تمام شایعات و اطلاعات گلکسی نوت ۹

تمام شایعات و اطلاعات گلکسی نوت ۹

به لطف انتشار اخباری جدید توسط چند فاش کننده اطلاعات، به تازگی پیرامون مشخصات فنی و قابلیت‌ها و ویژگی‌های سامسونگ گلکسی نوت ۹ اطلاعات مفیدی به دست آورده ایم. در این مطلب برخی قابلیت‌های سامسونگ گلکسی نوت ۹ را بررسی خواهیم کرد.

کد خبر : ۶۰۳۷۸
بازدید : ۱۱۰۲
تمام و شایعات و اطلاعات گلکسی نوت ۹
دانیال حجاری | به لطف انتشار اخباری جدید توسط چند فاش کننده اطلاعات، به تازگی پیرامون مشخصات فنی و قابلیت‌ها و ویژگی‌های سامسونگ گلکسی نوت ۹ اطلاعات مفیدی به دست آورده ایم. در این مطلب برخی قابلیت‌های سامسونگ گلکسی نوت ۹ را بررسی خواهیم کرد.
سامسونگ گلکسی نوت ۹ به عنوان سومین و آخرین پرچمدار سال ۲۰۱۸ بزرگترین گوشی ساز دنیا به زودی رونمایی خواهد شد. پرچمداران سامسونگ همواره در صدر توجه بوده و انتشار مداوم اخباری پیرامون آن‌ها از ماه‌ها قبل از رونمایی شروع می‌شود و در هفته‌های آخر به اوج خود می‌رسد. اکنون نیز در زمان اوج انتشار اطلاعات و شایعات پیرامون گلکسی نوت ۹ هستیم.
این مرتبه توسط چندفاش کننده اطلاعات از کشور روسیه وبلژیک که مدعی هستند از نزدیک با این گوشی کار کرده اند، به اطلاعات مفید و موثقی دست پیدا کرده ایم.
طراحی و ابعاد
همانند گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، در شماره ۹ سری نوت نیز از سری دوم نمایشگر اینفینیتی دیسپلی استفاده خواهد شد. علاوه بر آن فریم گوشی محکم‌تر بوده و کاور شیشه‌ای خواهد داشت. برخلاف مدل پلاس پرچمدار سری S. سال جاری، سنسور‌های دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ به صورت افقی کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.
برخلاف پیش بینی‌های قبلی از نظر ابعاد تفاوت چندانی بین مدل آتی و گوشی نوت سال گذشته وجود ندارد. به گزارش گجت نیوز، ابعاد دقیق گوشی براساس گفته‌های فاش کنندگان اطلاعات آن برابر ۱۶۲ در 76/4 8/8 میلی متر است.
پس ارتفاع به اندازه 0/5 میلی متر در مقایسه با گلکسی نوت ۸ کاهش پیدا کرده و در عوض، عرض و ضخامت به میزان 1/5 و 0/2 میلی متر بیشتر شده است.
یکی دیگر از قابلیت‌های متفاوت این گوشی داشتن قلم S. Pen با توانایی‌های بیشتر است. قلم سامسونگ گلکسی نوت ۹ را می‌توان برای تایمر دوربرد و کنترل پخش موسیقی استفاده کرد، چرا که دارای قابلیت اتصال بلوتوث است.

تراشه و حافظه
درباره تراشه مورد استفاده در این گوشی تقریبا هیچ شکی نداشتیم و خوشبختانه فاش کننده‌های اطلاعات نیز نظر ما را تایید کرده اند. نسخه مخصوص بازار‌های آمریکا، چین و ژاپن این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ قدرت گرفته و نسخه سایر نقاط دنیا دارای تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ خواهد بود.
اما در زمینه حافظه شاهد پیشرفت‌هایی هستیم. براساس اطلاعات جدید، نسخه پایه گلکسی نوت ۹ دارای شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.
همچنین یک نسخه دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم نیز عرضه می‌شود، اما بر خلاف تصور، فضای ذخیره سازی داخلی این مدل ۲۵۶ گیگابایت نبوده و ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود. به این ترتیب سامسونگ گلکسی نوت ۹ تبدیل به دومین گوشی هوشمند تاریخ خواهد شد که یک نسخه مجهز به تیم ترابایت حافظه داخلی برای آن عرضه می‌شود.

نمایشگر
طبق گفته‌های فاش کننده‌های اطلاعات، خبری از صفحه نمایش ۶ / ۴ اینچی نبوده و همچنان از یک صفحه نمایش ۶ / ۳ اینچی دارای رزولوشن کیو اچ دی و از نوع سوپر امولد بهره گرفته خواهد شد. اما تفاوت نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت ۹ با دیگر مدل‌های مجهز به صفحه نمایش اینفینیتی دیسپلی، داشتن حداکثر میزان نور بیشتر و حالت‌های نمایش بیشتر است.
در حال حاضر، بهترین پرچمداران از نظر حداکثر میزان روشنایی دارای توانایی پخش محتوا با نور ۵۰۰ الی ۶۰۰ نیتس هستند. در این حالت زیر شدید‌ترین نور مستقیم آفتاب، محتوا روی صفحه نمایش به صورت کاملا شفاف دیده می‌شود. اما این میزان برای نمایشگر گلکسی نوت ۹ برابر ۱۵۰ انیتس است که فصلی جدید به روی صفحه نمایش‌های موبایل از نظر میزان نوردهی باز خواهد کرد.

دوربین
آیا به جز نحوه قرار گیری سنسور‌ها در مقایسه با دوربین دوگانه گلکسی اس ۹ پلاس، که به قابلیت فیلم برداری سوپراسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین گشودگی دریچه دیافراگم متغیر مجهز شده است، قابلیت جدیدتری به دوربین پرچمدار سری نوت در مقایسه با مدل سال گذشته اضافه خواهد شد؟
به گفته کاربرانی که با این گوشی از نزدیک کار کرده اند، تثبیت کنندگی دوربین آن به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده و با وجود یکسان بودن سنسور‌ها با موارد به کار رفته در گلکسی اس ۹ پلاس، حساسیت به نور بیشتر شده است.
پس خبری از ویژگی‌های جدید نیست، اما امکانات تازه معرفی شده در دوربین دوگانه مدل پلاس پرچمدار سری S. سال جاری همچون فیلم برداری سوپراسلوموشن،‌ای آراموجی دوربین سلفی و همچنین حساسیت به نور گشودگی دریچه دیافراگم دوربین اصلی، به میزان زیادی بهبود پیدا کرده است.

باتری
یکی از شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی نوت ۹ که شدیدا آرزو می‌کردیم تبدیل به واقعیت شود، استفاده از باتری چهار هزار میلی آمپر ساعتی در آن بود. اگر قرار باشد حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش واقعا به ۱۱۵۰ نیتس برسد، به وجود یک باتری با ظرفیت بالا نیاز خواهد بود.
براساس گفته‌های فاش کننده‌های مشخصات فنی این گوشی، ویژگی ذکر شده رویا نبوده و به واقعیت بدل خواهد شد. پس باید گلکسی نوت ۹ را رقیب تازه وارد محصولات سری میت هوآوی بدانیم که سال‌ها است در زمینه ظرفیت و دوام باتری، در بین تمامی مدل‌های بالارده بازار، پرچمداری می‌کنند.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید