ماجرای صدای انفجار در غرب تهران چه بود؟

ماجرای صدای انفجار در غرب تهران چه بود؟

بامداد سه‌شنبه صدای انفجار مهیبی در تهران و بیشتر در مناطق غرب تهران شنیده شد که باعث ترس و وحشت مردم این مناطق شد.

کد خبر : ۵۷۲۶۰
بازدید : ۶۵۷۱

بامداد سه‌شنبه صدای انفجار مهیبی در تهران و بیشتر در مناطق غرب تهران شنیده شد که باعث ترس و وحشت مردم این مناطق شد. صدای این انفجار به قدری مهیب بود که ساکنان بیشتر این مناطق از منازل خود به خیابان‌ها آمدند و دزدگیر خودرو‌ها در این مناطق به صدا درآمد. علت این حادثه نشت گاز از سیلندر گاز مایع یک ساختمان سه‌طبقه خالی از سکنه بود که این ساختمان را دچار انفجار و خرابی کرد.

ماجرای صدای انفجار در غرب تهران چه بود؟

بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ٥٥ به همراه خودرو نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه تنفسی در ساعت ٤٦ دقیقه بعد از نیمه‌شب گذشته به جنوب بزرگراه اشرفی اصفهانی، بعد از بزرگراه شهید همت، ابتدای خیابان امام حسین (ع) اعزام شدند.

علیرضا کاظمی، افسر آماده منطقه یک عملیات آتش‌نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این‌باره گفت: بر اثر باز گذاشتن شیر گاز دو سیلندر ١١ کیلوگرمی گاز مایع در یک ساختمان سه‌طبقه ١٢ واحدی، انفجار مهیبی رخ داد.

وقوع این انفجار علاوه بر تخریب دیوار‌های طبقه اول این ساختمان، باعث شد شیشه‌های در و پنجره و نیز سنگ‌های دیوار این منزل روی سطح خیابان و همچنین مغازه‌هایی که در طرف دیگر بزرگراه قرار داشت، فرود آید و خساراتی وارد کند.

نیرو‌های آتش‌نشانی به محض ورود به داخل ساختمان با دو سیلندر مشتعل مواجه شدند که بلافاصله پس از خاموش کردن شعله‌های آتش، هر دو سیلندر گاز را به بیرون از ساختمان انتقال دادند. آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی و پاکسازی محل حادثه، همه اشیای خطرناک و قطعات ساختمانی ناشی از انفجار را که هر آن امکان داشت از دیوار ساختمان جدا شود و از ارتفاع به پایین سقوط کند و به رهگذران آسیب برساند، جمع‌آوری کردند.

وی با اعلام این‌که تحقیقات بیشتر در این‌باره همچنان از سوی کارشناسان آتش‌نشانی منطقه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: محل حادثه برای انجام اقدامات قانونی به عوامل شهرداری و نیروی انتظامی منطقه سپرده شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید