خواص جادویی آب زنجبیل

خواص جادویی آب زنجبیل

زنجبیل خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند سوزاندن چربی‌ها را برای شما به ارمغان داشته باشد. زنجبیل نه تنها چربی‌ها شکم، بلکه چربی‌های پهلو و ران پا را هم می‌سوزاند.

کد خبر : ۷۷۲۷
بازدید : ۳۰۳۸۱
خواص جادویی آب زنجبیل

فرادید | احتمالا تاکنون چندین رژیم غذایی لاغری را امتحان کرده‌اید و نتیجه مطلوبتان را نگرفته‌اید. اما ما امروز قصد داریم روشی موثر و سالم را به شما معرفی کنیم تا بتوانید چربی‌هایتان را بسوزانید.

به گزارش فرادید*، زنجبیل خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند سوزاندن چربی‌ها را برای شما به ارمغان داشته باشد. زنجبیل نه تنها چربی‌ها شکم، که چربی‌های پهلو و ران پا را هم می‌سوزاند. در این گزارش قصد داریم «آب زنجبیل» را به شما معرفی کنیم، اما فراموش نکنید که مصرف زنجبیل به عنوان ادویه خوراکی در کنار غذا بسیار موثر است.

فواید مصرف زنجبیل
۱. زنجبیل در گروه سوم گرمی قرار دارد و این گیاه از نظر شکل شبیه سیب زمینی است؛ این گیاه خاصیت نسبتاً خوبی برای دستگاه گوارش دارد، ملین طبع و باز کننده عروق و گرفتگی‌های کبد است.

۲. با توجه به خاصیت گرمی و خشکی که زنجبیل دارد این خشکی باعث خشک شدن رطوبت اضافی بدن از جمله رطوبت روده و معده می‌شود و می‌تواند برطرف کننده تشنگی به ویژه تشنگی ناشی از تجمع بلغم در معده باشد.

۳. زنجبیل برای معده، قلب، کبد و مغز مقوی است و همچنین سموم حیوانی در بدن را خنثی می‌کند، در واقع سموم حیوانی در بدن به معنای مرغ‌هایی هستند که برای پرورش آنان از آنتی بیوتیک استفاده شده یا گوشت گاو که با برخی سموم تماس پیدا کرده است و با غذا خوردن وارد بدن شده است.

۴. زنجبیل اخلاط لزج بدن را دفع می‌کند؛ برای کسانی که رطوبت مغز دارند به شکلی که خواب آنان زیاد شده، کسالت دارند و پف سر و صورت آنان زیاد است، همچنین لعاب دهان آنان زیاد شده و آب دهان آنان به هنگام صحبت کردن پرتاب می‌شود، می‌تواند موثر باشد.

۵. مصرف زنجبیل می‌تواند کرم‌های روده‌ای را از بین ببرد، در برخی موارد برای تکرر ادرار مفید است و در افرادی که سردی کرده اند می‌تواند موثر باشد.

آب زنجبیل آنتی اکسیدانی بسیار قوی است
زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد بسیار کارایی دارد. آن مولکول‌های ناپایدار می‌توانند آسیب جدی به سلول‌ها وارد کند و در نهایت منجر به مشکلات جدی جسمانی از جمله سرطان شوند.

تاثیر ضد التهابی فراوان
بر اساس پژوهش منتشر شده در ژورنال تغذیه پزشکی، زنجبیل خواص ضد التهابی بی‌شماری دارد. از این رو، زنجبیل به خوبی می‌تواند التهاب را کاهش و درد و تورم مفاصل را نیز التیام بخشد. این گیاه جادوی به خصوص بر روی بیماران مبتلا به روماتیسم و آرتروز کارایی دارد.

آب زنجبیل می‌تواند سطح کلسترول شما را تنظیم کند
زنجبیل در تنظیم سطوح کلسترول بالا بسیار قدرتمند عمل می‌کند. کلسترول بالا می‌تواند به بیماری‌های مربوط به چاقی نظیر بیماری‌های قلبی و انواع سرطان منتهی شود.

آب جادوییِ زنجبیل سرم و سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و همچنین می‌تواند فشار خون را نیز پایین بیاورد. علاوه بر تمام این موارد، آب زنجبیل می‌تواند خون شما را نیز رقیق کند.

آب زنجبیل در برابر سرطان مقاوم است
یکی دیگر از فواید آب زنجبیل قدرت فوق‌العاده آن در برابر سلول‌های سرطانی است. آب زنجبیل می‌تواند مانع به وجود آمدن و رشد این سلول‌ها شود.

خواص جادویی آب زنجبیل

پژوهش انجام شده در ژورنال تغذیه بریتانیا نیز این گفته را تاکید کرد. نتایج این پژوهش نشان داد که زنجبیل خاصیت ضد التهابی داشته و سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند مانع رشد سلول‌های سرطانی و یا کند کردن رشد آن‌ها در بدن شود.

نحوه تهیه و مصرف آب زنجبیل
چند تکه زنجبیل تازه را درون یک یا 1.5 لیتر آب بیندازید و اجازه دهید تا آب در دمای بالا به جوش آید. پس از جوش آمدن آب، زیر گاز را کم کنید و اجازه دهید تا 15 دقیقه دیگر در حالت آهسته جوش بخورد. سپس زیر گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا کمی خنک شود. در نهایت، آب را از صافی بگذرانید.

آب زنجبیل باید در طول روز و در چند نوبت مصرف شود، اما سعی کنید در مجموع روزی یک لیتر از آن را مصرف کنید. اگر این کار را تا شش ماه انجام دهید، شاهد آثار فوق‌العاده آن خواهید بود. با این کار در واقع یک سم زدایی اساسی در بدنتان انجام داده‌اید.
۷ مورد منع مصرف
۱. زنجبیل تازه می‌تواند در بعضی افراد باعث انسداد روده شود. به همین دلیل برای مبتلایان به التهاب، زخم یا زمینه گرفتگی‌های روده‌ای مناسب نیست، زیرا دستگاه گوارش این افراد نمی‌تواند واکنش خوبی نسبت به حجم زیادی از زنجبیل تازه داشته باشد.

۲. زنجبیل برای مبتلایان به سنگ‌های صفراوی مضر است، زیرا تولید صفرا را آسان می‌کند.

۳. زنجبیل باعث تحرک جریان خون می‌شود و به دلیل جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون، حالت سیال بودن خون را افزایش می‌دهد. به همین دلیل افرادی که دچار اختلالات انعقادی خون هستند یا دارو‌های انعقادی مصرف می‌کنند باید در استفاده از این ادویه احتیاط کنند.

۴. گرچه زنجبیل در کاهش حالت تهوع ناشی از بارداری موثر است، نباید در مصرف آن افراط کرد، زیرا می‌تواند باعث انقباضات رحمی شود. بعضی تحقیقات نیز نشان می‌دهد زنجبیل در روند جذب آهن مواد غذایی و ویتامین‌های محلول در چربی اختلال ایجاد می‌کند. مصرف دمنوش زنجبیل به خصوص در هفته‌های آخر بارداری نیز به دلیل خطر افزایش خونریزی توصیه نمی‌شود. به هر حال مشورت با پزشک همیشه بهترین و مطمئن‌ترین راهکار در این دوران است.

۵. مصرف زنجبیل پیش از انجام عمل جراحی نیز به دلیل اختلالات خونریزی ممنوعیت دارد. در این صورت باید ۲ هفته پیش از عمل جراحی از مصرف دمنوش زنجبیل پرهیز کرد.

۶. مصرف کپسول‌های زنجبیل یا مقدار فراوان در برنامه غذایی برای افرادی که دارو‌های ضد انعقاد، ضد التهاب، ضد اسید معده، دارو‌های قلب، سرطان و کاهش وزن مصرف می‌کنند، حتما باید تحت نظر پزشک باشد.

۷. زنجبیل برای کسانی که قصد افزایش وزن دارند توصیه نمی‌شود، زیرا عملکرد بدن در سوخت و ساز چربی‌ها را تحریک می‌کند و کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.

منبع: Healthy Food Team
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    زنجفیل شدیدا گرمیه باید در خوردن اون احتیاط هم بشه.شش ماه و روزی یک لیتر ممکنه خطرات دیگه ای بهمراه داشته باشه

    • ناشناس ارسالی در

      من که سریع جوش میزنم

  • ناشناس ارسالی در

    به شدت فشارخون رو بالا میبره.افراط جایز نیست.

  • ناشناس ارسالی در

    زیر گاز... یعنی کجا؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید