سیتروئن سی ۵ ایرکراس؛ مشخصات، مزایا، قیمت و هر آن چیزی که باید بدانید

قیمت فاکتور مهمی در بازار ایران است که بازی با آن میتوان نتایج تاسف باری برای واردکنندگان به ارمغان اورد. سی ۵ ایرکراس همه ویژگیهای یک محصول خوشفروش را دارد، ولی آیا میتواند موفق شود؟ خب این بستگی کاملی به سطح تجهیزات ارائه شده در این محصول، قیمتی کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان و البته تبلیغات مناسب دارد.
کد خبر :
۵۷۵۹۵
بازدید :
۱۹۷۶۱
فرادید | سیتروئن در ایران میماند و احتمالا مثل رنو خواهد توانست بخشی از بازار خودروهای وارداتی و نیز محصولات مونتاژی بالای ۱۰۰ میلیون تومان را در ایران به دست آورد. با اعلام لیندا جکسون مدیرعامل شرکت سیتروئن، همه شایعات درباره خروج این برند فرانسوی از بازار ایران پایان یافت و این شرکت همچنان مسر به سرمایه گذاری در ایران است. لیندا جکسون مدیر برند سیتروئن اخیرا در گفت و گو با رویترز با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریمها علیه تهران، گفت که راهبرد این شرکت در ایران تغییر نکرده است.

سیتروئن سی5 ایرکراس
به گزارش فرادید ، این پیام خوشایند در کنار فروش فوری بیش از ۲ هزار دستگاه از مدل تازه سیتروئن یعنی سی ۳ در ایران موجب شده تا گروهبان فرانسوی به فکر افزایش سهم بازار خود در ایران بیفتد. در این راستا، گفته شده به غیر از سدان سی ۴ که نامش هماکنون در میان خودروهای مجاز جهت واردات به واردات ایران وجود دارد، دو خودرو شاسیبلند سی ۳ ایرکراس و سی ۵ ایرکراس هم در بین محصولاتی قرار دارند که برای فروش بهتر سیتروئن در ایران درنظر گرفته شدهاند. در این گزارش میتوانید مشخصات، مزایا، قیمت و هر آن چیزی که باید راجع به سیتروئن سی ۵ ایرکراس بدانید را یک جا بخوانید.

سیتروئن سی5 ایرکراس
معرفی
مدل
مدل
معرفی سیتروئن سی5 ایرکراس 2018 در اروپا
این کراساوور کوچک دیفرانیسل جلو. ضمنا ظرفیت باک سوخت این خودرو ۵۳ لیتر بوده که با توجه به نرخ مصرفی که دارد نسبتا مناسب است. پلتفرم جدید ایامپی ۲ که در محصولاتی مثل پژو ۳۰۰۸ و اوپل گرندلند ایکس به کار رفته با قرارگرفتن در ساختار سی ۵ ایرکراس کمک کرده تا این خودرو با هزینه کمتری تولید شود و در عین حال از سطح کیفی بالا، سواری بهتر، گنجایش بالاتر، استحکام بیشتر و البته پایداری بیشتری روی جاده حرکت کند.

معماری جدید سیتروئن سی5 ایرکراس و پلتفرم EMP2 که باعث رشد چشمگیر کیفیت سواری این خودرو شده است
قرار شده برای بازارهای غیرچینی، سی ۵ ایرکراس با جعبه دنده کاملا جدید و ۸ سرعته دوکلاچه سیتروئن به خریداران تحویل شود که در این صورت هم مصرف سوخت خودرو کاهش یافته و هم سرعت تعویض دندهها بهتر خواهد شد. سیتروئن با ترکیب تکنولوژی ارتباطی و مهندسی مکانیک سعی کرده ضمن عرضه ۲۰ تکنولوژی جدید رانندگی سی ۵ ایرکراس را با سطح رانندگی قابل قبول، پایداری مناسب، هوشمندی بالا و البته ایمنی مثال زدنی راهی بازار مصرف کند.
ایمنی
در کنار مجموعه کامل ایربگهای روبرو، پردهای و زانویی اقسامی از سیستمهای ترمز اضطراری مثل ترمز ایمنی فعال، ایبیاس، ایبیدی، ایاسپی، سیستم هشداردهنده خروج از خط، سیستم حرکت بین خطوط، هشدار نقطه کور، هشدار برخورد و انواعی دیگر یکی از کاملترین خودروهای این کلاس در بحث ایمنی راندگی است. در عین حال هنوز هیچ منبع رسمی مثل یورو انکپ وضعیت استحکام بدنه را از طریق تست تصادف مشخص نکرده است.
قوای فنی و پیشرانه
موتورهای مختلفی برای نصب روی سیتروئن سی ۵ ایرکراس انتخاب شدهاند که اغلب آنها با سلایق خریداران اروپایی مطابقت دارند. بر این مبنا به غیر از دو نمونه کوچک ۱.۶ لیتری ۱۳۰ و ۱۶۳ اسبی از انواع تیاچپی (THP) یک نمونه قدرتمند توربو هم جهت نصب روی سی ۵ ایرکراس تدارک دیده شده است. این موتور با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور سیتروئن سی ۵ ایرکراس را در مقایسه با تیگوان، کولئوس و اسپورتیج در موقعیتی بالاتر قرار میدهد که همین عامل میتواند به برگ برنده این خودرو در بازار اروپا تبدیل شود.
ایمنی
در کنار مجموعه کامل ایربگهای روبرو، پردهای و زانویی اقسامی از سیستمهای ترمز اضطراری مثل ترمز ایمنی فعال، ایبیاس، ایبیدی، ایاسپی، سیستم هشداردهنده خروج از خط، سیستم حرکت بین خطوط، هشدار نقطه کور، هشدار برخورد و انواعی دیگر یکی از کاملترین خودروهای این کلاس در بحث ایمنی راندگی است. در عین حال هنوز هیچ منبع رسمی مثل یورو انکپ وضعیت استحکام بدنه را از طریق تست تصادف مشخص نکرده است.
قوای فنی و پیشرانه
موتورهای مختلفی برای نصب روی سیتروئن سی ۵ ایرکراس انتخاب شدهاند که اغلب آنها با سلایق خریداران اروپایی مطابقت دارند. بر این مبنا به غیر از دو نمونه کوچک ۱.۶ لیتری ۱۳۰ و ۱۶۳ اسبی از انواع تیاچپی (THP) یک نمونه قدرتمند توربو هم جهت نصب روی سی ۵ ایرکراس تدارک دیده شده است. این موتور با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور سیتروئن سی ۵ ایرکراس را در مقایسه با تیگوان، کولئوس و اسپورتیج در موقعیتی بالاتر قرار میدهد که همین عامل میتواند به برگ برنده این خودرو در بازار اروپا تبدیل شود.

طبق آزمایش مفصل مجله مشهور تاپگیر هندلینگ سطح بالا و کششی مناسب را برای این فرانسوی خوشچهره به ارمغان آورده است. سی ۵ ایرکراس که به جعبه دنده ۶ سرعته اتومات تیپترونیک مجهز است بیش از آنکه خودرویی شهری باشد، محصولی اسپورت به نظر میرسد که در هر صد کیلومتر به شکل ترکیبی کمتر از 6.8 لیتر است. به واسطه وزن 1530کیلویی سی ۵ ایرکراس شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو حدود ۹ ثانیه برآورد میشود.

چشم انداز بازار
قیمت فاکتور مهمی در بازار ایران است که بازی با آن میتوان نتایج تاسف باری برای واردکنندگان به ارمغان اورد. سی ۵ ایرکراس همه ویژگیهای یک محصول خوشفروش را دارد، ولی آیا میتواند موفق شود؟ خب این بستگی کاملی به سطح تجهیزات ارائه شده در این محصول، قیمتی کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان و البته تبلیغات مناسب دارد. موضوعاتی که اگر حل شوند سیتروئن سی ۵ ایرکراس را به ترند جدید بازار ایران بدل میکنند و اتفاقی مشابه آنچه در فقره رنو کولئوس رخ داد را برای ناظران بازار ایران تکرار میکند.
۰