پنج کار کوچک برای داشتن زندگی بزرگ

پنج کار کوچک برای داشتن زندگی بزرگ

شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، پیام متنی، ایمیل و هر چیزی دیگری از این دست باعث شده این روزها حواس ما بیشتر پرت شود.

کد خبر : ۶۴۹۹
بازدید : ۶۷۳۶
پنج کار کوچک برای داشتن زندگی بزرگ

فرادید | شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، پیام متنی، ایمیل و هر چیزی دیگری از این دست باعث شده این روزها حواس ما بیشتر پرت شود.

به گزارش فرادید به نقل از هافینگتن پست، تمام کارهای از این دست باعث می‌شود تا سبک فعالیت‌های ما به طور ناخودآگاه تغییر کند و زایایی و پویایی‌مان تحلیل رود.

علیرغم تمام موارد موجود، حرکت کردن در مسیر داشتن یک زندگی پویا و زایا کار دشواری نیست. در ادامه قصد داریم پنج نکته را به شما بگوییم که می‌توانند به شما کمک کنند.

یادداشت فهرست‌وار کارهایتان از شب
پیش از اینکه بر روی تختخوابتان دراز بکشید، تمام کارهایی که قرار است روز بعد انجام دهید را بر روی کاغذ یادداشت کنید. اینکه صبح روز بعد از خواب بیدار شوید و فهرستی از کارهایی که باید آن روز انجام دهید جلوی رویتان باشد، می‌توان به شما کمک اساسی کند.

اینکه در طول روز زمانی را صرف به یادآوری کارهایتان کنید، به شدت آزار دهنده است. بنابراین از قبل تمام اولویت‌هایتان را مشخص کنید. کافی است یک بار این کار را امتحان کنید تا اثر مثبت آن را ببینید.

بیشتر بخوابید
کمبود خواب باعث کاهش هوش هیجانی، عزت نفس، جرات، حس استقلال، همدردی با دیگران، کیفیت روابط با دیگران، تفکر مثبت و کنترل انگیزه می‌شود. هر یک از این موارد از توانایی پویا بودن می‌کاهد.

خواب کافی از هر چیزی واجب‌تر است. برای داشتن خواب خوب بهتر است لوازم الکتریکی را از اتاقتان دور نگه دارید. در این صورت، اگر نیمه شب به یکباره از خواب بیدار شدید، وسوسه چک کردن تلفن همراه به شما دست نمی‌دهد.

فراموش نکنید که اگر خواب کافی نداشته باشید، هیچگاه نخواهید توانست به پویاییِ مدنظرتان دست پیدا کنید. خواب کافی از نظر پزشکی نیز کمک شایانی به بدن می‌کند. بنابراین سعی کنید آن را در اولویت‌های اول کارهایتان جای دهید.

پنج کار کوچک برای داشتن زندگی بزرگ

روزتان را با آرامش شروع کنید
پژوهش انجام شده توسط اساتید دانشگاه واشنگتن نشان داد که مدیتیشن و تمرینات آرامشی منجر به کاهش استرس، افزایش تمرکز و همچنین افزایش پویایی در محیط کار خواهد شد. برخی با عبادت کردن، برخی با مدیتیشن و برخی با اختصاص زمانی برای آرامش به این هدف دست پیدا می‌کنند. این دسته از فعالیت‌ها می‌توانند پویایی و زایایی را به زندگی شما هدیه دهند.

اگر واقعا نمی‌دانید چطور به آرامش برسید، پس بهتر است پس از بیدار شدن از خواب چند دقیقه‌ای را یک جا بنشینید. سپس دو نفس عمیق کشیده و به پنج چیزی که از داشتن آن راضی هستید، فکر کنید. این کار را چند بار انجام دهید. تمرکز و گرایش شما تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت.

افراد سپاسگزار قدر تک تک روزهای زندگی‌شان را می‌دانند و تلاش می‌‎کنند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

عرق بریزید!
تاثیر مثبت تمرین جسمانی در چندین پژوهش نشان داده شده است. یکی از فواید تمرین کردن، ترشح اندورفین و تاثیر مستقیم آن بر پویایی شخص است.

ترشح اندورفین باعث کاهش درد و افزایش شادابی می‌شود که این حس می‌تواند تا چندین ساعت ادامه داشته باشد. بنابراین اگر روزتان را با ورزش شروع کنید، در ادامه روز حس بسیار خوب و لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

مسئله را زیاد پیچیده نکنید. راهی را پیدا کنید، مانند دویدن، که بتوانید روزی 20 دقیقه تمرین کنید و عرق بریزید. این کار روز شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

از افراد بی‌حال دوری کنید
این دسته از افراد در همه جا حضور دارند. آن‌ها هیچ چیزی نمی‌خواهند، جز اینکه شما را نیز وارد گرداب بی‌حالیِ خودشان کنند. اگر در مورد آب و هوا از آن‌ها سوال کنید، پیش‌بینی آب و هوا تا هفت روز آینده را به شما خواهند گفت، اما در مسیر رسیدن به اهدافتان هیچ کمکی به شما نخواهند کرد.

شاید به همین دلیل است که مگس‌ها دسته جمعی و عقاب تنهایی پرواز می‌کند. شما ترجیح می‌دهید کدام یک باشید؛ مگس یا عقاب؟ این جمله به معنای این نیست که آدم اجتماعی نباشید. منظور این است که برای رسیدن به پویایی و زایایی بیشتر در زندگی، باید افراد غیر پویا را از زندگی‌تان حذف کنید.

پویایی امروز شما در زندگی منجر به سلامت، ثروتمندی و رفاه شما در آینده خواهند شد. بنابراین اگر می‌خواهید زندگی آینده مطابق میلتان باشد، بهتر است پویاتر باشد. این رویه به هیچ عنوان کار دشوار و ناشدنی نیست؛ کافی است چند تغییر کوچک در سبک زندگی‌تان پدید آورید تا زندگی بهتری داشته باشید.

منبع: Huffingtonpost
ترجمه: وبسایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید