بازداشت نامادری سه کودک ماهشهری

همزمان با انتشار خبر شکنجه سه کودک ماهشهری در اسارتگاه پدر و نامادری در صفحه حوادث روزنامه «ایران»، جمعی از مردم نیکوکار و مهربان برای کمک و همدردی با این سه کودک به دادگستری و محل زندگی این کودکان رفتند.

کد خبر : ۵۵۳۳۱
بازدید : ۱۸۳۰
همزمان با انتشار خبر شکنجه سه کودک ماهشهری در اسارتگاه پدر و نامادری در صفحه حوادث روزنامه «ایران»، جمعی از مردم نیکوکار و مهربان برای کمک و همدردی با این سه کودک به دادگستری و محل زندگی این کودکان رفتند.
این در حالی است که نامادری این سه کودک که متواری بود عصر دوشنبه بازداشت شد. پدر آن‌ها نیز یک روز قبل‌تر - یکشنبه - دستگیر شده بود.

شامگاه شنبه گزارش شکنجه دو دختر و پسر ۵، ۸ و ۱۲ ساله به پلیس گزارش شد. با حضور مأموران در خانه پدری قربانیان در یکی از شهرک‌های بندر ماهشهر، تیم تحقیق با صحنه دلخراشی روبه‌رو شد. دختر ۱۲ ساله جراحات متعددی برداشته و دست و دهانش را بسته بودند و در گوشه‌ای از حیاط بی‌صدا گریه می‌کرد. اندکی آن طرف‌تر نیز خواهر و برادر خردسالش نشسته و با نگاه به چکشی که روی زمین افتاده بود از ترس می‌لرزیدند و گریه می‌کردند.
این سه دختر و پسر کم سن و سال به بیمارستان انتقال یافتند و با حکم دادستانی به عمویشان سپرده شدند. پدر قربانیان یک روز پس از آغاز تحقیقات بازداشت شد، اما نامادری آن‌ها که همسر سوم این مرد بود تحت تعقیب قرار داشت. با وجودی که شواهد و قراین نشان می‌داد که شکنجه‌ها توسط نامادری انجام شده، اما مرد میانسال در همه جلسه‌های بازجویی ادعا کرد همسرش بی‌گناه است و خودش فرزندانش را تنبیه کرده است. به این ترتیب تحقیقات برای ردیابی نامادری ادامه یافت و سرانجام عصر دوشنبه این زن بازداشت شد.

مهدی محمدی، دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر به خبرنگار «ایران» گفت: «این زن عصر دوشنبه دستگیر شد، اما به‌دلیل فشار‌های روحی حال مساعدی نداشت. وی پس از بازجویی اولیه برای درمان به بیمارستان منتقل شد. وی پس از تفهیم اتهام با قرار تأمین آزاد است.»

وی درباره اعتراف‌های این زن نیز افزود: «این زن با رد همه اتهاماتش، کودک آزاری را نپذیرفته و همسرش را به‌عنوان مقصر معرفی می‌کند. دوقلو‌های این زن نیز در اختیار خانواده او قرار گرفته‌اند و تحقیقات این پرونده برای تعیین علت و انگیزه این کودک آزاری ادامه دارد.»

دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر ادامه داد: «از زمان انتشار این خبر و انعکاس گسترده آن در فضای مجازی بسیاری از مردم با مراجعه به دادگستری درخواست سرپرستی این قربانیان خردسال و کمک به آن‌ها را داشته‌اند. حتی تعدادی از مردم نیز به محل زندگی خانواده پدری کودکان مراجعه کرده‌اند، اما با هماهنگی دادگستری استان این کودکان با عمویشان به محلی دیگر انتقال یافته‌اند تا در آرامش روند درمانشان را ادامه دهند.»
محسن بیرانوند، فرماندار بندر ماهشهر نیز با تأیید دستگیری نامادری کودکان گفت: «حکم پدر خانواده هنوز صادر نشده است چراکه براساس شواهد موجود، نامادری بی‌تقصیر نبوده و تا مشخص شدن دقیق جزئیات جرم، بررسی‌ها ادامه دارد.»
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید