دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

ساخته‌های دی‌اس چه در نمای ظاهری و چه در بخش فنی بالاترین حد توان مهندسان فرانسوی را با خود داشته تا به راحتی توان مقابله با برندهای برجسته‌ای نظیر لکسوس، ولوو ، جگوار، اینفینیتی و مینی را داشته باشد. این برند با هدف کسب سهم مناسبی از بازار ایران، اخیرا محصول پرچم‌دار خود یعنی شاسی‌بلند 7کراس‌بک را وارد کشور نموده و قصد دارد با این مدل جایگاه خود را در بازار خودروهای وارداتی کشور بهبود بخشد.

کد خبر : ۵۵۵۷۸
بازدید : ۴۷۲۳

فرادید | اواخر هفته گذشته در رویدادی رسانه‌ای خودروی فرانسوی دی‌اس 7کراس‌بک به خبرنگاران و اهالی رسانه معرفی شد. دی‌اس 7کراس‌بک با قیمتی کمتر از لکسوس ان‌ایکس و امکانات و ظاهری به‌روزتر، در رده شاسی‌بلندهای لوکس انتخابی قابل تامل است. این خودرو که در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک و نیمه لوکس شهری از جایگاه مناسبی در دو بازار چین و اروپا برخوردار است، به واسطه طراحی زیبا، امکانات عالی و کیفیت ساخت بالا در بسیاری از مجلات مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. دی‌اس7 کراس‌بک که پس از حذف لکسوس ان‌ایکس شانس زیادی برای موفقیت در بازار کراس‌اوورهای نیمه لوکس دارد اخیرا در رویدادی در ایزدشهر مازندران رونمایی شده و به اصحاب رسانه معرفی شده است.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

به گزارش فرادید ، کراس‌اوور لوکس شرکت فرانسوی دی‌اس به طور قطع می‌تواند با اخلال در بازار لکسوس ان‌ایکس، بخشی از سهم بازار این برند محبوب را به خود اختصاص دهد. 7 کراس‌بک که محصولی است مدرن و تکنولوژیک، به لطف امکانات بالا و قیمت 475 میلیونی، شانس خوبی در بخش خودروهای لوکس بازار ایران داشته باشد به شرط اینکه از موتوری نیرومندتر از نمونه توربوی 1600سی‌سی فعلی دی‌اس استفاده کند. در گزارشی جامع، می‌توانید اطلاعات کاملی از این خودروی فرانسوی را به دست آورید.

تاریخچه :

شعار این برند روح آوانگارد است و همواره سعی در تحقق آن داشته است. دی اس یک خودروساز خاص فرانسوی با طراحی مخصوص به خود است. از سال 1955 که یکی از مدیران ارشد سیتروئن تصمیم گرفت برندی برای تولید خودروهای لوکس بسازد، تا همین سال 2009 که دی اس پس از سالها دوباره به عرصه بازگشت، محصولات این برند همواره نمونه بازطراحی شده یا مجهزتر خودروهای سیتروئن بودند که با برخی تغییرات جزئی به نام دی‌اس راهی بازار می‌شدند. با این حال از زمان تاسیس مجدد این برند در قرن 21، تصمیم سیتروئن بر عرضه مستقل محصولات این برند بوده و اخیرا نیز با رونمایی مدل جذاب 7کراس‌بک توانسته بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کند. دی‌اس 21 که به عنوان یک سدان کامپکت و نیمه لوکس از طراحی ظاهری جذاب و فن‌آوری پیشرو سیستم تعلیق و فرمان سود می‌برد، در سال‌های دهه 70 و 80 میلادی به یکی از نمادهای صنعت خودروسازی مدرن فرانسه بدل شد. با این حال موفقیت این مدل دیری نپایید و بعد از یک دهه به کل از بازار محو شد. دی‌اس که اینروزها هفت مدل مختلف در خط تولید خود دارد، برنامه ساخت یک کوپه اسپورت و 2 اتومبیل شاسی‌بلند جدید را ریخته و به فکر تغییر نسل سری3 نیز هست.

مشخصات سازنده

دی‌اس اینروزها رویاهای بزرگی دارد. این خودروساز گرچه همچنان فرانسوی است با همان سبک و سیاق خارج از عرف ولی به بازارهای جهانی و فروش بالا فکر می‌کند. این برند با اینکه سازنده محصولاتی اسپورت نیست اما در زمینه طراحی و زیبایی ظاهری، و نیز استفاده از تکنولوژی ساخت تا بخواهید مدرن، پیشرو و مثال زدنی است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر پاریس فرانسه بوده و احتمالا به زودی در آمریکا هم دفتری تاسیس خواهد نمود. در عین حال دی‌اس فعالیت نسبتا گسترده‌ای در بازار چین دارد. مدل‌های 3، 4کراس‌بک، 4اس، سری5، سری 5ال‌اس، سری6 و 7کراس‌بک به عنوان خودروهای تولیدی دی‌اس سالانه فروشی بالغ بر 150 هزار دستگاه در سرتاسر جهان داشته و به غیر از فرانسه، در چین، انگلستان و خاورمیانه خریداران بسیاری دارند.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

ساخته‌های دی‌اس چه در نمای ظاهری و چه در بخش فنی بالاترین حد توان مهندسان فرانسوی را با خود داشته تا به راحتی توان مقابله با برندهای برجسته‌ای نظیر لکسوس، ولوو ، جگوار، اینفینیتی و مینی را داشته باشد. این برند با هدف کسب سهم مناسبی از بازار ایران، اخیرا محصول پرچم‌دار خود یعنی شاسی‌بلند 7کراس‌بک را وارد کشور نموده و قصد دارد با این مدل جایگاه خود را در بازار خودروهای وارداتی کشور بهبود بخشد.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

کارخانه و محل ساخت:

از سال 2012 تا پایان سال گذشته مجموعا 630 هزار دستگاه در کارخانه دی اس واقع در مالهاوس فرانسه تولید شده و در یکی دو سال اخیر هم تاسیسات چینی سیتروئن پذیرای برخی مدل‌های دی‌اس مثل 7 و 5ال‌اس بوده است. کارخانه مالهاوس که محل تولید خودروهای شرکت سیتروئن از قبیل بوده، سالانه کار تولید بیش از 300هزار دستگاه خودرو را برعهده داشته و یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای مونتاژ در خاک فرانسه است.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

فروش سالانه:

دی‌اس به تازگی و از انتهای سال 2016 به خط تولید ولیست فروش دی اس اضافه شده و فروش سالانه آن به بیش از 20 هزار دستگاه در سال می‌رسد که برای یک خودرو با این سابقه اندک یک موفقیت بزرگ است. S

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

طراحی :

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

درباره طراحی دی‌اس7 ذکر چند تکته الزامی است. این خودرو محصول زبانطراحی تازه برند پریمیوم و فرانسوی دی‌اس است که بر چند نکته مهم تاکید دارد. لوکس بودن، خاص بودن و پیشرو بودن سه اصل اساسی در طراحی بدنه دی‌اس7 بوده که به خوبی رعایت شده است.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

تلفیق چراغ‌های تیزو اخموی جلو با یک جلوپنجره کرومی بزرگ و براق که به سپرهایی با چند ورودی هوای بزرگ ختم می‌شود فرمی جذاب و اصیل را برای 7کراس‌بک به ارمغان آورده است.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

در عین حال کناره بدنه با چند خط به خوبی فرم اسپورت را به بیننده انتقال می‌دهد و وقتی به انتهای خودرو می‌رسیم کاملا تحت تاثیر این موجود اغواگر قرار می‌گیریم. فرم بسیار زیبای چراغ‌های عقب موجب شده تا کمتر کسی بتواند به راحتی از فرم چراغ‌های خاص عقب دل بکند. فضای داخلی هم به همین منوال بوده و ما دو مشخصه پیشرو بودن و لوکس بودن را توامان داریم. تلفیق یک صفحه12 اینچی لمسی با چرم، چوب، آلومینیوم و کروم موجب شده فضای اتاق بهتر و مجلل تر از رقبای هم رده به نظر برسد.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

ابعاد و گنجایش :

با ابعادی معادل 4.57، 1.89 و 1.62 متر در طول و عرض و ارتفاع، این شاسی‌بلند فرانسوی ابعادی کروچکتر از لکسوس ان‌ایکس200 دارد با این تفاسیر که فاصله بین دو محور خودروفرانسوی با 8 سانتی‌متر طول بیشتر، کاملا بر لکسوس برتری داشته و اتاق بزرگتر و البته راحت‌تری را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد. این یعنی دی‌اس7 با فاصله بین دو محور 2.74 متر اتاقی حتی بزرگ‌تر از رنو کولئوس داشته و باتوجهبه حضور لکسوس در محدود 2.66 متر، دی‌اس برنده این کلاس سخت خودرویی می‌باشد.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

پنج سرنشین بزرگسال به لطف ابعاد مناسب اتاق در 7کراس‌بک به خوبی جای می‌گیرند ضمن اینکه صندوق عقب خودرو گنجایش 550 لیتر بار را داشته که بهترین میزان در این کلاس بوده و با خوابانیدن صندلی‌های ردیف عقب تا 3 برابر این میزانافزایش پیدا می‌کند. به لطف ارتفاع مناسب و پهنای خوب بدنه جای پا و بدن سرنشینان عقب کافی بوده و راحتی چشمگیری در حین سفر عاید آنها خواهد شد.

فنی و مهندسی:

سیتروئن برای تولید این خودروی کاملا جدید که به نوعی آغازگر یک دوره تازه برای سیتروئن است، از پلتفرم کاملا جدید و جهانی پژو سیتروئن با نام ای‌ام‌پی2 (PSA EMP2 platform) استفاده کرده که با یک معماری جدید هزینه بالغ بر 630 میلیون دلار برای طراحی آن صرف شده و سواری، کیفیت رانندگی و استحکام بالاتری در مقایسه با گذشته دارد. این خودرو که با پژو 3008، سیتروئن ایرکراس و اوپل گرندلند ایکس شاسی و مهندسی یکسانی دارد، به لطف وزن سبک 1450 کیلوئی توانسته ضعف قدرت موتور خود را جبران کند.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

به این ترتیب موتور 165 اسبی خودرو در کنار جعبه دنده پیشرفته و 8 سرعته دی اس شتابی معادل 8.5 ثانیه را برای این خودرو به ارمغان آورده و لذت بالای رانندگی را عاید سرنشینان خودرو می‌کند. بدین ترتیب ما با محصولی اقتصادی، سریع و راحت طرفیم که از استحکام بالایی در بدنه و شاسی برخوردار بوده و تجربه متفاوتی از خرید کراس‌اوور را به ما ارائه می‌کند. در بحث امکانات هم این خودرو، دارای فناوری پارک دوبل خودکار، کروز کنترل هوشمند و دوربین ثبت وقایع روی آینه وسط است که می‌تواند اطلاعات خود را از طریق وای فای به گوشی هوشمند کاربر، منتقل کند.

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

کیفیت ساخت :

سیتروئن به عنوان شاخه خاص برند پژو همواره به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در محصولاتش مشهور بوده است. در واقع محصولات سیتروئن چه در زمینه استفاده از موتورهای انژکتوری، چه به کارگیری سیستم فنربندی هیدروپنوماتیکی و چه سیستم فرمان برقی جزو پیشگامان صنعت خودروسازی هستند. دی اس7 کراس‌بک هم در این زمینه دارای نکات قابل توجهی است که می‌توانند به برگ برنده این خودرو در بازار تبدیل شوند. از 9 ویژگی این خودروی مجلل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دی‌اس7 کراس‌بک 2018، جانشین لکسوس و ولوو

1 - چراغ‌های عقب : شعله بنفش

زیبایی طرح داخلی چراغ‌های عقب 7 کراس‌بک حیرت‌انگیز است و به محض اولین نگاه، آدم را یاد شعله‌های داغ و آتشین کوه نابودی در فیلم ارباب حلقه‌ها می اندازد. یک نوار کرومی عریض دورتادور چراغ‌ را احاطه کرده و لوگوی دی‌اس هم به شکل زیبایی درون نوار باریک چراغ‌های عقب جاسازی شده است. این چراغ‌ها را شرکت مشهور مگنتی مارلی ایتالیا ساخته و عملکرد بی‌نظیری دارند.

2 - موتور پیورتک : قدرت پاک

موتورهای سری پیورتک (pure tech) شرکت پژو سیتروئن به مصرف اقتصادی، آلایندگی پایین و کشش بالا مشهورند. نمونه 1600 سی‌سی توربو با قدرت 165 اسب بخار هم‌اینک روی دی اس7 نصب شده و عملکرد قابل قبولی دارد. در عین حال همین پ پیشرانه در گونه ای-تنس به مدد یک موتور الکتریکی 80 اسب‌بخاری قادر است تا نیرویی عظیم معادل 300 اسب بخار و 450 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد و در عین حال مصرف سوختی کمتر از 5 لیتر را در هر 100 کیلومتر به ثبت رساند.

3 - جلوپنجره عریض : دریچه خورشید

با کروم خالص طراحی شده و هیچ اضافاتی ندارد. دی‌اس اینجا خساست به خرج نداده و با طرحی که از کناره چراغ‌های جلو شروع می‌شود و به لوگوی مرکز جلوپنجره ختم می‌شود، طرح جدید محصولاتش را با الهام از کانسپت اسپورت ای-تنس طراحی کرده است.

4 - کنسول مرکزی : تلفیق لاکچری و تکنولوژی

شما در تربه سواری با دی‌اس7 کراس‌بک جز سطوج چرمی، حاشیه‌کاری کرومی، تودوزی اصیل و مخمل و چوب، در کابین فقط یک چیز می‌بینید و آن تکنولوژی است. یک صفحه 12 اینچی با رزولوشن بالا در کنسول وسط در تلفیق با یک صفحه 10 اینچی پشت فرمان باعث عملکرد حیرت انگیز این خودروی فرانسوی شده است

5- جعبه‌دنده 8 سرعته : دقت در عین سرعت

جدای از اهرم تعویض دنده عجیب و پیشرو 7 کراس بک، ساختار و مهندسی گیربکس 8دنده این خودرو بسیار جالب است. دی‌اس برای خودروی پرچم‌دار خود یک جعبه‌دنده دو کلاچه و 8 دنده با دقت بالای تعویض و سرعت فراوان تدارک دیده تا نیروی موتور با بیشترین بهره‌وری به چرخ‌ها برسند. سیستم 4چرخ محرک یاAWD انتخابی کمک بسیاری کرده تا دی‌اس7 توانایی خوب یدر زمینه آفرود داشته باشد.

6- سیستم تعلیق : تشک مجازی

سیتروئن در این زمینه نه یک مقلد صرف که یک استاد خبره است، کافی است به یاد اتومبیل افسانه‌ای دی‌اس مدل 1968 و فنربندی بسیار پیشرو آن بیفتیم. دی‌اس اینجا با کمک برادر بزرگش سیتروئن و به لطف استفاده از حسگرهای تشخیص سطوح جاده، فنربندی هوشمند و نیزاتصالات چندگانه در عقب کاری کرده تا مدل7 کراس‌بک هم‌چون مرسدس بنز نرم و اسپورت باشد.

7- دوربین دید در شب : چشم سوم

تکنلوژی‌های ایمنی در دی‌اس7 در حد اعلایی بوده و کیفیت کار بالایی دارند. یکی از بهترین بخش‌هایی که دی‌اس با هدف افزایش سطح ایمنی خودرو در نظر گرفته دوربین دید در شب خودرو است که با رصد اطراف خودرو هنگام رانندگی در شب، جزئیات اشیا و جانداران اطراف خودرو اعم از انسان و حیوان را به اطلاع راننده می‌رساند. در واقع با استفاده از فناوری مادون قرمز و سیستم دید در شب دی‌اس 7کراس‌بک، هر چه در تاریکی جلوی خودروی شما سبز شود قابل رویت است چرا که در مانیتور پشت فرمان شما آن را به خوبی می بینید حتی اگر یک انسان نباشد. با وجود این تکنولوژی موجودات زنده هم در امان خواهند بود و امکان تصادف با حیوانات نیز به صفر می رسد.

8- سیستم صوتی: ارکستر زنده

طراحی خاص و فوق حرفه ای سیستم صوتی دی اس7 به شکلی اعجاب انگیز صدای زنده ای را برای شما پخش می کند که انگار در یک کنسرت زنده به موسیقی موردعلاقه تان گوش می دهید. در عین حال طراحی حرفه ای اتاق و مهندسی اکوستیک دقیق آن باعث شده تا ضمن رود کمترین نویز به کابین، صدای موسیقی به شکلی ملایم و دلنشین برای شما پخش شده و حتی در زمان مکالمه با تلفن این صدا شما را آزار ندهد. این سیستم ساخت برند معتبر فوکال است.

9- ساعت بی.آر.ام: تجسم زمان

با آغاز به حرکت خودرو، یک اتفاق جالب در کنسول مرکزی می افتد و ساعت لوکس بی.آر.ام مدل آر 180 که در مرکز کنسول وسط قرار دارد، از جای خود خارج شده و به شما زمان را یادآور می شود. این ساعت قیمتی بالغ بر 500 دلار دارد.

ایمنی:

در تست تصادف DS7 که توسط بنیاد رسمی آزمایش ایمنی خودروهای اروپا (Euro NCAP) انجام شده است، نتایج بسیار خوبی مشاهده می‌شود که شامل ۵ ستاره‌ (امتیاز کامل) است. براساس گزارش بنیاد انکپ اروپا(Euro NCAP)،کراس‌اورDS7برای سرنشین بالغ، ایمنی ۹۱ درصد در انواع برخوردها به همراه خواهد داشت؛ درحالی‌که این میزان برای کودکان و سرنشین ردیف دوم ۸۷ درصد خواهد بود. عابران پیاده در صورت تصادف با این خودرو، ۷۳ درصد احتمال زنده‌ ماندن خواهند داشت؛ با توجه به اینکه بسیاری از فناوری‌های مدرن ایمنی، مثل ترمز خودکار، در نمونه‌ی استانداردDS7 وجود دارد؛ امتیاز مربوط به آپشن‌های حفاظتی این محصول، ۷۶ درصد محاسبه شده است.

آینده بازار:

به نظر می‌رسد این خودروی فرانسوی بتواند شرایط خوبی را در بازار ایراتن تجربه کند. قیمت مناسب که در مقایسه با محصولات لکسوس، ولوو و ب.ام.و کاملا ارزان‌تر بوده موجب خواهد شد تافروش این اتومبیل را بتوان در یک دوره سه ساله بالغ بر 1000دستگاه پیش‌بینی کرد ضمن اینکه دستیابی به این مهم با توجه به نبود رقبای مناسب و قدرتمند در بازار کاملا در دسترس است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید