جزئیات خودسوزی کارگر شهرداری

جزئیات خودسوزی کارگر شهرداری

برادر و فرزند «ضامن آذربایجانی»، کارگر خدماتی شهرداری که دو روز پیش خودش را روبه روی شهرداری آبادان آتش زد از جزییات این حادثه می‌گویند.

کد خبر : ۵۷۳۳۵
بازدید : ۱۱۷۳

جزئیات خودسوزی کارگر شهرداری

برادر و فرزند «ضامن آذربایجانی»، کارگر خدماتی شهرداری که دو روز پیش خودش را روبه روی شهرداری آبادان آتش زد از جزییات این حادثه می‌گویند.

از شب ماجرا برایمان بگویید.

مثل همیشه برای رفتن به سر کار آماده شد و رفت. فکر می‌کردیم مانند شب‌های دیگر می‌رود سرکار و برمی گردد. باورمان نمی‌شد پدرمان را در آن وضعیت ببینیم. من تک پسرم با دو خواهر ۲۳ ساله و ۱۶ ساله. خودم ۲۵ سال دارم و شاغل نیستم. مادر هم خانه دار است. اصالتا خوزستانی هستیم و ۲۵ سالی می‌شود که در آبادان زندگی می‌کنیم.

وقتی پدرت را دیدی، نپرسیدی چرا دست به این کار زده است؟
پدرم چه بگوید. به تنگ آمده بود. مشکل ما گرسنگی بود، بی پولی. حقوق نمی‌دادند.

پزشک معالج در مورد وضعیت پدرتان چه می‌گوید؟‌
می‌گویند ۸۵ درصد سوختگی دارد. با دکترش صحبت کردم، گفتند کمی حالش بهتر شود، می‌فرستند اصفهان، بیمارستان سوختگی.

مسئولان شهرداری پیگیر ماجرا بودند؟
آمدند عیادت و رفتند.

«یاسر» برادر «ضامن آذربایجانی» از روز حادثه گفت:

در زمان خودسوزی برادرتان شما هم در ناحیه بودید؟
۱۰-۹ سال است که شب‌ها برای کار می‌رویم، برای جمع آوری زباله. یک دفعه دیدیم دونفر آتش گرفته اند. نمی‌دانستیم دنبال کدام شان برویم. یکی برادرم بود که از یک موتور بنزین کشیده بود و خودش را آتش زد و دیگری راننده‌ای بود که رفته بود ظرف بنزین را از برادرم بگیرد که آتش گرفته بود. حال برادرم وخیم است، اما راننده دچار ۳۵ درصد سوختگی است. کارگر‌ها همه آن جا بودند. مثل همیشه برای کار رفته بودیم.

چه موضوعی باعث شده برادرتان دست به خودسوزی بزند؟
دختر مریض دارد. هم خودش و هم دخترش آسم دارند. صاحبخانه حکم تخلیه گرفته بود. کرایه هایش عقب افتاده است. مشکلات که یکی، دوتا نیست؛ ۸، ۹ ماه می‌شود که بیمه مان را رد نکرده اند.

الان وارد برج سه شده ایم، اما هنوز حقوقی دریافت نکرده ایم. واقعا برادرم تحت فشار بود. حتی پول نداشت اسپری آسمش را بخرد. «پول ندارم اسپری آسمم را بخرم، نمی‌دانم اگر سر کار نفسم بگیرد، چه کار کنم.» من اسپری خودم را به او دادم گفت: «پس خودت چه کار می‌کنی.» گفتم: «خدا کریم است.»

مسئولان شهرداری بعد از این حادثه ماجرا را پیگیری کردند؟
همه آمدند. دارند رسیدگی می‌کنند. - سه شنبه یک خرداد- یک هیأت ۱۰ نفره آمد. ساعت ۱۲:۳۰ شب بود آمدند برای بازدید از خانه و زندگی برادرم. استاندار، شهردار و... وقتی خانه و زندگی اش را دیدند، خیلی ناراحت شدند. بعضی‌های شان گریه کردند. شهردار، استاندار و فرماندار گفته اند اگر پزشک‌ها اجازه بدهند با هواپیما و آمبولانس برادرم را می‌برند اصفهان برای معالجه. گفتند: «نگران مخارجش نباشید. بهترین پزشکان را برای معالجه می‌آوریم.

از وضعیت برادرتان بگویید.
با خداست. برایش دعا کنید. پزشک‌ها گفته اند با این میزان سوختگی تنها ۱۵ درصد امید به زنده ماندنش است.
فواد دریس فرد، نایب رئیس شورای شهر آبادان در مورد ماجرای شهرداری آبادان می‌گوید: «آذربایجانی یکی از کارگران بخش خدماتی منطقه ۳ شهرداری آبادان است که به گفته خودش به دلیل مشکلات معیشتی دست به خودسوزی زده است.»

منبع: نوداد

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید