عکس نوشت/ ناهار بر فراز آسمانخراش

عکس نوشت/ ناهار بر فراز آسمانخراش

این خطرناکترین در عین حال سرخوشانه‌ترین ناهار خوردنی است که تا به حال ثبت شده: 11 مرد خیلی عادی غذا می‌خورند، حرف می‌زنند و به هم سیگار تعارف می‌کنند، طوری که انگار نه انگار 250 متر از سطح منهتن فاصله دارند و تنها چیزی که آنها را آنجا نگاه داشته یک تیرآهن باریک است.

کد خبر : ۶۳۵۰۳
بازدید : ۴۱۳۶
ناهار بر فراز آسمانخراش
فرادید | این خطرناکترین در عین حال سرخوشانه‌ترین ناهار خوردنی است که تا به حال ثبت شده: 11 مرد خیلی عادی غذا می‌خورند، حرف می‌زنند و به هم سیگار تعارف می‌کنند، طوری که انگار نه انگار 250 متر از سطح منهتن فاصله دارند و تنها چیزی که آنها را آنجا نگاه داشته یک تیرآهن باریک است.
به گزارش فرادید به نقل از تایم، این آرامش و راحتی واقعی است؛ این مردان از کارگران ساختمانی‌ای هستند که در ساخت مرکز راکفلر مشارکت داشتند. اما عکس، که از طبقۀ شصت و نهم ساختمان جنرال الکتریک کنونی گرفته شده است، کارگردانی شده است و بخشی از کمپین تبلیغاتی برای این آسمانخراش عظیم در حال ساخت بوده است. در حالیکه هویت عکاس و اکثر سوژه‌های این عکس یک راز است، کارگر ساختمانی‌ای در نیویورک نیست که به این عکس به عنوان نماد افتخار هم صنفانش نگاه نکند. در روز گرفته شدن این عکس چارلز سی ابتز، توماس کلی و ویلیام لفتویچ حضور داشتن، و معلوم نیست که کدام یک این عکس را گرفته است. این عکس و قرابتش با خطر و رکود بزرگ، تبدیل به نماد مقاومت و بلندپروازی آمریکایی در زمانه‌ای بدل شد که آمریکایی‌ها به شدت به این دو خصیصه نیازمند بودند. این عکس از آن زمان بدل به یک نشان نمادی از شهری که عکس در آن گرفته ‌شده است بدل شده و مهر تاییدی است بر این باور نسبت به نیویورک که جایی است برای انجام پروژه‌هایی بلندپروازانه. این عکس پرتیراژترین عکس آژانس عکس کوربیس است و اگر گشتی در میدان تایم بزنید بعید است که نشانی از این عکس را روی تی‌شرت، تگ یا ماگ نبینید.
عنوان عکس: ناهار بر فراز آسمانخراش
عکاس: ناشناس، 1332
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید