بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی

با نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانی و آغاز سال تحصیلی، خرید‌های مربوط به مدرسه و دانشگاه هم شروع می‌شوند. در این میان دانشجویان معمولا به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب برای انجام کار‌ها و پروژه‌های مختلف خود هستند که بتواند تا زمان فارغ التحصیلی هم آن‌ها را همراهی کند.

کد خبر : ۶۰۸۳۴
بازدید : ۱۰۱۳
با نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانی و آغاز سال تحصیلی، خرید‌های مربوط به مدرسه و دانشگاه هم شروع می‌شوند. در این میان دانشجویان معمولا به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب برای انجام کار‌ها و پروژه‌های مختلف خود هستند که بتواند تا زمان فارغ التحصیلی هم آن‌ها را همراهی کند.
بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی
خریداران انتخاب‌های مختلفی در بین سیستم عامل‌های مختلف دارند. از طرفی دانشجویان باید در کنار هزینه تحصیل، کتاب‌ها، جزوه‌ها، خوابگاه و وسایل کمک تحصیلی‌شان، هزینه‌ای مجزا برای خرید این لپ‌تاپ کنار بگذارند، درست به همین دلیل هم هست که ترجیح می‌دهند انتخابی دقیق و هوشمندانه داشته باشند. با این اوصاف است که مجله آنلاین بیزینس اینسایدر به‌تازگی به بررسی و انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی پرداخته است که با آن‌ها در اینجا آشنا می‌شویم:

بهترین لپ‌تاپ ویندوزی و در واقع بهترین لپ‌تاپ دانشجویی: MateBook X. Pro از شرکت Huawei یک لپ‌تاپ همه کاره و قدرتمند است که می‌تواند به راحتی از عهده تمام کار‌ها و پروژه‌های دانشجویی بربیاید. نمایشگر لمسی با وضوح بالا، پردازنده قدرتمند، حافظه ذخیره‌سازی کافی و فراوان و اسکنر اثر انگشت مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه هستند.
این لپ‌تاپ از یک پردازنده چهار هسته‌ای core i۵، رم ۸ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد تا به این ترتیب کار‌های و فرامین مختلف را بتواند به‌صورت همزمان انجام داده و مدیریت کند. صفحه نمایش لمسی این دستگاه با اندازه ۳/ ۱۳ اینچی وضوح تصویری برابر ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل دارد. Huawei این لپ‌تاپ را با اجزای قدرتمند، طوری طراحی کرده که ضخامت بدنه آن ۴/ ۱ سانتی‌متر و وزن آن تنها ۳/ ۱ کیلوگرم است تا حمل و جابه‌جایی آن بسیار راحت باشد.
این لپ‌تاپ از پورت‌های Thunderbolt ۳، USB-C و پورت استاندارد USB بهره می‌برد. این لپ‌تاپ کاربردی و حرفه‌ای، اما با قیمتی نسبتا گران ۱۲۰۰ دلاری به بازار عرضه می‌شود.

بهترین لپ‌تاپ برای کاربران مک: برای این دسته از کاربران MacBook Pro سیزده اینچی انتخاب خوبی است که می‌تواند امکانات مناسبی را در اختیارشان قرار بدهد. پردازنده قوی، کیبورد راحت و نمایشگر سازگار با چشم انسان از ویژگی‌های برجسته این لپ‌تاپ هستند. تاچ‌بار این لپ‌تاپ کار با آن را در محیط‌های تاریک یا کم نور راحت می‌کند. نمایشگر ۳/ ۱۳ اینچی این دستگاه با وضوح ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل می‌تواند رنگ‌ها وتصاویر را به شکلی واقعی‌تر برای کاربرانش به نمایش بگذارد. درست به همین دلیل انتخاب خوبی برای ویرایش عکس و فیلم خواهد بود.
این لپ‌تاپ به کمک تکنولوژی True Tone رنگ‌های تصویر بر اساس نور اتاقی که کاربر در آن است، تنظیم می‌کند که به چشم کاربر آسیب نرسد. این دستگاه دارای پردازنده چهار هسته‌ای core i۵ بوده و از رم ۸ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد.
طراحی این لپ‌تاپ به شکلی است که ضخامت بدنه آن در حالت بسته به ۵/ ۱ سانتی‌متر می‌رسد و وزن آن کمتر از ۳/ ۱ کیلوگرم است. این دستگاه مجهز به دو پورت ThunderBolt۳ است و هیچ پورت ارتباطی دیگری ندارد. برای خرید این لپ‌تاپ باید ۱۸۰۰ دلار هزینه کنید.


بهترین لپ‌تاپ برای طرفداران تبلت: مدل Yoga ۷۳۰ از Lenovo این روز‌ها قدرتمندترین لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر تمام لمسی است که نمایشگر آن می‌تواند به جهات مختلف به‌صورت ۳۶۰ درجه بچرخد. درست به همین دلیل هم کاربران این لپ‌تاپ می‌توانند از آن به‌عنوان تبلت هم استفاده کنند.
این لپ‌تاپ بدنه‌ای با ضخامت ۴/ ۱ سانتی‌متر دارد و وزن آن به ۱۵/ ۱ کیلوگرم می‌رسد. پردازنده چهار هسته‌ای core i۷، رم ۸ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی از دیگر تجهیزات این دستگاه است. درست مانند لپ‌تاپ حرفه‌ای Huawei، این لپ‌تاپ هم از هر دو پورت‌های Thunderbolt ۳ و USB بهره می‌برد. این لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز ۱۰ است و در حال حاضر با قیمت ۷۵۶ دلار در بازار به فروش می‌رسد.


بهترین کروم بوک: مدل Flip از ASUS آنقدر قدرتمند هست که بتواند از عهده کار‌های دانشجویی بربیاید. اما نکته جالب توجه درباره آن این است که قیمت این لپ‌تاپ بسیار کمتر از یک لپ‌تاپ ویندوزی یا مک است. کروم بوک‌ها معمولا چندان لپ‌تاپ‌های قدرتمندی نیستند تا بتوانند نقش کامپیوتر شخصی اصلی کاربر را به خوبی ایفا کنند.
با این حال، اما Flip می‌تواند مثال نقض این موضوع باشد. این لپ‌تاپ با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار، انتخاب مناسبی برای نوت‌برداری، آماده کردن کنفرانس، همکاری در یک پروژه گروهی، تماشای فیلم و ویدئو در سرویس Netflix یا گوش دادن به موسیقی در Spotify است. این دستگاه رم ۴ گیگابایتی دارد و ظرفیت حافظه آن به ۶۴ گیگابایت می‌رسد. پردازنده آن تک هسته‌ای M۳ است که عملکرد آن را از دیگر رقبایش ضعیف‌تر می‌کند.
نمایشگر ۹/ ۱۲ اینچی آن تمام لمسی است و وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی دارد. این نمایشگر امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد و به همین دلیل به راحتی می‌تواند نقش یک تبلت خوب را هم ایفا کند. این دستگاه یک پورت USB-C port دارد و با قیمت ارزان ۴۵۰ دلاری در بازار به فروش می‌رسد.

بهترین لپ‌تاپ ارزان قیمت: مدل VivoBook F۵۱۰UA از ASUS با طراحی باریک، عملکرد قدرتمند و پورت‌های ارتباطی متنوع، یک لپ‌تاپ دانشجویی مناسب و ارزان قیمت است. این لپ‌تاپ برای استفاده اغلب دانشجویان مناسب است. رم ۸ گیگابایتی، پردازنده چهارهسته‌ای core i۵ و هارددیسک یک ترابایتی از دیگر ویژگی‌های این محصول است. در این میان استفاده از هارددیسک به جای حافظه‌های سریع SSD، عملکرد این لپ‌تاپ را کمی کند می‌کند.
نمایشگر ۴/ ۱۵ اینچی این دستگاه تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر لمسی نیست. این لپ‌تاپ یک پورت USB-C، پورت USB ۳.۰، پورت USB ۲.۰، پورت HDMI و اسلات کارت حافظه SD دارد.
بدنه این دستگاه ۲ سانتی‌متر ضخامت دارد و وزن آن به ۶/ ۱ کیلوگرم می‌رسد. برای خرید این لپ‌تاپ باید ۵۱۰ دلار هزینه کنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید