مشهورترین آدم‌ها روز خود را چگونه شروع می‌کنند؟

مشهورترین آدم‌ها روز خود را چگونه شروع می‌کنند؟

اینکه موفق‌ترین آدم‌های جهان روز خود را چگونه شروع می‌کنند، مهم است. شاید برخی نکات در زندگی‌شان وجود دارد که به ما انگیزه دهد. بیل گیتس و مارک زاکربرگ از جمله شاخص‌ترین افراد موفق جهان هستند.

کد خبر : ۶۶۳۳
بازدید : ۳۴۰۵۲
موفق‌ترین آدم‌های جهان روز خود را چگونه شروع می‌کنند؟

فرادید | اینکه موفق‌ترین آدم‌های جهان روز خود را چگونه شروع می‌کنند، مهم است. شاید برخی نکات در زندگی‌شان وجود دارد که به ما انگیزه دهد. بیل گیتس و مارک زاکربرگ از جمله شاخص‌ترین افراد موفق جهان هستند.

به گزارش فرادید به نقل از تایم، صرف قهوه، سخنرانی کردن و باشگاه رفتن می‌توانند شروع یک روز خوب برای اکثر ما باشد. زندگی روزمره البته به تدریج ما را خسته و متعاقبا از اهدافمان دور می‌کند، بنابراین نحوه شروع روز از اهمیت والایی برایمان برخوردار است.

موفق‌ترین افراد جهان اینگونه روز خود را شروع می‌کنند:

باراک اوباما، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا
از نظر سیاسی، او در راس یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان قرار دارد. باراک اوباما اما برای شروع روز خود، برنامه دارد. او هر روز صبح ساعت 6:45 دقیقه از خواب بیدار شده و سپس به باشگاه می‌رود تا به تمرینات هوازی و قدرتی خود بپردازد.

پس از اتمام تمرینات ورزشی، باراک اوباما نزد همسرش میشل و دو دخترش، مالیا و ساشا، برگشته تا با آن‌ها صبحانه بخورد. دختران اوباما پس از صبحانه راهی مدرسه می‌شوند. وی پس از صرف صبحانه آماده اداره کشور می‌شود.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا
گفته می‌شود که دیوید کامرون ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شود و از حدود ساعت 8 صبح راهی دفتر کار خود برای اداره کشور می‌شود. پیش از آن اما، آقای کامرون با همسرش سامانتا و فرزندانش آرتور، نانسی و فلورنس صبحانه میل می‌کند.

آپارتمان خصوصی آقای کامرون در خیابان داونینگ قرار دارد. او قانون منع تماشای تلویزیون را هر روز صبح اجرا می‌کند. وی پیشتر گفته بود که فکر می‌کند فرزندانش باید صبح‌ها، قبل از عزیمت به مدرسه، کار دیگری انجام دهند.

آقای کامرون به رسانه‌ها علاقه زیادی داشته و هر روز صبح زمانی را به مرور اخبار اختصاص می‌دهد.

وینستون چرچیل، سیاستمدار سابق بریتانیا
چرچیل علاقه‌ای نداشت تا مانند دیگران زود از خواب بیدار شود. او ساعت 7:30 صبح بیدار می‌شد. البته شاید فکر کنید که عادی است؟! ولی اگر بدانید که تا ساعت 11 از تختخواب خود خارج نمی‌شد، نظرتان عوض می‌شود.

در واقع سه ساعت و نیم طول می‌کشید تا او شروع به کار کند، اما در این سه ساعت و نیم چه می‌گذشت؟ او صبحانه می‌خورد و روزنامه‌ها را می‌خواند (آن روزها خبری از گوشی هوشمند نبود.) او همچنین برای وزرای متعدد خود نامه می‌نوشت.

هاوارد شولتس، مدیرعامل استار باکس
شاید برای کسی که خودش رئیس استار باکس است، عجیب باشد که روز خود را با قهوه شروع کند؛ اما او این کار را می‌کرد. او پیشتر گفته بود که ساعت 4:30 از خواب بیدار می‌شود و مدت زمانی را همراه به سه سگش در بیرون از خانه قدم می‌زد. او سپس در ساعت 5:45 صبح به خانه برمی‌گشت و برای خودش و همسرش قهوه درست می‌کرد.

البته او به شکلی متفاوت و از قهوه‌ای خاص استفاده می‌کرد. سپس روز کاری‌اش را آغاز می‌کرد.

موفق‌ترین آدم‌های جهان روز خود را چگونه شروع می‌کنند؟

استیو جابز فقید، مدیرعامل اپل
او همیشه با لباس کاملا مشکی و یقه اسکی‌اش در یادها خواهد ماند. استیو جابز فقید توانست اپل را به یکی موفق‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل کند. او صبح از خواب بیدار می‌شود و تلاش می‌کرد تا بهترین نمایش خودش را نشان دهد.

استیو جابز از خواب بیدار می‌شد و سپس جلوی آینه قرار می‌گرفت و خطاب به خودش می‌گفت: «اگر امروز آخرین روز زندگی‌ات باشد، آیا از کاری که امروز خواهی کرد، خوشحال خواهی شد.» اگر پاسخ جابز به سوالش در چند روز متوالی منفی بود، او چیزی را تغییر می‌داد.

بیل گیتس
بیل گیتس یکی دیگر از کسانی است که در زمینه تکنولوژی فعال است. او یکی از ثروتمندترین افراد جهان است که نیازی به معرفی ندارد. آقای گیتس تمایل دارد تا روز خود را با تمرینات جسمی و روحی شروع کند.

گفته می‌شود که بیل گیتس هر روز صبح، یک ساعت تمام بر روی تردمیل می‌دود و تمرینات هوازی انجام می‌دهد. او همچنین به تماشای ویدیوهای آموزشی می‌نشیند تا از هر نظر از وضعیت سلامت خود اطلاع داشته باشد.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک
زاکربرگ 31 ساله از دانشگاه هاروارد ترک تحصیل کرد و سپس فیسبوک را راه انداخت. اغلب اوقات او را با یک تی‌شرت ساده‌ی خاکستری رنگ دیده‌ایم. او حتی در مورد رنگ تی‌شرتش گفته است که «پوشیدن تی‌شرت مشابه به او کمک می‌کند تا کمترین تصمیمات ممکن را اتخاذ کند.»

بنابراین، او پس از بیدار شدن از خواب به سمت کمد لباس‌هایش رفته و تی‌شرت خاکستری زنگ مورد علاقه‌اش را از بین ده‌ها تی‌شرت خاکستری انتخاب می‌کند و راهی دفتر کارش می‌شود.

گفته می‌شود که زاکربرگ خواب کافی نداشته و برای صحبت کردن با کارکنانش تا ساعت 6 صبح بیدار می‌ماند.

جف بزوس، مدیر آمازون
جف برخلاف بسیاری از مدیران موفق جهان، دیر از خواب بیدار می‌شود. آقای بزوس همواره بر خواب خوب تاکید داشته است. او در سال 1999 و در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: «اگر هشت ساعت خوابیده باشم، در طول روز حس بسیار بهتری دارم.»

او پیشتر گفته بود که به عمد صبح‌ها قرار نمی‌گذارد تا بتواند با همسرش ماکانزی و چهار فرزندش، صبحانه بخورد. از آنجایی که آقای بزوس صبح‌ها تا هر وقت که دلش می‌خواهد می‌خوابد، نیازی به ساعت کوکی ندارد! او حتی به صبحانه‌ای که می‌خورد که بسیار اهمیت می‌دهد.

منبع: Time
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    آمریکا یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا نیست
    بیل گیتس یکی از ثروتمندترین ها نیست.

    آمریکا قدرتمندترین کشور دنیاست.
    بیل گیتس ثروتمندترین انسان روی زمین است.

    • محمد ارسالی در

      چرا نوشتیدموفقترین آدمها؟یعنی حالا دیگه صبح ها بلند شدن و با سگ ها قدم زدن بشه ی کارخوب؟چرا کارها و الگوهای بهتررومعرفی نمیکنید؟اونایی که واقعا موفق بودن نه اینایی که فکر میکنند موفقند

    • س ح ارسالی در

      اگر گفته آمریکا یکی از قدرتمند ترین کشور های دنیاست ، دلیل بر این نیست که قدرتمندترین نباشد ، پس جمله درست است

  • ناشناس ارسالی در

    جالب بود. خوابالوها هم پس موفق میشن :D

  • ناشناس ارسالی در

    اگر میخاهید تا پایان روز خسته و خواب الود باشید.
    صبح ورزش کنید :)))

  • باران ارسالی در

    منم مثل اقای کامرون ساعت 6 از خواب بیدار میشم ولی مثل چرچیل تا ساعت 11 تو رختخوابم بااین تفاوت که تو این 5 ساعت هروقت میخوام بلند شم ه خودم میگم 10 دقیقه دیگه ...

  • ناشناس ارسالی در

    صبحانه ميلياردهاي ايراني چي است؟
    زنجاني؟
    خاوري؟
    ...........

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید