هیوندای آی20 هاچ‌بک 15میلیون گران شد

هیوندای آی20 هاچ‌بک 15میلیون گران شد

هرچه در بالاترین بخش خودروهای داخلی نوسانات قیمت بیداد می‌کند، در پایین‌ترین بخش بازار که با خودروهایی مثل پراید در اقسام 111، 131، 132 و 151 رونق دارد افزایش قیمت چندان چشمگیر نبوده و نوسانات وضعیتی کاملا معمولی دارند. بر این مبنا مدل 111 هاچ‌بک 300 هزار تومان افزایش قیمت را اخیرا تجربه کرده و روی مرز24 میلیون تومان ثابت مانده است.

کد خبر : ۵۷۲۸۴
بازدید : ۱۵۹۷

فرادید | باورش سخت است اما خودروهای مونتاژی هم کم کم به سرنوشت محصولات وارداتی دچار می‌شوند. پس از آنکه شوک ارزش و رشد تعرفه واردات ضربه سختی به بازار خودروهای وارداتی زد، حالا تنگنای جدید برجام و تغییر و تحولات سریع در عرصه بین الملل موجب شده برخی از خودروهای پسابرجامی با رشد قیمت چشمگیر، بهایی حدود دو برابر سال 96 پیدا کنند. برای نمونه هیوندای آی20 که به عنوان اولین محصول پسابرجامی کرمان موتور توانست در سال 96 بیش از 7 هزار دستگاه فروش داشته باشد، با رشدی 60 میلیونی نسبت به نخستین روزهای ورود به بازار ایران هم‌اینک بهایی 135 تا 140 میلیون تومانی به خود گرفته است. این خودرو که چندی پیش با رشد قیمت 15 میلیونی، رسما بهایی 115 میلیونی در نمایندگی داشت اخیرا پس از تغییرات دلار، تا مرز 140 میلیون تومان هم خرید و فروش شده و در بازار به شدت کمیاب شده است.

هیوندای آی20 هاچ‌بک 15میلیون گران شد

به گزارش فرادید ، مدل آی 10 این شرکت هم به عنوان یک مینی کار شهری با رشدی فزاینده از 9 تا 13 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و روی عدد 92 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مدل مونتاژی دیگر هیوندای یعنی اکسنت هم با رشدی 17میلیونی اخیرا بهای خود را به مرز 133 میلیون تومان رسانده است.

اما هرچه در بالاترین بخش خودروهای داخلی نوسانات قیمت بیداد می‌کند، در پایین‌ترین بخش بازار که با خودروهایی مثل پراید در اقسام 111، 131، 132 و 151 رونق دارد افزایش قیمت چندان چشمگیر نبوده و نوسانات وضعیتی کاملا معمولی دارند. بر این مبنا مدل 111 هاچ‌بک 300 هزار تومان افزایش قیمت را اخیرا تجربه کرده و روی مرز24 میلیون تومان ثابت مانده است.

هیوندای آی20 هاچ‌بک 15میلیون گران شد

خودروهای خانواده تیبا هم افزایش بهای چندانی نداشته است. به طوری که تیبا2، تیبا و ساینا در عمده گالری‌ها با ثبات قیمت همراه بوده‌اند.

محصول اخیرا محبوب شده 207 اتومات اما یکی از مواردی است در این اوضاع ناآرام راه افزایش قیمت را در پیش گرفته است. نمنه اتومات این خودرو اخیرا با 500 هزار تومان افزایش قیمت، بهایی 63 میلیون تومانی در بازار دارد.

بازار خانواده 206 هم در دو نوع تیپ 2 و تیپ5 با رشد قیمتی 200 تا 400 هزار تومان همراه بوده و بررسی نمایشگاه‌های سطح شهر از ثبات در تقاضای این محصول حکایت دارد.

هیوندای آی20 هاچ‌بک 15میلیون گران شد

خانواده دنا در اقسام معمولی، پلاس و توربو پلاس هم با اندکی کاهش قیمت، بین 200 تا 500 هزار تومان در روز گذشته افت داشته‌اند. این سه مدل هم اینک در بازار به بهای 48، 59 و 64 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

محصولات خانواده ساندرو اما گرانی شدیدی را تجربه کرده‌اند که به حدود 2میلیون تومان می‌رسد. طبق ادعای فعالان بازار، گرانی این خودروها به دلیل احتمال ترک ایران از سوی رنو بوده است. ساندرو اتومات و دستی هم‌اینک به بهای 66 و 58 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

هیوندای آی20 هاچ‌بک 15میلیون گران شد

مجموع اتفاقاتی که در بازار خودروهای مونتاژی در حال وقوع است نشان می‌دهد هرچه یک خودرو قطعات خارجی‌ بیشتری داشته باشد، گرانی را در ابعاد بزرگتری تجربه می‌کند. در کل به نظر می‌رسد هر اندازه میزان داخلی سازی خودروها بیشتر باشد، قیمت آن محصول با شتاب کمتری افزایش می‌یابد. این یعنی خودروهای با ارزبری بالا به واسطه رشد قیمت دلار مزیت خود را برای مونتاژ از دست داده و به لحاظ قیمتی فرق چندانی با نمونه وارداتی ندارند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید