قیمت لپ‌تاپ ۱۴ اینچی در بازار‌های داخل

قیمت لپ‌تاپ ۱۴ اینچی در بازار‌های داخل

در این گزارش چهار مدل از لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی از چهار کمپانی که در حال حاضر در بازار‌های ایران به فروش می‌رسند مقایسه شده است تا کاربران از قیمت متوسط این کالا در هنگام خرید و برخی از ویژگی‌هایی که می‌توانند از وجود آن‌ها در این رده از لپ‌تاپ‌ها سود ببرند، آگاه شوند.

کد خبر : ۵۷۶۸۲
بازدید : ۱۲۷۵

قیمت لپ‌تاپ ۱۴ اینچی در بازار‌های داخل مراجعه کاربران به بازار‌های کامپیوتر در هفته‌های اخیر با ابهام و سردرگمی درباره قیمت محصولات همراه بوده است. آن‌ها از فروشندگان می‌پرسند چرا قیمت‌ها در میان انواع کالا‌ها مدام تغییر می‌کند و مرجع این تغییرات کجاست؟ علت اصلی این تغییرات، تحولات قیمت ارز عنوان می‌شود، اما از سوی دیگر با وجود کاهش تعرفه واردات این کالا هنوز هم قیمت در این بازار رو به افزایش است.

در این گزارش چهار مدل از لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی از چهار کمپانی که در حال حاضر در بازار‌های ایران به فروش می‌رسند مقایسه شده است تا کاربران از قیمت متوسط این کالا در هنگام خرید و برخی از ویژگی‌هایی که می‌توانند از وجود آن‌ها در این رده از لپ‌تاپ‌ها سود ببرند، آگاه شوند.

لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ام اس آی مدل GS۴۰، ۶QE Phantom - A.
لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی سری GS شرکت «MSI»، دستگاه‌های باریک و سبکی هستند که قابلیت حمل بسیاری داشته و در عین حال از سخت‌افزار‌های قدرتمند و رده‌بالایی هم بهره می‌برند. این دو ویژگی را به‌صورت همزمان در کمتر لپ‌تاپی می‌توان پیدا کرد.

مدل «GS۴۰، ۶QE Phantom» علاوه‌بر بدنه باریک و سبک، صفحه‌نمایشی ۱۴ اینچی دارد که باز هم به جابه‌جایی آسان آن کمک می‌کند خروجی صدا با تکنولوژی ESS SABRE HiFi audio DAC هم که مخصوص اتصال هدست‌های حرفه‌ای است، روی این محصول تعبیه شده است.

پردازنده مرکزی Core i۷، ۶۷۰۰HQ اینتل از نسل Skylake، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX ۹۷۰M انویدیا با ۳ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR۵، رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR۴ و حافظه داخلی هیبریدی متشکل از یک ترابایت HDD و ۱۲۸ گیگابایت SSD از نوع NVMe، از جمله مشخصات فنی این کانفیگ هستند که به‌راحتی از پس اجرای جدیدترین بازی‌ها برمی‌آیند. قیمت فعلی این محصول در بازار‌های ایران ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

لنوو مدل ThinkPad T۴۷۰P - C
این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی، وضوح FullHD پیکسل و روکش مات بهره می‌برد. به‌دلیل استفاده از صفحه‌نمایش کوچک‌تر نسبت‌به نمونه‌های ۶/ ۱۵ اینچی، بدنه این لپ‌تاپ ابعاد کوچک‌تری دارد و وزن آن کمتر از یک کیلو و ۸۰۰ گرم است که کار را برای جابه‌جایی دائمی کمی آسان‌تر می‌کند.

این مدل ۱۴ اینچی برای انجام امور حسابداری مناسب نیست؛ چراکه کلید‌های اعداد ماشین حساب از مجموعه کیبورد حذف شده است. پورت‌های موجود روی این مدل متنوع و کاملند؛ اما کمی هم با نمونه‌های معمول متفاوت هستند. این مدل به پردازنده مرکزی Core i۷، ۷۷۰۰HQ اینتل همراه ۸ گیگابایت رم مجهز است.

در این دستگاه، از پردازشگر گرافیکی مجزای GeForce ۹۴۰M انویدیا با دو گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده شده است. میزان حافظه داخلی هم یک ترابایت است که برای ذخیره حجم زیادی از اطلاعات و نصب نرم‌افزارها، فضای کافی دارد. باتری لیتیوم یونی این لپ‌تاپ به‌گفته شرکت لنوو در شرایط معمول کاری تا دوازده ساعت ونیم شارژ را نگه می‌دارد.

ایسوس مدل ZenBook UX۴۹۰UA - B
این اولترابوک ۹/ ۱۲ میلی‌متر ضخامت و ۱۱۰۰ گرم وزن دارد و می‌توان لقب سبک‌ترین اولترابوک ۱۴ اینچی دنیا را به آن داد. صفحه‌نمایش UX۴۹۰UA پنل TFT با کیفیت FullHD و روکش براق دارد و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از جذابیت‌های این لپ‌تاپ روکش محافظ Corning Gorilla Glass ۵ است که از ایجاد خط‌وخش روی صفحه‌نمایش جلوگیری می‌کند. از نظر سخت‌افزاری، UX۴۹۰UA دارای یکی از قوی‌ترین کانفیگ‌ها در بین تمامی اولترابوک‌های تولیدشده تاکنون است.

پردازنده مرکزی Core i۷، ۷۵۰۰U اینتل از نسل Kaby Lake، پردازشگر گرافیکی آنبرد HD Graphics ۶۲۰ اینتل، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع SATA ۳، مشخصات فنی این دستگاه را تشکیل می‌دهند. یک باتری چهارسلولی لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت ۴۶ وات‌ساعت هم وظیفه توان‌رسانی به سخت‌افزار‌ها و صفحه‌نمایش را به عهده دارد و تا ۱۲ ساعت شارژدهی ذنبوک را تامین می‌کند. قیمت این لپ‌تاپ در بازار‌های کشور ۸ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان است.

ایسر مدل Swift ۳ SF۳۱۴-۵۲G-۸۲۴B

در این لپ‌تاپ پردازنده مرکزی نسل هشتم اینتل با مدل ۸۵۵۰U و فرکانس ۸/ ۱ تا ۰/ ۴ با ۸ مگابایت کش پردازش محاسبات را برعهده دارد. هشت گیگابایت حافظه رم از نوع DDR۳ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD برای ذخیره و نقل و انتقال اطلاعات استفاده می‌شود و مناسب به نظر می‌رسد.

پردازش‌های گرافیکی در این لپ‌تاپ با پردازنده ساخت شرکت NVIDIA با مدل GeForce MX۱۵۰ انجام می‌شود که با دو گیگابایت حافظه اختصاصی توان نسبتا خوبی دارد و برای کار‌های گرافیکی سنگین و بازی با نرخ فریم بالا تا حدی می‌توانید روی آن حساب کنید؛ اما برای مرورگری وب، تماشای فیلم و کار‌های روزمره کاملا مناسب است.

مشخصات سخت‌افزاری، این دستگاه را در رده کاربری عمومی قرار می‌دهد و باتری ۴ سلولی آن با ظرفیت ۳۲۲۰ میلی‌آمپرساعت تا ۱۰ ساعت شارژدهی دارد که برای کار‌های روزمره بسیار خوب است. قیمت حال حاضر این لپ‌تاپ حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید