برانکو پیر نمی‌شود

برانکو پیر نمی‌شود

این نسل از برونکو که با الهام از محصولاتی نظیر جیپ و شورولت ساخته شده، در سال‌های دهه 40 و 50 خورشیدی در شمار محبوب‌ترین خودروهای بیابانگرد کشور بوده و وقتی هنوز پای محصولات ژاپنی به ایران باز نشده بود این برونکو از فورد، سیلورادو و بلیزر از شورولت و نیز واگونیر از جیپ بودند که صلابت و جان‌سختی را به معنی دقیق کلمه از خود بروز می دادند.

کد خبر : ۵۶۹۰۲
بازدید : ۴۵۷۸

فرادید | با اینکه اینروزها شاهد بازگشت دوباره فرود برونکو به خط تولید فورد هستیم اما نمی‌توان انکار کرد که برونکو2019 هیچ گاه نمی‌تواند از زیر سایه جعبه قدیمی و پیری که حکم جدش را دارد خارج شود. برونکو که نخستین بار در سال با دست‌های هنرمند و ذهن خلاق طراحان شرکت فورد تحت مدیریت دونالد فری مشهور متولد شد، بعد از 50 سال هنوز هم اتومبیلی قابل اعتماد است و نمونه‌های باقیمانده از آن را با قیمتی مناسب، عشاق آفرود و دوستداران طبیعت خرید و فروش می‌کنند.

به گزارش فرادید ، این خودرو که در خلال 5نسل مختلف از سال 1966 تا سال 1996 تولید و به بازا رعرضه شد یکی از مشهورترین شاسی‌بلندهای تاریخ صنعت خودروسازی است که با داشتن هیبتی جذاب، توان بالای آفرود، استحکام بالای بدنه و شاسی و نیز کیفیت ساخت قابل قبول موجی از اقبال و تحسین را عاید فورد موتور نمود.

برانکو پیر نمی‌شود

این نسل از برونکو که با الهام از محصولاتی نظیر جیپ و شورولت ساخته شده، در سال‌های دهه 40 و 50 خورشیدی در شمار محبوب‌ترین خودروهای بیابانگرد کشور بوده و وقتی هنوز پای محصولات ژاپنی به ایران باز نشده بود این برونکو از فورد، سیلورادو و بلیزر از شورولت و نیز واگونیر از جیپ بودند که صلابت و جان‌سختی را به معنی دقیق کلمه از خود بروز می دادند.

برانکو پیر نمی‌شود

برونکو که زمانی جزو خودروهای نظامی ارتش در ایران بوده، از موتوری هشت سیلندر و 4.9لیتری با نام ویندسور سود برده که نیروئی معادل 205 اسب بخار را مستقیما در اختیار راننده قرار می‌داد و برای فتح سخت ترین جاده‌ها و مناطق یک گزینه غیرقابل چشم پوشی بود. برونکو که دو ردیف صندلی و گنجایش 5سرنشین را دارد، در اقسام سواری و وانت هم تولید شده و به جز ایالت میشیگان امریکا، در کشور ونزوئلا هم مونتاژ شده است.

برانکو پیر نمی‌شود

حسن بزرگ برونکو در نسل اول نسبت به رقبای دیگر آمریکایی، بدنه کوچک و کوتاهش بود که با کمک یک طراحی جعبه‌ای و نیز دو چراغ گرد در جلو، ناخوداگاه بیننده را به یاد لندروور دیفندر می‌انداخت. بسیاری از نمونه‌هایی که از برونکو نسل اول به ایران وارد شده در اثر تصادف یا نگهداری نامناسب نابود شده ولی برخی از نمونه‌های بازمانده با کمک علاقمندان و کلوپ‌های خودرو توانسته‌اند از دام مرگ برهند!

برانکو پیر نمی‌شود

شواهد نشان می‌دهد بازسازی این مدل برونکو در تهران، کرج و تبریز باعث شده تا چند نمونه از سالم‌ترین برونکوهای نسل اول همچنان توان حرکت و حضور در مسابقات آفرود را داشته باشند. قیمتی دقیق از این جعبه هیجان‌انگیز و قدیمی آمریکایی نمی‌توان اعلام کرد اما بسته به سطح نگهداری و سلامت اتاق، تزئینات، بدنه و موتور خودرو می توان بهایی بین 10 تا 50 میلیون تومان را برای برونکو اعلام کرد. البته برخی نمونه‌های خاص و سالم که بازسازی نشده و در پارکینگ نگه‌داری شده‌اند هم طبق اعلام یکی از کارشناسان حوزه خودروهای کلاسیکف قیمتی بالغ بر 100 میلیون تومان دارند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید