تصاویر تاریخی از "تونل‌های بادی ناسا"

تصاویر تاریخی از "تونل‌های بادی ناسا"

در طول قرن بیستم و پیش از آن "ناسا" برای تست و آزمون و خطای طرح‌های علمی و پژوهشی، هواپیما، فضا پیما، و بسیاری از وسایل نقلیه دیگر و همچنین سازه‌ها از تونل‌های بادی استفاده می‌کرد. ده‌ها تن از تونل‌های تخصصی در طول سال‌ها در مرکز تحقیقات لانگلی واقع در ویرجینیا و مرکز تحقیقات علمی در کالیفرنیا ساخته شده اند تا تاثیرات ضربات محکم باد، تلاطم، یخ زدگی، یونیزاسیون و خیلی موارد بیشتر را امتحان کنند.

کد خبر : ۵۷۰۹۲
بازدید : ۳۱۳۲

به گزارش فرادید به نقل از آتلانتیک؛ در طول قرن بیستم و پیش از آن "ناسا" برای تست و آزمون و خطای طرح‌های علمی و پژوهشی، هواپیما، فضا پیما، و بسیاری از وسایل نقلیه دیگر و همچنین سازه‌ها از تونل‌های بادی استفاده می‌کرد.

ده‌ها تن از تونل‌های تخصصی در طول سال‌ها در مرکز تحقیقات لانگلی واقع در ویرجینیا و مرکز تحقیقات علمی در کالیفرنیا ساخته شده اند تا تاثیرات ضربات محکم باد، تلاطم، یخ زدگی، یونیزاسیون و خیلی موارد بیشتر را امتحان کنند.

برخی از این امکانات بسیار بزرگ و غول پیکر بودند که هنوز هم در حال اجرا و اماده سازی است به اندازه ۸۰ در ۱۲۹ فوت که در مرکز تحقیقاتی شهر آمیس استقرار یافته است. در دهه ۱۹۹۰ بسیاری از این تونل‌ها در شبیه سازی کامپیوتری تثبیت شد و امکانات قدیمی‌تر تخریب شدند.

یک تکنسین در حال آماده سازی درب های ساخته شده در لبه های هدایت تونل باد در اندازه 16 فوت در مرکز تحقیقاتی ناسا در لانگلی واقع در همپتون، ویرجینیا بررسی و تهیه کند. این تونل در سال 1939 ساخته شد و تا سال 2004 که به عنوان بخشی از ابتکار ملی برای بهینه سازی استفاه می شد از کار افتاد.باد نماها، که 58 در 82 فوت ار تفاع دارند بر روی هر لوله استوانه ای با زاویه 45 درجه بریده می شوند.
یک تکنسین در حال آماده سازی درب های ساخته شده در لبه های هدایت تونل باد در اندازه 16 فوت در مرکز تحقیقاتی ناسا در لانگلی واقع در همپتون، ویرجینیا بررسی و تهیه کند. این تونل در سال 1939 ساخته شد و تا سال 2004 که به عنوان بخشی از ابتکار ملی برای بهینه سازی استفاه می شد از کار افتاد.باد نماها، که 58 در 82 فوت ار تفاع دارند بر روی هر لوله استوانه ای با زاویه 45 درجه بریده می شوند.
ورودی هوا برای تونل شماره یک ناسا. در سال 1920، ناسا موفق شد اولین تاسیسات تونل بادی خود را در بریتانیا با موفقیت به اتمام برساند
ورودی هوا برای تونل شماره یک ناسا. در سال 1920، ناسا موفق شد اولین تاسیسات تونل بادی خود را در بریتانیا با موفقیت به اتمام برساند
یک ماکت هواپیمایی برای آزمایش در تونل شماره یک نصب شد
یک ماکت هواپیمایی برای آزمایش در تونل شماره یک نصب شد
تونل سرعت با اندازه هشت فوت که در ساختمان 641 مرکز تحقيقات لانگلي ناسا در همپتون واقع شده؛ ساختار بتونی آن تا 1 میکرون پیش بینی شده است
تونل سرعت با اندازه هشت فوت که در ساختمان 641 مرکز تحقيقات لانگلي ناسا در همپتون واقع شده؛ ساختار بتونی آن تا 1 میکرون پیش بینی شده است
یک قایق تفریحی برای آزمایش در تونل بادی کامل در مرکز تحقیقات لنلی در ماه ژوئیه سال 1932 برای آزمایش گذاشته شده است.
یک قایق تفریحی برای آزمایش در تونل بادی کامل در مرکز تحقیقات لنلی در ماه ژوئیه سال 1932 برای آزمایش گذاشته شده است.
ساخت تونل هوایی در اندازه 40 در 80 فوت در سال 1943 در مرگز تحقیقات آمیس. ساخت آن در سال 1943 شروع شد و دو سال و نیم بعد به صورت کامل و تمام عیار شروع به کار کرد.
ساخت تونل هوایی در اندازه 40 در 80 فوت در سال 1943 در مرگز تحقیقات آمیس. ساخت آن در سال 1943 شروع شد و دو سال و نیم بعد به صورت کامل و تمام عیار شروع به کار کرد.
پیشرفت ساخت و ساز تونل فشار شماره 19 در مرکز تحقیقات لانگلی در تاریخ 16 مارس 1937.
پیشرفت ساخت و ساز تونل فشار شماره 19 در مرکز تحقیقات لانگلی در تاریخ 16 مارس 1937.
تونل پرواز با اندزه 5 فوت که در سال 1939 استفاده می شد
تونل پرواز با اندزه 5 فوت که در سال 1939 استفاده می شد
پیشرفت در ساخت تونل کم سرعت 12 فوت در ساختمان 644، در تاریخ 29 آوریل 1938
پیشرفت در ساخت تونل کم سرعت 12 فوت در ساختمان 644، در تاریخ 29 آوریل 1938
یک مدل 40 درجه ای از بالون دریایی U.S.S آکرون برای آزمایش آیرودینامیک؛ در یک صفحه ی مسطح در سال 1935
یک مدل 40 درجه ای از بالون دریایی U.S.S آکرون برای آزمایش آیرودینامیک؛ در یک صفحه ی مسطح در سال 1935
مهندس لانگلی چارلمز زیمرمان از این پرنده به عنوان
مهندس لانگلی چارلمز زیمرمان از این پرنده به عنوان " نان شیرین پروازی" یاد می کند. این دستگاه برای ماموریت های بالقوه ایالات متحده مورد استفاده قرار می گرفت. "یک نمونه از مدل xf 5u "
مردی در سال 1943 در کنار تیغه با سرعت 16 ایستاده است
مردی در سال 1943 در کنار تیغه با سرعت 16 ایستاده است
ساختار انقباضی از داخل با اندازه 40 در 80 فوت در مرکز تحقیقاتی آمیس در سال 1943
ساختار انقباضی از داخل با اندازه 40 در 80 فوت در مرکز تحقیقاتی آمیس در سال 1943
شش عدد کانکتور با قطر 40 فوت و با ارتفاع 40 در 80 فوت که هر کدام با قدرت 6000 اسب بخار قادر به نگهداری جریان هوار تا 230 مایل در ساعت می باشد. (1944)
شش عدد کانکتور با قطر 40 فوت و با ارتفاع 40 در 80 فوت که هر کدام با قدرت 6000 اسب بخار قادر به نگهداری جریان هوار تا 230 مایل در ساعت می باشد. (1944)
تصویری از یک تونل با سرعت بالای 16 در مرکز تحقیقاتی آمیس در کالیفرنیا (1 مارس 1948)
تصویری از یک تونل با سرعت بالای 16 در مرکز تحقیقاتی آمیس در کالیفرنیا (1 مارس 1948)
دو مردی که در بالای آزمایشگاه تحقیقاتی موتور هواپیمایی ناسا در حدود سال 1945 ایستاده اند. یک ساختار عظیم مستطیل شکل که برای سال های طولانی بالترین آزمایش ها را درون آن انجام می گرفت. انتهای تونل به چیزی حدود 25 فوت می رسید
دو مردی که در بالای آزمایشگاه تحقیقاتی موتور هواپیمایی ناسا در حدود سال 1945 ایستاده اند. یک ساختار عظیم مستطیل شکل که برای سال های طولانی بالترین آزمایش ها را درون آن انجام می گرفت. انتهای تونل به چیزی حدود 25 فوت می رسید
قطر هر فن در حدود 35.5 و دارای 400 اسب بخار است (18 زانویه 1946 )
قطر هر فن در حدود 35.5 و دارای 400 اسب بخار است (18 زانویه 1946 )
مرکز تحقیقاتی آمیس دارای کمپرسور بادی فوق فشرده تا اندازه 6 فوت است که که پره های ان را می تونیم به صورت واضح مشاهده کنیم
مرکز تحقیقاتی آمیس دارای کمپرسور بادی فوق فشرده تا اندازه 6 فوت است که که پره های ان را می تونیم به صورت واضح مشاهده کنیم
در تصویر پایین سمت چپ می توانیم یک حادثه را در حین آزمایش در مرزک تحقیقات لانگلی در سال 1948 مشاهده کنیم . یک روتور هلیکوپتر که به دستگاه متصل شده بود به سمت راست بریده شده است.
در تصویر پایین سمت چپ می توانیم یک حادثه را در حین آزمایش در مرزک تحقیقات لانگلی در سال 1948 مشاهده کنیم . یک روتور هلیکوپتر که به دستگاه متصل شده بود به سمت راست بریده شده است.
یک تکنسین بر روی نردبان، قبل از آزمایش تونلی با اندازه 30 در 60 فوت در مرکز تحقیقاتی لانگلی. بسیاری از برنامه خورشیدی در همین مرکز صورت گرفت
یک تکنسین بر روی نردبان، قبل از آزمایش تونلی با اندازه 30 در 60 فوت در مرکز تحقیقاتی لانگلی. بسیاری از برنامه خورشیدی در همین مرکز صورت گرفت
تست کپسول جیوه در تونل اسپین در تاریخ 11 سپتامبر 1959
تست کپسول جیوه در تونل اسپین در تاریخ 11 سپتامبر 1959
مدل جت RF-84F که در 15 ژانویه 1953 در تونل فشار با اندازه 19 فوت نصب شده است
مدل جت RF-84F که در 15 ژانویه 1953 در تونل فشار با اندازه 19 فوت نصب شده است
دید از عقب آور کار نصب شده بر روی ستون های متغیر با ارتفاع 80 فوت (3 مارس 1961)
دید از عقب آور کار نصب شده بر روی ستون های متغیر با ارتفاع 80 فوت (3 مارس 1961)
یک نمای سرنشین هواپیمای VTOLAnnular Jet در مرکز آمیس
یک نمای سرنشین هواپیمای VTOLAnnular Jet در مرکز آمیس
موج ضربه ای یک مدل X-15 در تونل ملی ترانشه در تاریخ 23 مارس 1962
موج ضربه ای یک مدل X-15 در تونل ملی ترانشه در تاریخ 23 مارس 1962
مدل SST Adv Arrow در 7 فوت با تونل با سرعت 10 فوت در سال 1962
مدل SST Adv Arrow در 7 فوت با تونل با سرعت 10 فوت در سال 1962
پس از سقوط یک خودروی آموزشی برای فرود آمدن از قطار ماه در فیلد الینگتون در هوستون، تگزاس(16 ژانویه 1969)
پس از سقوط یک خودروی آموزشی برای فرود آمدن از قطار ماه در فیلد الینگتون در هوستون، تگزاس(16 ژانویه 1969)
مجتمع ملی آیرودینامیک کامل در مرکز تحقیقات آمیس
مجتمع ملی آیرودینامیک کامل در مرکز تحقیقات آمیس
یک انتقال از طریق ابرنواخت تحت آزمایش در مرکز تحقیقاتی ناسا لنگلی در تاریخ 17 ژانویه 1975
یک انتقال از طریق ابرنواخت تحت آزمایش در مرکز تحقیقاتی ناسا لنگلی در تاریخ 17 ژانویه 1975
تجسم سطح جریان F-18 در تونل تمام مقیاس
تجسم سطح جریان F-18 در تونل تمام مقیاس
یک مدل فضایی شاتل در سال 1975 آزمایش تونل باد انجام می دهد.
یک مدل فضایی شاتل در سال 1975 آزمایش تونل باد انجام می دهد.
مری جکسون در آزمایشگاه هوانوردی لانگلی (1951)
مری جکسون در آزمایشگاه هوانوردی لانگلی (1951)
یک دید هوایی از تونل افقی 16 فوت در مرکز تحقیقات لانگلی در سال 1980
یک دید هوایی از تونل افقی 16 فوت در مرکز تحقیقات لانگلی در سال 1980
مدل شاتل فضایی به صورت مغناطیسی در بخش تست شفاف شطرنجی تعلیق مغناطیسی 6 اینچی سیستم تعادل در 11 ژوئن 1991
مدل شاتل فضایی به صورت مغناطیسی در بخش تست شفاف شطرنجی تعلیق مغناطیسی 6 اینچی سیستم تعادل در 11 ژوئن 1991
یک محقق در سال 1983 در یخچال موتور توربوپراپ در یك تونل تحقیقاتی یخ زدگی یخ را بررسی می كند.
یک محقق در سال 1983 در یخچال موتور توربوپراپ در یك تونل تحقیقاتی یخ زدگی یخ را بررسی می كند.
یک عکس گرفته شده از تونل فرا صوتی 31 مارس 1991
یک عکس گرفته شده از تونل فرا صوتی 31 مارس 1991
پس از بسته شدن در سال 1996 در سال 2001 تخریب شد
پس از بسته شدن در سال 1996 در سال 2001 تخریب شد
تخریب ساختمان های تحقیقاتی در لانگلی در سال 2011
تخریب ساختمان های تحقیقاتی در لانگلی در سال 2011
محققات تحقیقاتی لانگلی از تمام ابزارها و امکانات برای آزمایشات و ازمون های خود استفاده می کنند
محققات تحقیقاتی لانگلی از تمام ابزارها و امکانات برای آزمایشات و ازمون های خود استفاده می کنند

منبع: آتلانتیک

ترجمه: وب سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید