در ساخت خودرویی اقتصادی و البته پایدار، پرکشش و اسپورت می‌دهد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید