چرا رائفی‌پور از سلبریتی‌ها بدش می‌آید؟

چرا رائفی‌پور از سلبریتی‌ها بدش می‌آید؟

چرا رائفی پور در آن سخنرانی سلبریتی‌هایی مثل مهدوی کیا و کریم باقری را اینچنین مورد هجوم لفظی خود قرار می‌دهد و با استفاده از برخی شوخی‌های رایج در فضای مجازی تلاش می‌کند که آن‌ها را منکوب کند؟!

کد خبر : ۵۶۴۹۸
بازدید : ۵۴۹۵
چرا رائفی‌پور از سلبریتی‌ها بدش می‌آید؟
1.علی اکبر رائفی پور در هفته‌ای که گذشت به دلیل بازنشر بخشی از یک سخنرانی او در روز‌های پایانی سال گذشته مورد انتقاد قرار گرفت. ماجرا این بود که رائفی پور در یک سخنرانی از نحوه تبلیغات اخیر دو بازیکن بازنشسته ایرانی یعنی مهدی مهدوی کیا و کریم باقری انتقاد و آن‌ها را به نداشتن فهم رسانه‌ای متهم می‌کند و در نهایت از آن‌ها می‌خواهد که به همین دلیل و نیز تبلیغ کالا‌هایی مثل دوغ یا خمیردندان از سخن گفتن در حوزه امنیت ملی پرهیز کنند. این موضوع با واکنش شدید اهالی فوتبال روبه رو شده و آن‌ها ضمن حمایت از مهدوی کیا و باقری به رائفی پور تاختند.

2. آمار‌های گوگل نشان می‌دهد که در تابستان سال ۱۳۸۸، توجه به نام رائفی پور در گوگل آغاز می‌شود و از حدود بهار سال ۱۳۹۰ این توجه با شیبی منظم پیش می‌رود. رائفی پور در این دوره، با تکیه به مباحث حوزه مهدویت کار خود را شروع کرده و هنوز هم که هنوز است هسته اصلی فعالیت او همین موضوع است.
چنانچه در بخش درباره ما سایت جنبش مصاف که موسسه تحت مدیریت اوست نوشته: «با توجه به اهمیت عمل انتظار فرج، موسسه مصاف ایرانیان از سال ۱۳۹۱ به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه دشمن شناسی و مهدویت و با هدف زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الامر ارواحنا فداه آغاز نموده است.»

3. رائفی پور در سیاست داخلی ایران گرایش روشنی به سمت اصولگرایان دارد و به طور مشخص از سید ابراهیم رئیسی در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ دفاع کرد و حتی وقتی حضور تتلو در کمپین رئیسی بسیار مسئله ساز شد نامه‌ای به تتلو نوشت و به او گفت: «امیر حسین عزیز! به خاطر این روز‌ها به حالت غبطه می‌خورم. نه فقط از این جهت که مظلوم واقع شده ای! بلکه بیشتر برای اینکه معیار تشخیص حق از باطل گشتهای. نگران فحش‌ها و بی احترامی‌های شان نباش!».

4.آنچه باعث شده رائفی پور هم برای موافقان و هم برای مخالفانش جالب باشد اشاره مکرر او به توطئه هاست. مخالفانش معتقدند که این نوع اشاره او به این توطئه‌ها ناشی از توهم است و موافقانش می‌گویند که واقعا صهیونیسم جهانی که رائفی پور روی آن تاکید زیادی دارد علیه ایران فعالیت و دشمنی می‌کند و بنابراین اشاره رائفی پور دقیق است.
بنابراین، رائفی پور در واقع کسب و کار خود را بر پایه ناشناخته‌هایی در خارج از مرز‌های ما بنا نهاده است؛ ناشناخته‌هایی که امکان کسب حصول اطلاع دقیق از آن‌ها به این سادگی ممکن نیست، ولی رائفی پور بنا دارد با تکیه مختصر به زبان انگلیسی و البته استفاده از تکنولوژی روز به ما بگوید که اتفاقا خیلی خوب آن را می‌فهمد و با اطلاع از آن صحبت می‌کند.

5.مهم‌تر از این مسئله، البته این است که چرا رائفی پور در آن سخنرانی سلبریتی‌هایی مثل مهدوی کیا و کریم باقری را اینچنین مورد هجوم لفظی خود قرار می‌دهد و با استفاده از برخی شوخی‌های رایج در فضای مجازی تلاش می‌کند که آن‌ها را منکوب کند.
جواب سوال به نظر در اینجاست که اصولگرایی یا جنبش راست به طور کلی، برای مدت‌ها در مقابل برآمدن گروه‌هایی مرجعی به جز نهاد‌هایی مثل روحانیت ایستادگی می‌کرد و از این روست که به طور مثال در صداوسیمای دهه ۷۰ بعد از اینکه کار یک ستاره می‌گرفت برای مدتی از او استفاده نمی‌کرد یا اینکه امکان استفاده تبلیغاتی از ظاهر این سلبریتی‌ها تا سال ۱۳۹۳ در تابلو‌های تبلیغاتی وجود نداشت.
با این حال، با ظهور رسانه‌های جدید سلبریتی‌ها توانستند تریبون‌های مستقلی از حاکمیت پیدا کنند و حتی برخی از افراد عادی با استفاده از همین تریبون ها، تبدیل به سلبریتی‌های جدیدی شدند که حالا یکی از ۱۰۰ مسئله اول شناخته شده برای کشور در سال ۱۳۹۷ است.
با این حال، این سلبریتی‌ها به دلایل مختلف و به طور عمده به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی تمایل چندانی به مدیریت اصولگرایان ندارند و از این روست که آن‌ها یک قیچی دولبه را برای مقابله با موج سلبریتی‌های اصلاح طلب، طراحی کردند: اول متهم و محکوم کردن سلبریتی‌هایی که با ما متفاوت هستند و دوم معرفی سلبریتی‌های جدید به جامعه مثل حامد زمانی.
در چارچوب سیاست سبلریتی سازی تلاش شده که برخی سلبریتی‌ها نیز به اردوگاه اصولگرایان بیایند مثل اتفاقی که برای امیر تتلو با بهنوش بختیاری افتاد.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید