فواید لذت بردن از تنهایی!

فواید لذت بردن از تنهایی!

اغلب اوقات وقتی که دیگران اطرافمان را گرفته‌اند، انرژی زیادی مصرف می‌کنیم. تلاش کردن برای شاد کردن و خنداندن دیگران، سر در آوردن از احساساتشان و دیگر مسائل لازمۀ تعامل با دیگران است.

کد خبر : ۵۹۹۰
بازدید : ۲۸۱۶۴
فرادید | برخی از مردم "تنها بودن" را چیز بدی می‌دانند. از نظر آنها این موضوع معنیش این است که یا آدم ضداجتماعی هستید یا اینکه کسی به بودن با شما علاقه ندارد و هیچکدام از اینها وضعیت خوبی نیست.

به گزارش فرادید به نقل از lifehack.org، اما در واقع، تنها بودن لزوماً چیز بدی نیست و وقتی که یاد بگیرید چگونه از تنهایی لذت ببرید، فواید بسیاری نصیبتان خواهد شد.

در زیر با فواید لذت بردن از تنهایی آشنا می‌شوید:

دوباره شارژ می‌شوید
اغلب اوقات وقتی که دیگران اطرافمان را گرفته‌اند، انرژی زیادی مصرف می‌کنیم. تلاش کردن برای شاد کردن و خنداندن دیگران، سر در آوردن از احساساتشان و دیگر مسائل لازمۀ تعامل با دیگران است.

اگر پیوسته با دیگران در ارتباط باشد، موجب خستگی ذهنتان می‌شود. قدری تنها بودن می‌تواند سبب شارژ مجدد شما شود، و مدتی از کار زحمت‌دار تعامل با دیگران مرخصی بگیرید.

بیشتر تامل می‌کنید
زندگی همیشه با سرعت دیوانه‌واری به پیش می‌رود. آنقدر سریع، که به ندرت پیش می‌آید که لحظه‌ای را به تنهایی بنشینید و به زندگیتان فکر کنید.

تنها بودن فرصت عالی‌ای را در اختیارتان می‌گذارد تا قدری به خود فکر کنید. وقتی که مجبور نباشید زمان زیادی را صرف پردازش افکار و احساسات دیگران کنید، بهترین موقع برای تمرکز دورنی است.

تنهایی محیطی عالی را برای تامل فراهم می‌آورد.

با احساسات خود ارتباط برقرار می‌کنید
وقتی که همیشه دیگران دور و برتان هستند، پیوسته باید تلاش کنید تا احساسات طرفتان را بخوانید و به آنها برسید. بدین ترتیب ممکن است، ارتباطتان را با خودتان از دست بدهید.

وقتی که از تنها بودن لذت ببرید، به دید دقیقتری از احساسات خودتان می‌رسید. درک عمیق‌تری از اینکه چه چیزهای شما را خوشحال می‌کند و چه چیز حالتان را می‌گیرد و چه چیز ناراحتتان می‌کند می‌رسید.

به علم به اینها، تنظیم احساسات برای شما آسانتر خواهد شد. اما شروع همۀ اینها وقتی است که چگونگی احساستان را درک کند و این امر از طریق قدری تنهایی میسر می‌شود.

شروع به انجام کارهایی می‌کنید که واقعاً ازشان لذت می‌برید
وقتی که پیوسته در جوار دیگران هستید، برای یافتن برنامه‌هایی که همۀ گروه از آن لذت ببرند، مرتب مجبور به سازش و کوتاه آمدن هستید. اما متاسفانه، چیزهایی که شما به آنها علاقه دارید، ممکن است همیشه محبوب گروه نباشد.

بنابراین زمانی که درک کنید که تنهایی آزادی بیشتری برای انجام کارهایی واقعاً دلتان می‌خواهد انجام دهید در اختیارتان می‌گذارد، بیشتر از تنهاییتان لذت خواهید برد.

کارایی‌تان بالاتر خواهد رفت
با دیگران بودن می‌تواند لذتبخش و سرگرم‌کننده باشد، اما همزمان ممکن است بر کارایی و بازده شما نیز تاثیر بگذارد. برخی از اوقات حضور دیگران تنها باعث حواس پرتی و به انجام نرسیدن کارها می‌شود.

زمانهایی که در تنهایی می‌گذرانید، می‌تواند پربازده‌ترین اوقات زندگی شما باشد؛ به خصوص به این خاطر که حواس‌پرتی کمتری دارید و می‌توانید خودتان را معطوف به کار کنید.

بیش از قبل از روابطتان لذت می‌برید
وقتی که به طور مرتب زمانی را به تنهایی‌تان اختصاص دهید و از تنها بودنتان لذت ببرید، درخواهید یافت که حتی بیش از پیش از روابطتان با مردم لذت می‌برید.

به این خاطر که زمانی را که در تنهایی می‌گذرانید، باعث می‌شود بیشتر قدر خودتان را بدانید.

اما از طرف دیگر، قدر همۀ چیزهای فوق‌العاده‌ای را که از روابطتان با دیگران ناشی می‌شود را هم بهتر می‌دانید. چیزهایی که خیلی وقتها از یادمان می‌رود.

حس استقلال بیشتری دارید
وقتی که از تنها بودن لذت ببرید، بیشتر نسبت به تواناییتان در تنها ماندن خاطرجمع می‌شوید. و این امر طبیعتاً به احساس استقلال بیشتر در شما دامن می‌زند.

هنگامی که یاد بگیرید از تنهایی‌تان لذت ببرید، دیگر احساس اضطراب و شوق بیمارگونه به حضور دیگران را نخواهید داشت. دیگر احساس نخواهید کرد که پیوسته نیازمند تعامل با دیگران هستید و اضطراب اینکه به اطرافتان نگاه کنید و جز خودتان کسی را نبینید، را نخواهید داشت.

از اینکه پیوسته به دنبال خوشحال نگه داشتن دیگران باشید خلاص می‌شوید
زندگی سرشار از روابط است و اکثر روابط تنها تا زمانی ادامه می‌یابد که هر دو طرف خوشحال باشند. راضی نگه داشتن طرف مقابل، بسته به اینکه طرفتان چه کسی باشد، می‌تواند کاری انرژی‌بر و خسته‌کننده باشد. این موضوع نه تنها شامل روابط شخصی، بلکه شامل دیگر انواع روابط هم می‌شود.

وقتی که تنها هستید، تنها کسی که لازم است به رضایت و خوشحالیش در آن لحظه اهمیت دهید، خودتان هستید. می‌توانید به شکلی که خودتان را راضی می‌کند با خودتان رفتار کنید.

نیازی نیست که به خاطر چیزی عذرخواهی کنید
وقتی که از تنها بودن لذت ببرید، خیلی سریع متوجه خواهید شد که تنهایی یعنی نیازی نیست که برای کاری که می‌کنید غذر بخواهید. خیلی وقتها ما کارهایی می‌کنیم که دیگران را ناراحت می‌کند و یا احساساتش را جریحه‌دار می‌کند و باید سریع به این خاطر عذرخواهی کنیم.

اما وقتی که تنها هستید، نیازی نیست که برای چیزی عذرخواهی کنید. امری که در اغلب وضعیت‌ها فشار زیادی را سبب می‌شود. در حضور دیگران همواره باید حواستان به چیزی که می‌گویید یا هر کاری که می‌کنید باشد تا یک وقت به کسی توهین نکنید یا ناراحت و عصبانیش نکنید.

دیگر به دنبال تایید دیگران نیستید
خیلی‌ وقتها ممکن است احساس کنیم که پیش از اقدام به کاری باید از دوستان و خانواده "اوکی" بگیریم. ما همواره برای مشورت در مورد اقدام بعدیمان به دیگران مراجعه می‌کنیم.

البته مشورت گرفتن از دیگران بعضاً نه تنها کاملاً اقدامی مقبول، بلکه حرکتی ضروری است. اما وقتهایی هم هست که کاملاً می‌توانیم یک‌تنه اقدام کنیم و باز هم به سراغ دیگران می‌رویم.

وقتی که زمان بیشتری را در تنهایی بگذرانید، یاد می‌گیرید تا به غریزۀ خود اعتماد کنید و بدون نیاز به تایید دیگران به تصمیم‌گیری دست بزنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید