ضربه ترامپ به خودروسازان آلمانی

ضربه ترامپ به خودروسازان آلمانی

ترامپ رییس جمهور آمریکا که اخیرا در توئیتی واردات گسترده خودرو‌های آلمانی را بد و وحشتناک توصیف کرده بود از توقف قریب الوقوع این فرایند خبر داده است.

کد خبر : ۵۷۹۴۶
بازدید : ۱۲۷۷
فرادید | وضع تعرفه‌های جدید تجاری علیه خودروسازان اروپایی موجب شده تا موقعیت برخی از برند‌های آلمانی که سهم بازار نسبتا گسترده‌ای در این کشور دارند با خطر جدی مواجه شود. این بین شرکت ب. ام؛ و که بیشترین میزان صادرات خودرو را به آمریکا دارد به نظر از اصلی‌ترین قربانیان جنگ تجاری جدید دونالد ترامپ است که در صورت اعمال، به شدت سهم بازار خودروساز باواریایی را کاهش خواهد داد.
ضربه ترامپ به خودروسازان آلمانی
به گزارش فرادید ، این خبر که از سوی یک مجله آلمانی افشا شده گویا نخستین بار از زبان دونالد ترامپ طی سفر امانوئل مکرون به آمریکا شنیده شده است. آلمان که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶۷۵ هزار دستگاه خودرو از خاک خود به آمریکا صادر نموده است، احتمالا با توجه به وضع تعرفه‌های تجاری بخش خودرو توسط رییس‌جمهور آمریکا، مهمترین بازنده این موضوع خواهد بود که مستقیما بیش از ۵۰ میلیارد دلار ضرر خواهد کرد. ترامپ رییس جمهور آمریکا که اخیرا در توئیتی واردات گسترده خودرو‌های آلمانی را بد و وحشتناک توصیف کرده بود از توقف قریب الوقوع این فرایند خبر داده است.
ضربه ترامپ به خودروسازان آلمانی
البته بسیاری از تحلیلگران اقتصادی امکان ممنوعیت کامل صادرات خودرو‌های آلمانی به آمریکا را در حد صفر می‌دانند. این موضوع از آنجا نشات می‌گیرد که برخی از مهمترین خودرو‌های آلمانی حاضر در بازار آمریکا را در کشور‌هایی دیگر می‌سازد. براین مبنا بنز جی کلاس در تاسیسات مگنا اشتر کشور اتریس و آئودی کیو ۸ الکتریکی ۲۰۱۹ در بلژیک ساخته خواهد شد. در عین حال آلمانی‌های سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در خاک امریکا ساخته‌اند که عدد بسیار بزرگی است و حذف آن احتمالا تبعات بدی برای اقتصاد آمریکا خواهد داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید