شش اشتباه رایج هنگام خرید لپ تاپ جدید

شش اشتباه رایج هنگام خرید لپ تاپ جدید

نمایندگی‌ها معمولا بالاترین قیمت را برای فروش لپ تاپ ارائه می‌کنند. اینگونه فروشگاه‌ها دستگاه را به قیمتی که خودشان مایل هستند به فروش می‌رسانند و در نتیجه شما همیشه مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

کد خبر : ۵۸۹۷۲
بازدید : ۲۰۵۵
شش اشتباه رایج هنگام خرید لپ تاپ جدید
حالا که لپ تاپ‌ها مثل بقیه لوازم الکترونیکی قیمت شان یک مرتبه رشد زیادی را تجربه کرده بد نیست با تجربه‌تر از قبل عمل کنید و اجازه ندهید اشتباهاتی که معمولا بقیه مرتکب می‌شوند باعث هدر رفتن پول شما شود.
1.خرید مستقیم از نمایندگی بدون چرخیدن در بازار
نمایندگی‌ها معمولا بالاترین قیمت را برای فروش لپ تاپ ارائه می‌کنند. اینگونه فروشگاه‌ها دستگاه را به قیمتی که خودشان مایل هستند به فروش می‌رسانند و در نتیجه شما همیشه مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود. هنگامی که قصد خرید یک لپ تاپ جدید را دارید مستقیما سراغ نمایندگی آن نروید، در بازار چرخی بزنید، به چند فروشگاه اینترنتی سر بزنید چرا که گاهی در چنین فروشگاه‌هایی قیمت‌هایی به مراتب مناسب‌تر از نمایندگی پیدا خواهید کرد.
2.قضاوت کردن از روی ظاهر محصول
سالیان سال است که لپ تاپ ها، کیبورد و موس تاچ پد دارند، اما هیچ پیشرفت جدیدی نکرده اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که خریداران جدید به ندرت رابط کاربری را در لیست اولویت‌های خود قرار می‌دهند. این مسئله بسیار جای تاسف دارد چرا که اغلب تعاملات ما با لپ تاپ از طریق دستهایمان صورت می‌گیرد.
بعضی فروشگاه‌ها این واقعیت را پذیرفته و به خریداران اجازه می‌دهند محصول موردنظرشان را از نزدیک لمس کنند و به کیبورد آن دست بزنند.
3. دقت نکردن به سایز و اندازه لپ تاپ
خریداران معمولا تسلیم جذبه لپ تاپ‌هایی می‌شوند که برای نیاز‌های شان بیش از حد بزرگ یا بیش از حد کوچک هستند. این لپ تاپ‌ها مثل همتایان شان عادی نبوده و معمولا جذاب‌تر هستند، اما لپ تاپ‌هایی که صفحه نمایشگرشان بزرگ‌تر از ۱۵، ۶ اینچ باشد بسیار سنگین و حرکت دادن آن دشوار است.
در مقابل مدل‌های زیر ۱۳. ۳ اینچ نیز خیلی کوچک و کار کردن با آن‌ها ناراحت کننده است. اگر قابل حمل بودن لپ تاپ برایتان مهم است به سراغ سیستم‌هایی بروید که نمایشگرشان بین ۱۳۵۳ تا ۱۴ اینچ باشد. لپ تاپ‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر از این برای کاربران خاص طراحی شده اند.

4 . تسلیم شدن در برابر وسوسه خرید لپ تاپ‌های ۴K
آیا شما به نمایشگر لمسی با کیفیت ۴K نیاز دارید؟ اگر شما خالق محتوا هستید و با فیلم و عکس سرو کار دارید بله، اما اگر عمده استفاده شما از لپ تاپ کار با نرم افزار‌های اداری، مرور ایمیل و ... است خرید چنین دستگاهی با چنین رزولوشنی به معنای واقعی تلف کردن پول است.
افزایش رزولوشن دستگاه تنها باعث افزایش قیمت نمی‌شود. این مسئله تاثیر منفی بر عمر باتری می‌گذارد. لپ تاپی با نمایشگر تمام HD به جای لپ تاپ با نمایشگر ۴K عمر باتری بالاتر و هزینه کمتری به همراه خواهد داشت.
۵ خرید لپ تاپ برای بازی بدون توجه به بهره وری
اگر می‌خواهید با لپ تاپ خود بازی‌های جدید را امتحان کنید باید به دنبال GPU خوب از کمپانی انویدیا یا AMD باشید. البته انتخاب‌های پیش روی شما خیلی متنوع نیست. آخرین درجه GPU که برای بازی طراحی شده، مسلما سریع‌ترین گزینه خواهد بود، اما حتی یک GPU مجزا هم می‌تواند عملکرد ۴۰۰۰ HD اینتل را دو برابر کند.
معمولا برای داشتن گزینه GPU باید پول بیشتری پرداخت کنید، البته برخی از لپ تاپ‌ها هم با استاندارد‌های گرافیکی مجزا وارد بازار می‌شوند. بعضی لپ تاپ‌ها به خاطر ارائه GP‌های سرعت بالا در سیستم‌های مقرون به صرفه شان معروف هستند.

6.در نظر نگرفتن درگاه‌های ارتباطی
اولترا بوک‌ها ظاهری جذاب دارند، اما معمولا تنها درگاه ارتباطی آن‌ها یک پورت USB - C. است. یک لحظه صبر کنید، آیا نیازی به درگاه کارت حافظه نیست؟ ماوس را کجا وصل کنیم؟ تمامی این موارد هنگام خرید یک لپ تاپ جدید مهم هستند، صرفا دنبال خرید جدید‌ترین و نازک‌ترین دستگاه بازار نباشید. خرید چنین اولترا بوکی به معنی نیاز به حمل دانگل‌های متعدد برای رفع نیاز به درگاه‌های متنوع است. آیا برای حمل توده‌ای از دانگل آماده هستید؟ اگر نیاز به درگاه HDMI یا هر درگاه دیگری دارید، بهتر است لپ تاپی مناسب انتخاب کنید تا از خرید و حمل دانگل بی نیاز باشید.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید