رکورد شکنی فیلم فرهادی در فرانسه

رکورد شکنی فیلم فرهادی در فرانسه

«همه می‌دانند» آخرین اثر اصغر فرهادی که سال گذشته در اسپانیا ساخته شده، در کمتر از یک ماه به فروش ۵ مییلون دلاری در سینما‌های فرانسه دست یافت.

کد خبر : ۵۸۱۰۸
بازدید : ۱۰۸۸
رکورد شکنی فیلم فرهادی در فرانسه
«همه می‌دانند» آخرین اثر اصغر فرهادی که سال گذشته در اسپانیا ساخته شده، در کمتر از یک ماه به فروش ۵ مییلون دلاری در سینما‌های فرانسه دست یافت. «همه می‌دانند» که از ۱۸ اردیبهشت و یک روز پس از رونمایی در افتتاحییه جشنواره فیلم کن امسال، در ۴۰۰ سالن سینمای فرانسه روی پرده رفته است، نظرات مختلفی را میان منتقدان به راه انداخت. اما عموم تماشاگران به تماشای این فیلم علاقه نشان داده‌اند.

در این فیلم چهره‌های مشهوری، چون «پنه‌لوپه کروز»، «خاویر باردم» بازیگران اسپانیایی و «ریکاردو دارین» بازیگر مطرح آرژانتینی به ایفای نقش پرداخته اند. دیگر بازیگران نیز «ادوارد فرناندز»، «باربارا لنی»، «الویرا مینگز»، «ایما کوئستا»، «روژه کاسا مایور» و «رامون باره‌آ» هستند که در هشتمین فیلم بلند فرهادی بازی کرده‌اند. این دومین فیلم فرهادی پس از «گذشته» به شمار می‌رود که در خارج از ایران جلوی دوربین برده است.

فیلم جدید فرهادی تاکنون به کشور‌های اتریش، ژاپن، چین، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئیس، تایوان، ترکیه، صربستان، منطقه بالتیک، منطقه اسکاندیناوی و آمریکای لاتین نیز فروخته شده است.

«همه می‌دانند» از ۱۶ می‌در سینما‌های بلژیک نیز به روی پرده رفته و از تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) نیز در سینما‌های آرژانتین، از تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) در سینما‌های کشور اسپانیا، از ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) در روسیه و از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) در سینما‌های آلمان نیز اکران خواهد شد.

ماجرای فیلم در شهر کوچکی در اسپانیا می‌گذرد. کارولینا از آرژانتین برای شرکت در یک جشن عروسی و تجدید دیدار با اعضای خانواده به زادگاهش بازگشته، اما اتفاق غیرمنتظره‌ای پیش می‌آید که بر روند ماجرا‌ها تاثیر می‌گذارد.

«خوزه لوییس آلکاینه» مدیر فیلمبرداری، «کلارا نوتاری» مدیر هنری، «سونیا گرانده» طراح لباس، «هایده صفی یاری» تدوین‌گر و «دانیل فونترودونا» مدیر صدابرداری این فیلم هستند.

گفتنی است؛ پس از گذشت نزدیک به یک ماه در ۵۲۰ سالن این کشور در حال کران است و فروشی بیش از ۵.۱۲ میلیون دلار را به ثبت رسانده است.
منبع: ایران آنلاین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید