تولید میتسوبیشی در ایران جدی شد

تولید میتسوبیشی در ایران جدی شد

هنوز توافق ما با میتسوبیشی نهایی نشده و ابعاد کار مشخص نیست و نمی‌توان با قطعیت چیزی را اعلام کرد. همین قدر بگویم که ممکن است چارچوبی بزرگتر از آنچه مدنظر بوده محقق شود و دامنه کار به شدت گسترش یابد.

کد خبر : ۵۷۱۹۵
بازدید : ۲۶۶۱

فرادید | آرین موتور واردکننده خودروهای میتسوبیشی و دی‌اس تلاش دارد تا در محدوده استان اراک، یک کارخانه تولید خودروهای مدرن احداث کند که گفته می‌شود با همکاری شرکت ژاپنی میتسوبیشی در حال توسعه است و احتمالا تا اواخر امسال کار راه‌اندازی آن تمام می‌شود.

تولید میتسوبیشی در ایران جدی شد

به گزارش فرادید ، در بحبوحه پمپاژ خبرهای ناامیدکننده درخصوص آینده تاریک صنعت خودرو کشور پس از برجام، برخی خبرهای امیدوارکننده از ورود یک برند ژاپنی خوشنام به صنعت خودرو ایران جهت تولید یا مونتاژ محصولات‌شان حکایت دارند. گویا نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی در ایران مدت‌هاست تلاش دارد جهت حفظ و افزایش سهم بازار خود در صنعت خودرو ایران، وارد فاز تولید شده و به جای واردات رویه جدیدی را اتخاذ کند که بخش اعظمی از آن به تولید و مونتاژ خودرو ختم می‌شود. مدیر بازاریابی برند میتسوبیشی در ایران از چند و چون این اتفاق اطلاعات جالبی ارائه می‌کند. علی شکوهی می‌گوید مدت‌هاست تصمیم داریم وارد فاز تولید شویم و به تحقق این مهم نزدیک هستیم. متن کامل این گفتگوی کوتاه را بخوانید.

تولید میتسوبیشی در ایران جدی شد

قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

طبق آنچه مدت‌هاست شنیده می‌شود قرار است آرین موتور وارد فاز تولید شده و بخشی از سهم بازار خود را از بخش خودروهای مونتاژ داخل کسب کند. علی شکوهی مدیر بازاریابی برند میتسوبیشی در ایران در این باره می‌گوید: « آرین موتور مدت‌هاست که با تغییر اسراتژی از واردات به تولید، تلاش دارد زمینه تولید برخی از محصولات مدرن سواری را در ایران فراهم کند. ما مدت‌هاست در حال مذاکره هستیم و به توافقاتی در این زمینه هم دست یافته‌ایم که مایلیم هنوز افشا نشوند چرا که کارآفرینان و بخش خصوصی علاوه بر تحریم‌های خارجی، از ناحیه برخی نیروهای داخلی هم تحت فشار هستند. همینقدر بدانید که به پروسه تولید نزدیک هستیم و تاسیساتی را به منظور تولید خودرو به این مهم اختصاص داده و آن را تجهیز کرده‌ایم. برنامه ما در آرین موتور این است که تا انتهای سال 97 و یا ابتدای 98 وارد فاز تولید شده و محصولات خود را از خط تولید داخلی به بازار ایران عرضه کنیم.»

تولید میتسوبیشی در ایران جدی شد

شانس تولید کدام محصولات میتسوبیشی بیشتر است؟

با اینکه فعلا آرین موتور اعلام نکرده کدام برند قرار است شریک اصلی این شرکت در بخش تولید خودروهای سواری باشد اما با توجه به رابطه عمیق این شرکت با برند ژاپنی میتسوبیشی، احتمال بسیار زیادی برای ورود این شرکت به ایران جهت تولید محصولاتش وجود دارد. در این باره علی شکوهی در پاسخ به سوالی در خصوص مدل‌های انتخاب شده جهت تولید در ایران گفت : «هنوز توافق ما نهایی نشده و ابعاد کار مشخص نشده است و نمی‌توان با قطعیت چیزی را اعلام کرد. همین قدر بگویم که ممکن است چارچوبی بزرگتر از آنچه مدنظر بوده محقق شود و دامنه کار به شدت گسترش یابد. در ضمن، درباره این موضوع که گفته می‌شود مدل‌هایی مثل اکلیپس‌کراس یا لنسر جهت تولید در ایران انتخاب شده‌اند، هنوز هیچ چیز قطعی نیست و روی مدل‌ها به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم. فعلا علاقه‌ای به افشای ابعاد جزئی داستان نداریم و ترجیح گروه آرین موتور، حرکت آرام و با طمانینه به سمت هدف مذکور است.» صرف نظر از اینکه امکان وقوع این اتفاق پس از خروج آمریکا از برجام وجود داشته باشد یا نه، ورود برند میتسوبیشی یا شرکت‌های ژاپنی به ایران اقدامی در خور توجه است که علاوه بر پاسخ‌دهی مناسب به خواست مشتریان داخلی، زمینه ورود تکنولوژی‌های تولید مدرن صنعت خودرو را به ایران فراهم می‌کند.

تولید میتسوبیشی در ایران جدی شد

آیا ممکن است شاهد تولید محصولاتدی‌اس در ایران باشیم؟

هیچ یک از مسئولان آرین موتور صحبتی درباره چند و چون این پروژه صنعتی نداشته‌اند اما مدت‌هاست همکاری دی اس و آرین موتور ادامه داشته و البته این همکاری نسبتا موفقیت‌آمیز بوده است. از آنجا که مجموعه قوای فنی پژو سیتروئن با شرکت دی‌اس یکسان است و دو خودرو مدرن پژو سیتروئن (پژو 2008 و سیتروئن سی3) هم به خط تولید شرکت‌های داخلی آمده‌اند، شانس این همکار فرانسوی آرین موتور برای ورود به کشور کم نیست. البته به واسطه گستردگی کار هلدینگ آرین موتور سناریوهای مختلفی برای پروژه تولیدی این شرکت می‌توان پیش‌بینی کرد. تولید لاستیک می‌تواند یکی از این سناریوها باشد. در عین حال، با توجه به اینکه میتسوبیشی یکی از تولیدکنندگان بزرگ قطعات خودرو نظیر موتور است، ممکن است آرین موتور به ساخت قطعات برای این شرکت علاقمند شده باشد. ضمنا با توجه به اینکه طرح نوسازی ناوگان تجاری توسط دولت در دست اجرا است و سازنده ژاپنی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون‌های متوسط و نیمه سنگین تجاری است، احتمال می‌رود سناریویی هم در این خصوص توسط آرین موتور در دست اقدام باشد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید