نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

هنوز هم برخی معتقد به اصل راستین خرید ماشین ژاپنی هستند و به غیر از دو خودروی تویوتا و نیسان در این کلاس محصول دیگری را انتخاب نمی کنند. از این زاویه نبرد نیسان جوک اسپورت و تویوتا سی-اچ‌آر دیدنی است. این دو خودرو اصطلاحا شاسی‌بلند که روی پلتفرم خودروهای سواری ساخته شده‌اند با حضور در بازه قیمتی 200تا 300میلیون تومانی جدالی سخت و نفسگیر را کلید زده‌اند.

کد خبر : ۵۶۴۳۸
بازدید : ۶۷۲۸

فرادید | بررسی بازار دو خودروی کامپکت کراس نیسان جوک اسپورت و تویوتا سی-اچ‌آر در بازه قیمتی 200 تا 300 میلیونی نشان از یک دعوای تمام عیار ژاپنی دارد که در آن هیچ یک از دو طرف حاضر به عقب‌نشینی نیست و برای برتری در این کلاس، قصد دارد بالاترین سطح توان خود را به کار گیرد. جدال بین نیسان جوک اسپورت و تویوتا سی-اچ‌آر دقیقا از جنس جنگ سرد است که بدون خونریزی، همه اقسام دشمنی و مناقشه در رابطه دو طرف بروز می‌کند. مسائل مربوط به فروش، سطح قدرت و هندلینگ در کنار زیبایی از مهم ترین مواردی است که هنگام مقایسه دو خودرو باید آنها را در نظر گرفت.

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

به گزارش فرادید ، دو چهره مهم سال 96 در بازار خودروهای وارداتی اینروزها وضیعیت فروش آرامی را تجربه می‌کنند و تقاضای‌شان به کمترین حد ممکن رسیده است. قیمت‌های نجومی در کنار ابهاماتی که در فضای اقتصادی منتشر شده به خریداران این فرصت را نمی‌دهد تا به سمت یکی از دو خودروی کامپکت کراس تویوتاسی-اچ‌آر یا نیسان جوک اسپورت حرکت کنند. در واقع با افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی، محصولات ارزان قیمت فرانسوی و کره‌ای جانشین دو خودروی ژاپنی محبوب بازار شده‌اند. تیوولی، کپچر، 2008 و داستر که بین 125 تا 175 میلیون تومان قیمت دارند، با سطح امکانات و موتوری مشابه از طرفداران بیشتری در مقطع فعلی برخوردارند.

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

با این حال هنوز هم برخی معتقد به اصل راستین خرید ماشین ژاپنی هستند و به غیر از دو خودروی تویوتا و نیسان در این کلاس محصول دیگری را انتخاب نمی کنند. از این زاویه نبرد نیسان جوک اسپورت و تویوتا سی-اچ‌آر دیدنی است. این دو خودرو اصطلاحا شاسی‌بلند که روی پلتفرم خودروهای سواری ساخته شده‌اند با حضور در بازه قیمتی 200تا 300میلیون تومانی جدالی سخت و نفسگیر را کلید زده‌اند که نتیجه آن به شدت برای هر دو رقیب مهم است. بخشی از این اهمیت به واسطه جایگاه واردکنندگان دو خودرو و برخی نیز به واسطه جدال سنتی تویوتا و نیسان به عنوان خودروسازان بزرگ ژاپنی است.

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

سی-اچ‌آر در یک سوی این جدال خودرویی کاملا مدرن و تکنولوژیک با فرم عضلانی و جذاب بدنه است که در سال گذشته چیزی نزدیک به 1500 دستگاه فروش داشته و با بهایی گزاف که حدود 50 میلیون تومان از گران‌ترین نمونه جوک بالاتر است، از موتور 1200سی‌سی، توربو و 120 اسبی سود می‌برد.

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

بارزترین ویژگی‌ این موتور مصرف سوخت پایین به همراه عملکرد نرم آن در کنار جعبه دنده است که رانندگی شاداب اما متعادلی را عاید راننده می کند. خریداران مرفه‌تری که به سراغ سی-اچ‌آر می‌روند اغلب فضای بزرگتری در مقایسه با کراس‌اوورهای کامپکت از محصول تویوتا انتظار دارند.

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

تویوتا هم در سی-اچ‌آر به خوبی به این نیاز پاسخ گفته و بزرگترین محصول این کلاس با طول 4.36متر و فاصله بین دو محور 2.63متر را به آنها ارائه می کند. در واقع سی-اچ‌آر در مقایسه با تیوولی، 2008 و کپچر خودرویی جادار بوده که با مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر و حس رانندگی سریع و پایدار، متفاوت‌ترین کراس‌اوور این کلاس را با طعم جالبی راهی بازار مصرف نموده است.

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

در سوی دیگر ما با نیسان جوکی روبرو هستیم که علاوه بر استفاده از یک موتور توربوی 1600سی‌سی که توان تولید 190 اسب بخار نیرو را دارد، ضمن شتاب مناسب از پایداری بالا، طراحی خاص و کیفیت ساخت مناسب برخوردار است. پیشرانه خودرو با رنو تالیسمان یکی است، امکانات اتاق اما چندان مدرن نبوده و فضای کابین کمی از مد افتاده است.

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

این موضوع هم طبیعی است، چرا که جوک از سال 2009 در باازر حضور داشته و تا سال گذشته در بازار اروپا و آمریکای شمالی روی هم بیش از 150 هزار دستگاه فروش داشته است. شتاب بالاتر، لذت رانندگی بیشتر و قیمت کمتر مزایای جوک نسبت به سی-اچ‌آر هستند که البته موجب شده تا جوک به عنوان یک کراس‌اوور سریع ژاپنی از خریداران بالاتری در مقایسه با اغلب رقبایش برخوردار شود.

نیسان جوک اسپورت2018 علیه تویوتاسی‌اچ-آر 2018

انتخاب هر یک از این دو خودرو پیام‌های خاصی دارد. هیچکس منکر زیبایی خیره کننده سی-اچ‌آر نیست ولی این ساخته تویوتا در مقایسه با نیسان جوک و پژو 2008 خودرویی واقعا کند است. در عین حال راحتی سی-اچ‌آر نسبت به جوک چند پله بالاتر بوده و همین عامل در اروپا موجبات موفقیت چشمگیر سی-اچ‌آر را در 18 ماه اخیر فراهم کرده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید