کلاهبرداری ۲ زن رمال در فضای سایبری

کلاهبرداری ۲ زن رمال در فضای سایبری

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری ۲فرد رمال که اقدام به کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی می‌کردند خبر داد.

کد خبر : ۶۲۱۲۲
بازدید : ۱۲۹۴
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری ۲فرد رمال که اقدام به کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی می‌کردند خبر داد. سرهنگ جنتی گفت: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.
کلاهبرداری ۲ زن رمال در فضای سایبری
کلاهبرداری در شبکه اجتماعی
وی افزود: شاکی پرونده در طرح شکایات خود اذعان داشت که با یک صفحه فال گیری و رمالی آشنا شده که پس از اعتماد به این صفحه در شبکه اجتماعی مبلغ ۳۷ میلیون ریال را برای صاحب صفحه واریز کرده و بعداز اینکه متوجه کلاهبرداری شده درخواست استرداد وجه را ازشخص رمال می‌کند که دیگر پاسخگو نبوده و به همین جهت اعلام شکایت و تقاضای پیگیری موضوع را کرده است.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم یا متهمین احتمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه‌ای با عنوان فالگیری و رمالی نموده و با سوء استفاده از مشکلات افراد، قربانیان خود را فریب داده و ترغیب به واریز وجه می‌کنند بعد از اینکه قربانیان متوجه کلاهبرداری صورت گرفته می‌شوند دیگر پاسخگو نبوده و آن‌ها را بلاک می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: در ادامه با انجام تحقیقات مشخص شد حساب مورد استفاده توسط متهم یا متهمین در حدود ۲ ماه بیش از ۵۸۰ میلیون ریال گردش مالی داشته است که حدود ۵۰ مالباخته نیز در این ارتباط شناسایی شد.

دستگیری ۲ زن رمال
جنتی افزود: ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و پلیسی ۲ زن ۵۶ و ۲۰ ساله متهم پرونده را شناسایی و دستگیر کنند.

وی گفت: متهمان در ابتدای بازجویی منکر بزه انتصابی خود بودند که در ادامه با قرار گرفتن در برابر مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشودند. وی بیان داشت: دراین زمینه ۸ شاکی شناسایی شده اند.
منبع: ایران آنلاین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید