آلفا رومئو بهترین هاچبک بازار ایران

جولیتا با طول 4.35، عرض1.79 و ارتفاعی 146 سانتیمتری گرچه هاچبکی کوچک تر از سیتروئن دی اس 5 است اما این خودرو با استفاده از یک موتور قدرتمند و جعبهدنده خودکار شش سرعته با کلاچ دوبل که نیرو را به چرخهای جلو منتقل می کند، بسته ای کامل تربه نظر می رسد
کد خبر :
۵۸۳۹۸
بازدید :
۱۲۴۷۲
فرادید | آلفارومئو به رغم حضور محصولات مشهوری از برندهای دی اس، سیتروئن، فولکس واگن، ولوو و هیوندای در کلاس هاچبکهای بزرگ شهری توانسته با مدل جولیتا فروش نسبتا موفقی را در ایران تجربه کند. قیمت جولیتا گرچه اینروزها به بیش از ۲۴۰ میلیون تومان رسیده، اما همچنان با اختلاف بهترین خودرویی است که میتوان در این سگمنت خریداری کرد.

به گزارش فرادید ، در میان خودروهای مختلفی که در طی سالیان اخیر وارد بازار ایران شده، بی شک برند آلفا رومئو یکی از خاصترینها بوده است. این خاص بودن به دلایلی عمده اتفاق افتاده، نخست نحوه طراحی و سبک تولید اختصاصی شرکت آلفا رومئو است و دیگری قرارگیری مدلی همچون جولیتا در بخشی خاص از بازار است که رقیب چندانی ندارد.

اخیرا و با حضور مدل ۵ شرکت دی اس و همچنین مدل وی ۴۰ شرکت ولوو کار آلفا رومئو برای فروش بیشتر سخت شده، اما شواهد حکایت از روند رو به رشد فروش این مدل دارد. سری به گالریهای سطح شهر و وب سایتهای خودرویی میزنیم و از خلال بررسیهای جهانی دلایل اقبال به آلفا رومئو جولیتا را بررسی میکنیم.

با دیدن پوزه مثلثی شکل جلو و خط شانههای برجسته و نیز لامپهایالای دیبه کار رفته در چراغهای عقب جولیتا، شما سریعا میفهمید با یک خودروی هیجانانگیز طرف شده اید که با قوسها و انحناهای ظریفی که در بدنه آن به کار رفته، بسیار زیباتر از همتای آلمانیاش مرسدس بنز کلاس اِی (A class) به نظر میرسد.

آلفا اعلام کرده در ساخت بدنه همچون بخشهای فنی تلاش کرده تا استحکام خودرو را به بهترین مدلهای بازار نزدیک کند، خوشبختانه این تلاش منجر به ارائه نمایش چشمگیری از سوی جولیتا در موسسهیورو انکپشده، به طوری که جولیتا در آزمایشهای این موسسه توانست نمره کامل و پنج ستاره ایمنی کانون امنیت اروپا را به دست آورد، موردی که واقعا قابل ستایش است.

جولیتا با طول ۴.۳۵، عرض ۱.۷۹ و ارتفاعی ۱۴۶ سانتیمتری گرچه هاچبکی کوچکتر از سیتروئن دی اس ۵ است، اما این خودرو با استفاده از یک موتور قدرتمند و جعبهدنده خودکار شش سرعته با کلاچ دوبل که نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند، بستهای کامل تربه نظر میرسد چرا که سیتروئن در ساخت دی اس ۵ تنها به جنبههای رفاهی توجه کرده، اما آلفا رومئو در عین داشتن تجهیزات مناسب، ویپگیهای یک خودروی اسپرت را نیز در خود دارد.
مدل ۲۰۱۷ جولیتا با قیمت ۲۴۰ میلیون تومانی ارزانترین هاچبک پریمیوم یا نیمه لوکس بازار ایران است که با سطح گستردهای از امکانات و عملکرد فنی در طول سه سال اخیر توانسته بسیاری از خریداران محصولات تویوتا، هیوندای و کیا را به سمت خود جلب کند. این قیمت وقتی وسوسه کنندهتر میشود که بدانیم ب. ام؛ و مدل سری ۱ هاچبک را ۴۳۰ میلیون و فولکسواگن سری GTI گلف را ۳۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری کرده است.

آلفارومئو جولیتا که در حال حاضر تنها در ایتالیا و شهرکاسینوتولید میشود، از سال ۲۰۱۰ تا کنون همواره در لیست پرفروشترین هاچ بکهای نیمه لوکس اروپا قرار داشته و با فروش بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه توانسته سهم مناسبی از از این بخش از بازار را به دست آورد. این خودرو در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست مقام دوم خودروی سال اروپا را پس از نیسان لیف کسب نماید.

دو وب سایت معتبر حوزه خودرو در انگلستان یعنی سایت «کار» و سایت «اتواکسپرس» هر دو در مقایسههایی جداگانه جولیتا را خودرویی با ویژگیهای فنی و سطح عملکرد بالا ارزیابی کرده اند. جولیتا که از یک پیشرانه ۱.۴ توربو شارژدار سود میبرد، ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند تا در زمان ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت تا ۲۶۰ کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. این پیشرانه با کمک تکنولوژی مولتی جت فیات هم مصرف سوخت مناسب و هم کارایی و کشش بالایی دارد.

اعداد بالا وقتی ارزش و اهمیت بیشتری پیدا میکنند که بدانیم خودروی دی اس ۵ که در همین رده قرار دارد با اضافه قیمتی ۳۰ میلیون تومانی و با همین سطح از قدرت و گشتاور، از شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیهای و نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتری برخوردار است. این اعداد همگی خبر از یک هاچ بک تند و تیز میدهد که لذت بالای رانندگی را در کابینی کم صدا که به یک سیستم صوتی مارک بوس مجهز است، به کام راننده میچشاند. چیزی که واقعی است و در پرسش از خریداران و صاحبان نمایشگاههای سطح شهر به طور مکرر تایید میشود.

اخیرا شرکت سایپا اقدام به تولید و عرضه یک نمونه اسپرت از برند سیتروئن و مدل سی3نموده و پیوسته در تبلیغات خود از واژههایی همچون اسپرت، هیجان انگیز، سریع و ... استفاده میکند. راهبردی که مخصوصا توسط برندهای اروپایی و شرکتهای سازنده خودروهای اسپرت پیگیری میشود و اغلب برای مقابله با قیمت پایینتر محصولات کرهای و ژاپنی مورد استفاده قرار میگیرد.

در این زمینه آلفا رومئو شاید یکی از مهمترین برندهای اروپایی باشد که در کنار محصولات هم رده از شرکتهای فولکس واگنو هوندا، به داشتن توانمندی در زمینه لذت رانندگی مشهور است. مدل جولیتای شرکت آلفارومئو که در بازه قیمتی خود اقسامی از خودروهای کرهای و ژاپنی فاقد دینامیک رانندگی از سدانهایی همچون تویوتا کرولا، کیا اوپتیما و هیوندای سوناتا تا کراس اوورهای متوسطی مثل هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را میبیند، مهمترین برگ برنده اش را باید همین دینامیک بالای رانندگی و ویژگی اسپرت دانست که میتواند در کنار اتاقفوق العاده ایمن، قیمت مناسب و سطح بالای تجهیزات، خریداران را به سمت خود جذب کند.

به گزارش فرادید ، در میان خودروهای مختلفی که در طی سالیان اخیر وارد بازار ایران شده، بی شک برند آلفا رومئو یکی از خاصترینها بوده است. این خاص بودن به دلایلی عمده اتفاق افتاده، نخست نحوه طراحی و سبک تولید اختصاصی شرکت آلفا رومئو است و دیگری قرارگیری مدلی همچون جولیتا در بخشی خاص از بازار است که رقیب چندانی ندارد.

اخیرا و با حضور مدل ۵ شرکت دی اس و همچنین مدل وی ۴۰ شرکت ولوو کار آلفا رومئو برای فروش بیشتر سخت شده، اما شواهد حکایت از روند رو به رشد فروش این مدل دارد. سری به گالریهای سطح شهر و وب سایتهای خودرویی میزنیم و از خلال بررسیهای جهانی دلایل اقبال به آلفا رومئو جولیتا را بررسی میکنیم.

با دیدن پوزه مثلثی شکل جلو و خط شانههای برجسته و نیز لامپهایالای دیبه کار رفته در چراغهای عقب جولیتا، شما سریعا میفهمید با یک خودروی هیجانانگیز طرف شده اید که با قوسها و انحناهای ظریفی که در بدنه آن به کار رفته، بسیار زیباتر از همتای آلمانیاش مرسدس بنز کلاس اِی (A class) به نظر میرسد.

آلفا اعلام کرده در ساخت بدنه همچون بخشهای فنی تلاش کرده تا استحکام خودرو را به بهترین مدلهای بازار نزدیک کند، خوشبختانه این تلاش منجر به ارائه نمایش چشمگیری از سوی جولیتا در موسسهیورو انکپشده، به طوری که جولیتا در آزمایشهای این موسسه توانست نمره کامل و پنج ستاره ایمنی کانون امنیت اروپا را به دست آورد، موردی که واقعا قابل ستایش است.

جولیتا با طول ۴.۳۵، عرض ۱.۷۹ و ارتفاعی ۱۴۶ سانتیمتری گرچه هاچبکی کوچکتر از سیتروئن دی اس ۵ است، اما این خودرو با استفاده از یک موتور قدرتمند و جعبهدنده خودکار شش سرعته با کلاچ دوبل که نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند، بستهای کامل تربه نظر میرسد چرا که سیتروئن در ساخت دی اس ۵ تنها به جنبههای رفاهی توجه کرده، اما آلفا رومئو در عین داشتن تجهیزات مناسب، ویپگیهای یک خودروی اسپرت را نیز در خود دارد.
مدل ۲۰۱۷ جولیتا با قیمت ۲۴۰ میلیون تومانی ارزانترین هاچبک پریمیوم یا نیمه لوکس بازار ایران است که با سطح گستردهای از امکانات و عملکرد فنی در طول سه سال اخیر توانسته بسیاری از خریداران محصولات تویوتا، هیوندای و کیا را به سمت خود جلب کند. این قیمت وقتی وسوسه کنندهتر میشود که بدانیم ب. ام؛ و مدل سری ۱ هاچبک را ۴۳۰ میلیون و فولکسواگن سری GTI گلف را ۳۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری کرده است.

آلفارومئو جولیتا که در حال حاضر تنها در ایتالیا و شهرکاسینوتولید میشود، از سال ۲۰۱۰ تا کنون همواره در لیست پرفروشترین هاچ بکهای نیمه لوکس اروپا قرار داشته و با فروش بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه توانسته سهم مناسبی از از این بخش از بازار را به دست آورد. این خودرو در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست مقام دوم خودروی سال اروپا را پس از نیسان لیف کسب نماید.

دو وب سایت معتبر حوزه خودرو در انگلستان یعنی سایت «کار» و سایت «اتواکسپرس» هر دو در مقایسههایی جداگانه جولیتا را خودرویی با ویژگیهای فنی و سطح عملکرد بالا ارزیابی کرده اند. جولیتا که از یک پیشرانه ۱.۴ توربو شارژدار سود میبرد، ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند تا در زمان ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت تا ۲۶۰ کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. این پیشرانه با کمک تکنولوژی مولتی جت فیات هم مصرف سوخت مناسب و هم کارایی و کشش بالایی دارد.

اعداد بالا وقتی ارزش و اهمیت بیشتری پیدا میکنند که بدانیم خودروی دی اس ۵ که در همین رده قرار دارد با اضافه قیمتی ۳۰ میلیون تومانی و با همین سطح از قدرت و گشتاور، از شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیهای و نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتری برخوردار است. این اعداد همگی خبر از یک هاچ بک تند و تیز میدهد که لذت بالای رانندگی را در کابینی کم صدا که به یک سیستم صوتی مارک بوس مجهز است، به کام راننده میچشاند. چیزی که واقعی است و در پرسش از خریداران و صاحبان نمایشگاههای سطح شهر به طور مکرر تایید میشود.

اخیرا شرکت سایپا اقدام به تولید و عرضه یک نمونه اسپرت از برند سیتروئن و مدل سی3نموده و پیوسته در تبلیغات خود از واژههایی همچون اسپرت، هیجان انگیز، سریع و ... استفاده میکند. راهبردی که مخصوصا توسط برندهای اروپایی و شرکتهای سازنده خودروهای اسپرت پیگیری میشود و اغلب برای مقابله با قیمت پایینتر محصولات کرهای و ژاپنی مورد استفاده قرار میگیرد.

در این زمینه آلفا رومئو شاید یکی از مهمترین برندهای اروپایی باشد که در کنار محصولات هم رده از شرکتهای فولکس واگنو هوندا، به داشتن توانمندی در زمینه لذت رانندگی مشهور است. مدل جولیتای شرکت آلفارومئو که در بازه قیمتی خود اقسامی از خودروهای کرهای و ژاپنی فاقد دینامیک رانندگی از سدانهایی همچون تویوتا کرولا، کیا اوپتیما و هیوندای سوناتا تا کراس اوورهای متوسطی مثل هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را میبیند، مهمترین برگ برنده اش را باید همین دینامیک بالای رانندگی و ویژگی اسپرت دانست که میتواند در کنار اتاقفوق العاده ایمن، قیمت مناسب و سطح بالای تجهیزات، خریداران را به سمت خود جذب کند.
۰