سقوط مرگبار هواپیمای آموزشی در نزدیکی فرودگاه امام

سقوط مرگبار هواپیمای آموزشی در نزدیکی فرودگاه امام

سقوط هواپیمای فوق سبک آموزشی هوانیروز در نزدیکی فرودگاه امام (ره) مرگ هر دو سرنشین آن را رقم زد.

کد خبر : ۵۷۸۱۹
بازدید : ۹۸۳

سقوط مرگبار هواپیمای آموزشی در نزدیکی فرودگاه امام

سقوط هواپیمای فوق سبک آموزشی هوانیروز در نزدیکی فرودگاه امام (ره) مرگ هر دو سرنشین آن را رقم زد. این سانحه ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه سه‌شنبه ۸ خرداد در روستای «وهن آباد» از توابع رباط کریم رخ داد و بلافاصله تیم‌های امدادی و آتش‌نشانی از پایگاه‌های رباط کریم و حسن آباد به محل اعزام شدند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: با گزارش این سانحه دو خودروی آمبولانس از پایگاه‌های رباط کریم و حسن آباد و همچنین یک خودروی نجات از پایگاه حسن آباد به محل حادثه اعزام شدند. بر اثر سقوط این هواپیما دو نفر کشته شدند و یک نفر مصدوم شد. هر دو کشته از سرنشینان هواپیما بودند که در دم جان خود را از دست دادند و یک مصدوم نیز از نیرو‌های امدادی در صحنه بود که درمان شد.

سیدرضا موسوی، رئیس سازمان آتش‌نشانی رباط کریم نیز گفت: نیرو‌های آتش‌نشانی رباط کریم بعد از اطلاع از سقوط هواپیما در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد هر دو سرنشین هواپیما در این حادثه جان باخته‌اند و یکی از نیرو‌های امدادی نیز در روند کار دچار مصدومیت شده بود. لاشه هواپیما بر اثر سقوط دچار حریق شده بود که نیرو‌ها با حضور بموقع مانع گسترش آتش شدند.

هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهرستان ری با اشاره به علت این سانحه گفت: این هواپیما بعدازظهر سه‌شنبه به خاطر نقص فنی در باند فرود آمد و بعد از رفع مشکل دوباره پرواز کرد، اما پیش از اوج‌گیری دچار مشکل شد و سقوط کرد.

پرواز ابدی
پس از سانحه دلخراش سقوط هواپیمای فوق سبک آموزشی در نزدیکی رباط کریم، روابط عمومی هوانیروز در اطلاعیه‌ای جزئیات این سانحه را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: این هواپیمای آموزشی فوق سبک که در حال پرواز برای انجام مأموریت از اصفهان به تهران بود در حوالی فرودگاه بین‌المللی حضرت امام (ره) دچار نقص فنی شد و با تلاش خلبان، به منطقه غیر مسکونی هدایت شد و متأسفانه سقوط کرد.

در این حادثه سرهنگ دوم خلبان نادر کرد و سرگرد فنی مهدی ملک آرایی به شهادت رسیدند. یک تیم ارزیاب برای بررسی دقیق و تعیین جزئیات بیشتر علت حادثه به محل اعزام شدند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید