سنگ نبشته‌ای بر گور یک جاسوس

سنگ نبشته‌ای بر گور یک جاسوس

این کتاب در ابتدا به صورت پاورقی در روزنامه دیلی اکسپرس چاپ شده.

کد خبر : ۵۵۲۳۹
بازدید : ۲۴۲۲
فرادید | اریک کلیفورد امبلر ‏ (۲۸ ژوئن ۱۹۰۹ - ۲۲ اکتبر ۱۹۹۸ سوئیس) نویسنده بریتانیایی داستان‌های کارآگاهی بود؛ و ۲۱ کتاب نوشت که برخی از آثارش عبارتند از:
سنگ نبشته‌ای برای جاسوس (۱۹۳۸)
دلیلی برای هشدار (۱۹۳۸)
نقاب دیمیتریوس (تابوتی برای دیمیتریوس) (۱۹۳۹)
سفر به درون ترس (۱۹۴۰)
دادگاه دلچف (۱۹۵۱)
جاسوس و بیگانه‌ای تنها
بازگشت به خطر
"سنگ نبشته‌ای برای گور یک جاسوس" یکی از جذاب‌ترین داستان‌های آمبلر در حوزه ادبیات جاسوسی است که اثری کلاسیک محسوب می‌شود. این کتاب در ابتدا به صورت پاورقی در روزنامه دیلی اکسپرس چاپ شده و جزو ده رمان برجسته تاریخ ادبیات جاسوسی به انتخاب مجله ایندیپندنت است. سبک نگارش و طرح این داستان با آثار جان باکن نویسنده برجسته کانادایی شبیه بوده که در حوزه نگارش رمان جاسوسی اکنون در ردیف اثار کلاسیک دسته بندی می‌شود.
ریچارد هنی قهرمان اثار باکن در حوزه ادبیات جاسوسی از شهرت و جایگاه خاصی برخورداد است. امبلر نیز با نبوغ منحصر به فرد و طنز استثنایی خود داستانی جذاب و پر کشش را روایت می‌کند. وادسی قهرمان داستان "سنگ نبشته‌ای برای گور یک جاسوس" همانند ریچارد هنی قهرمان رمان ۳۹ پله به تصویر کشیده شده است. وی مجبور است مراقب جاسوسان باشد، چون خود به همین اتهام مورد سوظن پلیس است. تنها راه نجات از اتهام جاسوسی این است که شخصا جاسوس را پیدا و معرفی کند و این برای یک معلم ساده زبان به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست.
این اثر در میان اثار مشابه در گونه تریلر یک سر و گردن بالاتر می‌ایستد. به قول منتقد کتاب روزنامه واشنگتن پست کسی که اثار آمبلر را نخوانده باشد دلهره واقعی را تجربه نکرده است. از میان ۱۹ رمان امبلر مشهورترین کتابش تابوتی برای دیمیتریوس یا نقاب دیمیتریوس است. از کتاب "سنگ نبشته‌ای برای گور یک جاسوس" فیلمی با عنوان هتل رزرو نیز تهیه شده است. این کتاب ترجمه رامین اذر بهرام توسط نشر نیلوفر منتشر شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید