مهار آتش سوزی در پتروشیمی آبادان

مدیر روابط عمومی پتروشیمی آبادان با اشاره به وقوع آتش سوزی در واحد شماره ۷۰۰ پی وی سی این شرکت گفت: آتش سوزی با سرعت عمل واحد ایمنی مهار شد.

کد خبر : ۵۶۹۹۱
بازدید : ۱۲۴۱
مدیر روابط عمومی پتروشیمی آبادان با اشاره به وقوع آتش سوزی در واحد شماره ۷۰۰ پی وی سی این شرکت گفت: آتش سوزی با سرعت عمل واحد ایمنی مهار شد.

محسن کعب عمیر روز دوشنبه با بیان اینکه آتش سوزی در واحد قدیمی شماره ۷۰۰ تولید پی وی سی آبادان صبح امروز آغاز شد اظهار داشت: در پی وقوع آتش سوزی واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت برای خاموش کردن آتش به سرعت وارد عمل شده و از سرایت آن به سایر واحد‌های تولیدی جلوگیری کرد.
وی گفت:تولید فرآورده‌های پتروشیمی در واحد‌های مختلف این شرکت از سرگرفته شده و روند تولید ادامه دارد. مدیر روابط عمومی پتروشیمی آبادان اظهار داشت:این حادثه تلفات جانی نداشت و کارشناسان در حال بررسی علت آتش سوزی و برآورد میزان خسارت هستند.
منابع غیر رسمی از مصدومیت چهار کارگر در این آتش سوزی خبر دادند. مجتمع پتروشیمی آبادان بعد از انقلاب به فعالیت خود بدون وقفه ادامه داد، اما با شروع جنگ تحمیلی هدف اصابت راکت و موشک‌های دشمن بعثی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.
در سال ۱۳۶۷ پس از پایان جنگ عملیات بازسازی پتروشیمی آبادان آغاز شد و مهندسان و متخصصان این مجتمع توانستند آن را مجددا راه اندازی و وارد چرخه تولید کنند.
در حال حاضر مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید این محصول در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰ هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن پی وی سی جز اهداف طرح توسعه این مجتمع پتروشیمی در سال‌های آینده می‌باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید