بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار

بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار

یکی از معایب بزرگ خودروهای چینی که در بسترن بی50اف هم وجود دراد، ضعف ساختاری خودروها در بخش ایمنی است که ابدا جان سرنشینان را حفظ نکرده و مقاومت پایینی در برابر ضربات مخصوصا از کناره دارد. علیرغم اینکه بی50اف در مجموع 4ایربگ دارد ولی چندین تصادف درون شهری مختلف مالکان این خودرو نشان داد نمی‌توان خیلی روی ایمنی بسترن حساب باز کرد.

کد خبر : ۵۶۳۴۱
بازدید : ۲۱۴۱۴

فرادید | یکی از نخستین سدان‌های چینی بازار ایران که با مونتاژ گروه بهمن به بازار عرضه شد، خودروی خشن و نسبتا اسپورت آسا بی50 بود که بعدها با فیس‌لیفت بدنه و اتاق کد اف گرفت و توانست به میزان زیادی در بازار خودروهای 50 تا 75 میلیونی فروش داشته باشد. طبق اعلام سازنده وطنی بسترن ، این اتومبیل که ساخته یک شرکت چینی به نام فاو است، با تکنولوژی شرکت مزدا و استفاده از قطعات به نسبت کیفی ساخته و پرداخته شده و از برخی تکنولوژی های مدرن مثل سیستم جذب ضربات شاسی هم استفاده می‌کند.

بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار نمونه بسترن بی50 اف

به گزارش فرادید ، هنگام گفتگو با مالکان خودرو، اغلب افراد زیبایی بدنه، موتور سرحال و اتاق راحت را از دلایل عمده رجوع خریداران به این محصول می‌دانند ضمن اینکه آپشن‌هایی در اتاق بی50 اف وجود دارد که برخی از خریداران ایرانی را به سمت بسترن جذب می کند. رجوع به بازار نشان می‌دهد با اینکه بسترن بی50اف تولید چندان بالایی نداشته ولی بازار دسته دوم گسترده‌ای داشته که راکد است و بیش از آنکه دارای تعادل در زمینه عرضه و تقاضا باشد، با انبوهی از خریداران ناراضی مواجه است که در کیلومترهای زیر 50 هزارتا اقدام به فروش خودروی خود کرده‌اند.

بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار

موتور 1800سی‌سی بی50اف با حجم 1800سی‌سی از قدرتی معادل 142 اسب بخار سود می‌برد که برای حمل جثه این اتومبیل 1400 کیلوگرمی نسبتا کافی است. البته که بسترن با طول 4.61 متری و موتور و گیربکسی نه چندان مدرن یک خودروی عادی در زمینه هندلینگ است که گرچه کشش آننسبت به خودروهای پرتیراژ فرانسوی اندکی بهتر است ولی انتظار خیلی بالایی هم از این محصول نباید داشت. البته در مقایسه با مدل قدیمی‌تر بی50، بی50اف40اسب بخار بیشتر دارد و آشکارا در مانورها قدرتمندتر ظاهر می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو حدود 12 ثانیه بوده و بیشینه سرعت هم طبق اعلام کارخانه 210 کیلومتر است.

بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار

اما مهمترین ایراداتی که خریداران این اتومبیل شهری پس از گذشت سه تا 4 سال از خرید به آن اشاره می کنند، شامل مواردی نظیر افت قیمت، بازار ضعیف دست دوم، کمبود تعمیرگاه و نیز گرانی قطعات یدکی است که به گفته دارندگان این خودرو به شدت آزاردهنده بوده و استفاده از بی50اف را سخت کرده است.

بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار

یکی از مالکان بسترن که تجربه 3 سال استفاده مداوم از این خودروی چینی را دارد درباره بی50 اف می‌گوید: «خودرو واقعا زیباست و سیستم فرمان نرم و راحت عمل می‌کند ولی بی50اف هنگام تعویض‌های سریع دنده به خودرویی عذاب آور تبدیل می‌شود مخصوصا که این خودرو در مانورهای سریع توان راننده را کاهش می‌دهد. در عین حال سیستم تهویه مطبوع خودرو در کیلومتر 40هزار به مشکل خورد و بعد از صرف زمان زیاد و چندین بار تعمیر هرگز مثل روز اول نشد. »

بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار

هفت خودرو تولید داخل با بیشترین حاشیه سود

مالک بسترن بی50اف در مورد کیفیت بسیار پایین رنگ بدنه و مواد داخلی آسا بی50اف هم عقیده دارد: « درباره این مورد که بسیار شایع است نمی‌توان نظر دقیقی داد اما با پرداختی نزدیک به 75 میلیون تومان در سال 95، این میزان از کیفیت چندان راضی‌کننده نیست. یکی از مواردی که شخصا آن را تجربه کرده‌ام صدای بیش از حد موتور در دورهای بالا در اتاق است که به نظر علت اصلی آن کمبود مواد عایق در اتاق و اطاف موتور است.این موضوع از ابتدا وجود نداشت اما با افزایش کارکرد سروکله اش در خودرو پیدا شد و بعدا صدای صندوق عقب هم به آن اضافه شد. »

بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار تصادف سنگین بسترن بی 50 اف

اما یکی از معایب بزرگ خودروهای چینی که در بسترن بی50اف هم وجود دراد، ضعف ساختاری خودروها در بخش ایمنی است که ابدا جان سرنشینان را حفظ نکرده و مقاومت پایینی در برابر ضربات مخصوصا از کناره دارد. علیرغم اینکه بی50اف در مجموع 4ایربگ دارد ولی چندین تصادف درون شهری مختلف مالکان این خودرو نشان داد نمی‌توان خیلی روی ایمنی بسترن حساب باز کرد.

بسترن بی 50 اف، معایب، مزایا و وضعیت بازار

حادثه تلخ برخورد این خودرو با دیواره اتوبان بابایی که به مرگ 3سرنشین خودرو منجر شد، گویای این موضوع است که سدان چینی بسترن فاصله بسیاری با استانداردهای روز صنعت خودروی جهان دارد و تنها به واسطه رنگ و لعاب بهتر و نیز امکانات بیشتر به اغوای خریداران ایرانی در بازار بسته کشور می‌پردازد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید