یک کشته و چهار زخمی در حمله با چاقو در پاریس

یک کشته و چهار زخمی در حمله با چاقو در پاریس

"امشب همه پاریس زخمی شد. بدانید که همه ساکنان پاریس پشت شما هستند. "

کد خبر : ۵۶۶۲۳
بازدید : ۱۳۱۴
یک کشته و چهار زخمی در حمله با چاقو در پاریس
یک مرد مسلح در مرکز پاریس، پایتخت فرانسه، با چاقو به مردم حمله کرده یک نفر را کشته و چندین نفر را زخمی کرده است. گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

بنابر گزارش رسانه‌های فرانسه مهاجم با شلیک پلیس کشته شده است.

شاهدان می‌گویند پلیس ابتدا تلاش کرده با استفاده از اسلحه الکترونیکی و با وارد کردن شوک برقی مهاجم را که فریاد "الله اکبر" سر داده بوده را متوقف کند، اما نهایتا با شلیک دو گلوله او را از پای در آورده است.

ساعتی پس از این حمله که تاکنون کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر در جریان آن تایید شده است، گروه موسوم به دولت اسلامی مدعی شده که یکی از "سربازان داعش" این حمله را انجام داده است.

حال دو نفر از مجروحان وخیم گزارش شده و همزمان دادستانی فرانسه گفته تحقیقات درباره این حمله را با احتمال تروریستی بودن آن آغاز کرده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در توییتی به این حمله واکنش نشان داده و نوشته است: "یک بار دیگر فرانسه با خون هزینه داد، اما امکان ندارد حتی یک وجب از آزادی‌مان را به دشمن واگذار کنیم. "

وزیر کشور فرانسه ضمن تمجید از "واکنش خوب" پلیس در جریان این واقعه با قربانیان و خانواده آن‌ها ابراز هم‌دردی کرده است.

آنه هیدالگو، شهردار پاریش هم در واکنش به این حمله گفته: "امشب همه پاریس زخمی شد. بدانید که همه ساکنان پاریس پشت شما هستند. "
یک کشته و چهار زخمی در حمله با چاقو در پاریس

بنابر این گزارش‌ها، این حمله شنبه شب (۱۲ مه) در مرکز پاریس و منطقه‌ای که به محله اوپرا معروف است رخ داده است.

"اوپرا دیستریکت" در پاریس به محله‌ای تفریحی با کلوب‌های شبانه و رستوران‌های متعدد شهرت دارد.

هویت فرد مهاجم هنوز اعلام نشده است، اما شاهدانی که با رعب و وحشت از این واقعه یاد می‌کنند به رسانه‌ها گفته‌اند مردم هراسان به رستوران‌ها و فروشگاه‌ها پناه می‌برده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید