اعتراض ۲۰۰۰ دانش آموز امریکایی به قوانین حمل اسلحه

هزاران دانش‌آموز در سراسر امریکا همزمان با نوزدهمین سالروز کشتار دبیرستان کلمباین (۱۹۹۹) برای اعتراض به قوانین حمل سلاح کلاس‌های درس را ترک کردند.

کد خبر : ۵۴۹۷۸
بازدید : ۱۱۱۳
هزاران دانش‌آموز در سراسر امریکا همزمان با نوزدهمین سالروز کشتار دبیرستان کلمباین (۱۹۹۹) برای اعتراض به قوانین حمل سلاح کلاس‌های درس را ترک کردند. در این اقدام نمادین دانش‌آموزان رأس ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی با ترک کلاس‌ها به صفوف یک راهپیمایی واحد پیوستند و شعار‌هایی برای اصلاح قوانین اسلحه و افزایش امنیت مدارس سردادند.
هدف از این راهپیمایی که دانش‌آموزان بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در سراسر امریکا در آن شرکت کردند افزایش آگاهی عمومی و افزایش فشار بر قانونگذاران برای اصلاح قوانین فعلی مالکیت و حمل اسلحه عنوان شده است. روز جمعه - ۲۰ آوریل- فقط یک ساعت قبل از آغاز این راهپیمایی رسانه‌های امریکایی بار دیگر از تیراندازی در یک مدرسه خبر دادند که طی آن یک دانش‌آموز از ناحیه زانو زخمی شد.
همزمانی این تیراندازی که در دبیرستانی در شهر آکالا فلوریدا صورت گرفت با راهپیمایی از پیش اعلام شده دانش‌آموزان، یک بار دیگر توجه افکار عمومی را به مسأله خشونت با اسلحه در امریکا جلب کرد.

پلیس می‌گوید در جریان این تیراندازی تنها یک دانش‌آموز مجروح شده و تیرانداز هم بازداشت شده است. تیرانداز که در ابتدا دانش‌آموز همان مدرسه معرفی شده بود، ساعتی بعد نوجوانی معرفی شد که در حال حاضر مشغول به تحصیل نیست. تیراندازی ۱۹ سال پیش در دبیرستان کلمباین اوهایو، به نمادی برای گفتمان ملی بر سر قوانین اسلحه در امریکا بدل شده است.
در جریان آن واقعه (۲۰ آوریل ۱۹۹۹) دو دانش‌آموز بعد از ماه‌ها برنامه‌ریزی به دبیرستان محل تحصیل خود حمله کردند و پیش از آنکه خودشان را بکشند ۱۲ دانش‌آموز و یک معلم را کشتند و ۲۴ دانش‌آموز دیگر را هم زخمی کردند. آن‌ها حتی در کافه تریا مدرسه بمب کار گذاشتند و هدف اولیه‌شان کشتار همه دانش‌آموزان و معلمان بود.
برای همین هم روز جمعه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در راهپیمایی ۱۳ ثانیه به نشانه ۱۳ جان‌باخته کشتار کلمباین سکوت کردند، اما بسیاری از آن‌ها گفتند قصد دارند بعد از راهپیمایی به جای بازگشتن به کلاس‌های درس تلفن‌ها را بردارند و با سناتور‌ها و نمایندگان پارلمان تماس بگیرند و آن‌ها را برای اصلاح جدی قوانین مالکیت اسلحه ترغیب کنند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید