رونمایی جدید از لپ تاپ‌های "لنوو و ایسوس" در بازار

رونمایی جدید از لپ تاپ‌های "لنوو و ایسوس" در بازار

در روز‌های اخیر لنوو و ایسوس دو برند میان‌رده در بازار لپ‌تاپ نمونه‌های جدیدی از لپ‌تاپ‌هایشان را رونمایی کرده‌اند. مقایسه این محصولات می‌تواند چشم‌انداز بهتری از خرید ایده‌آل در این بازار را ارائه کند.

کد خبر : ۶۳۱۹۲
بازدید : ۸۹۹
در کنار همه تحولاتی که در بازار‌های داخل ایران رخ می‌دهد بازار‌های جهانی، اما راه خود را می‌روند و خروجی همراه با تکنولوژی و نوآوری تبدیل به محصولاتی می‌شود که به بازار‌ها عرضه می‌شوند تا علاقه‌مندان به خود را راضی کنند.
رونمایی جدید از لپ تاپ‌های
در روز‌های اخیر لنوو و ایسوس دو برند میان‌رده در بازار لپ‌تاپ نمونه‌های جدیدی از لپ‌تاپ‌هایشان را رونمایی کرده‌اند. مقایسه این محصولات می‌تواند چشم‌انداز بهتری از خرید ایده‌آل در این بازار را ارائه کند.

یوگا بوک سی ۹۳۰ لنوو
لپ‌تاپ لنوو یوگا بوک سی باوجود شباهت ظاهری با نسل قبلی، پیشرفت‌های بسیاری را به خود دیده است ازجمله طراحی نوآورانه‌ای که امکان برخورداری از یک تبلت فوق باریک مبتنی بر ویندوز یا اندروید را فراهم کرده است. همواره یکی از خواسته‌های اصلی کاربران یوگا بوک، وجود کیبوردی مجازی و قابل برنامه‌ریزی در آن بود.
حالا کمپانی سازنده با معرفی لپ‌تاپ لنوو یوگا بوک سی ۹۳۰ به این خواسته عمل کرده است. از جنبه ظاهری، مدل ۲۰۱۸ یوگا بوک شباهت بسیاری به مدل اوریجینال آن دارد و لنوو این محصول تازه را نیز در همان رنگ‌ها و با همان نوع لولا تولید کرده است؛ اما در یک نگاه می‌توان پی برد که ابعاد بزرگ‌تری دارد.
لپ‌تاپ لنوو یوگا بوک سی ۹۳۰ به جای نمایشگر ۱/ ۱۰ اینچی، به نمایشگر ال سی دی ۸/ ۱۰ اینچی تجهیز شده که احتمالا یکی از انگیزه‌ها برای ایجاد چنین تغییری، امکان عریض‌تر کردن کیبورد مجازی برای سهولت استفاده از آن بوده است. یک قابلیت جالب نیز امکان باز کردن لپ‌تاپ با یک دست است.
به این صورت که در هنگام بسته بودن دستگاه با دوبار ضربه زدن به لبه، بخش فوقانی آن اندکی بالا می‌آید و به راحتی می‌توان با یک دست آن را باز کرد؛ در حالی که معمولا برای انجام این کار در سایر لپ‌تاپ‌ها باید از هر دو دست کمک گرفت.

اما شکوه این لپ‌تاپ پس از روشن کردن آن و ظاهر شدن کیبورد E-ink نمایان خواهد شد. مدل اوریجینال یوگا بوک، کیبوردی استاتیک داشت که قابل تغییر و شخصی‌سازی نبود؛ اما کیبورد مجازی این محصول تازه، قابلیت برنامه‌ریزی دارد. نبود کلید‌های فیزیکی روی کیبورد، دلیل اصلی ساختار باریک دستگاه است.
هنگام فشردن کلید‌های مجازی برای تایپ کردن، انیمیشنی روی آن‌ها ظاهر خواهد شد تا کاربران را از فشردن کلید صحیح مطمئن سازد. تغییر دیگر نسبت به نسل پیشین که خواسته بسیاری از کاربران بود، فراهم کردن امکان نوت‌برداری هم روی سطح E-ink و هم روی نمایشگر اصلی دستگاه است. برای این کار می‌توانید از قلم دیجیتال Wacom با ۴۰۹۶ سطح حساسیت به فشار استفاده کنید.
این یادداشت‌ها قابل ذخیره‌سازی در قالب عکس یا تکست نیز خواهند بود. اما در یوگا بوک سی ۹۳۰ پیشرفت مهم دیگری حاصل شده که به CPU مربوط می‌شود؛ کمپانی سازنده با گذر از پردازنده Atom X. ۵ اینتل، محصول جدید خود را به یک پردازنده Core i. ۵-Y ۷۵۴ مجهز کرده است.
تفاوت پرفورمنس این دو در تست تک‌رشته‌ای گیک‌بنچ، چیزی حدود سه برابر بود و به نظر می‌رسد مدل ۲۰۱۸ یوگا بوک با چنین پردازنده‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.


(ASUS ZenBook ۱۳)، ایسوس زن‌بوک ۱۴
(ASUS ZenBook ۱۴) و ایسوس زن‌بوک ۱۵ (ASUS ZenBook ۱۵) نیز اخیرا معرفی شده‌اند که مقایسه ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند نگاه جدیدی به علاقه‌مندان آن بدهد.

در باره لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس باید گفت که اگرچه قابل حمل هستند، اما عموما کوچک و سبک نیستند. به‌عنوان نمونه لپ‌تاپ‌های مخصوص گیم نیز همانند دیگر محصولات این دسته‌بندی قابلیت جابه‌جا شدن دارند، اما معمولا آن‌ها را با وسایل نقلیه (و نه روی دست) جابه‌جا می‌کنند.
با این حال، بخش گسترده‌ای از کاربران لپ‌تاپ ها، مدل‌های دارای وزن و ابعاد کوچک را دوست دارند. ایسوس با در نظر گرفتن این موضوع، هر سال اقدام به تولید لپ‌تاپ‌هایی از سری زِن‌بوک می‌کند.
رزولوشن صفحه نمایش دو مدل ابتدایی فول اچ‌دی بوده و برای مدل ۱۵.۶ اینچی به ۴ K. افزایش پیدا می‌کند. بسته به نسخه خریداری شده، لپ‌تاپ ایسوس زن‌بوک ۱۳ یا زن‌بوک ۱۴ و ۱۵ شما مجهز به یکی از پردازنده‌های اینتل Core i. ۵-۸۲۶۵ U. یا Core i. ۷-۸۵۶۵ U. خواهد بود. این لپ‌تاپ‌های جدید سری زن‌بوک ایسوس تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کنند. کارت گرافیک لپ‌تاپ ایسوس زن‌بوک ۱۳ و زن‌بوک ۱۴ انویدیا GeForce MX ۱۵۰ و برای لپ‌تاپ ایسوس زن‌بوک ۱۵ انویدیا GeForce GTX ۱۰۵۰ است.
یکی از قابلیت‌های هر سه لپ‌تاپ ایسوس نام برده علاوه بر ویژگی‌های سخت‌افزاری بالا، داشتن دوربین اینفرارد پیشرفته سه‌بعدی است، به‌طوری که با یکپارچه شدن با قابلیت‌های ویندوز می‌تواند امکان لاگین کردن را از طریق سیستم تشخیص چهره فراهم کند.
هر سه مدل از استاندارد نظامی MIL-STD-۸۱۰ G. پشتیبانی کرده و به همین دلیل با وجود داشتن بدنه‌ای ظریف، مقاومت بالایی در برابر مخاطرات احتمالی دارند. هنوز درباره قیمت سه لپ‌تاپ جدید ایسوس و زمان عرضه آن‌ها خبری در دسترس نیست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید