خیلی حرف ها را نزدیم

تهیه کننده فیلم مستند «من حجازی هستم » که چند روز پیش به صورت خصوصی اکران شد، به انتقاد های برخی افراد از جمله جواد زرینچه و برومند به مسائل مطرح شده در این مستند پاسخ داد.

کد خبر : ۷۲۰۴
بازدید : ۳۲۰۳
تهیه کننده فیلم مستند «من حجازی هستم » که چند روز پیش به صورت خصوصی اکران شد، به انتقاد های برخی افراد از جمله جواد زرینچه و برومند به مسائل مطرح شده در این مستند پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، من حجازی هستم نام مستندی است به کارگردانی نیما طباطبایی و تهیه کنندگی امیر رفیعی که زندگی ناصر حجازی سرمربی اسطوره تیم فوتبال استقلال را روایت می کند.

این مستند چند روز پیش در تالار ایوان شمس اکران خصوصی شد که برخی افراد از جمله پرویز برومند و جواد زرینچه بازیکنان پیشین استقلال تهران، به برخی مسایل موجود در این مستند اعتراض داشتند.

امیر رفیعی تهیه کننده مستند من حجازی هستم امروز ( چهارشنبه ) در مورد این انتقاد ات اظهار کرد: این مستند پنج بخش دارد که یک بخش آن با عنوان استقلال تا استقلال است که دوران سرمربیگری ناصر حجازی را روایت می کند. آن موقع هم یک سری مسایل اتفاق افتاده بود و تاریخ را نمی توان تحریف کرد.

تهیه کننده مستند من حجازی هستم افزود: به عنوان مثال قبل از اینکه ما در این مستند به موضوع بازی با سایپا بپردازیم، در سال 86 در برنامه 90 به طور کامل و شدیدتر به آن پرداخته شد و ما در این مستند، موضوع را خیلی تلطیف کردیم. ضمن این که نیامدیم به کسی اتهام بزنیم و بر اساس اسناد و مدارک موجود در آرشیو روزنامه ها، حرف زدیم.

رفیعی گفت: زرینچه و برومند که هنوز فیلم را ندیده اند و این گونه قضاوت می کنند، یک مقدار برای من جای سئوال دارد. ابتدا فیلم را ببینند و بعد نظر دهند. به عنوان مثال در آرشیو روزنامه وجود دارد که برومند گفته حجازی ببین فردا خودت مربی هستی یا نه. اینکه برومند بعد از آن کاری کرده یا خیر، قضاوتش با بیننده هاست. یا به زرینچه گفته شده بود که از دفاع راست در دفاع آخر بازی کند که وی نپذیرفته بود و خود زرینچه این مساله را تایید می کند.

تهیه کننده مستند من حجازی هستم ، افزود: بنابراین اگر در این مستند حرف هایی مطرح شده بر اساس بریده جراید بوده و سایر مباحث نیز همین طور است. به عنوان مثال در بخشی از فیلم نریشن می شود که سال 85 زمانی که قلعه نویی مربی تیم ملی و مرحوم حجازی مربی نساجی قائمشهر بود، قلعه نویی از حجازی شکایت کرده است. این اتفاق افتاده و 10 روزنامه در آن زمان به این موضوع پرداختند. شما می خواهید بگویید چنین مساله ای نبوده است؟ نمی دانم ناراحتی این دوستان از چیست.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود در این مستند موضوع خیانت به حجازی از سوی برخی افراد مطرح شده است گفت: ما در این مستند نگفتیم کسی خیانت کرده و این استدلال دوستان است. حرفی را به طور کلی زدیم و بر اساس تاریخ و بریده جراید، موضوعی را روایت کردیم.

رفیعی در مورد مصاحبه با برخی افراد در این مستند نیز اظهارکرد: در این مستند یک سری افراد مصاحبه کردند. اگر می خواستیم تمام حرف های دوستانی را که مصاحبه کردند ، استفاده کنیم شاید شرایط به یک سمت دیگر می رفت اما مساله را تلطیف کردیم. ضمن اینکه یک سری مباحث وجود دارد که اصلا ما استفاده نکردیم. در مجموع تعجب آور است به فیلمی که هنوز دیده نشده این گونه حمله می شود. دوستان اجازه بدهند کار بیرون بیاید ، دیده شود و مردم خودشان قضاوت می کنند.

وی درباره زمان اکران این مستند اظهارکرد: به زودی نشستی را با سرمایه گذار و خانواده مرحوم حجازی خواهیم داشت و به جمع بندی نهایی درباره اکران سینمایی می رسیم. هنوز در این باره تصمیم نگرفتیم اما به زودی تصمیم می گیریم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فیلم اکران خصوصی در اکران عمومی، تغییر و اصلاحات خواهد داشت یا خیر گفت: نه ، این کار خروجی نهایی است و کار آماده شده و دلیلی برای تغییر و اصلاحات نمی بینم. نسخته نمایش خانگی این مستند 160 دقیقه و نسخه سینمایی آن 107 دقیقه است.

رفیعی در پاسخ به این سئوال که چرا در این مستند با منصور پورحیدری، علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی مصاحبه نشده است افزود: اتفاقا یک سری از دوستان سئوال می کنند که چرا در مصاحبه های این مستند پورحیدری، مجیدی یا منصوریان حضور ندارند. وقتی من دعوت کردم ، نیامدند. مشکل از من نیست. چند بار از این دوستان دعوت کردیم اما خودشان دوست نداشتند بیایند. به عنوان مثال برای دهه 50 و 60 اولویت من پورحیدری بود اما وی تمایل نداشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید