سالروز پیام امام خمینی (ره) به گورباچف

سالروز پیام امام خمینی (ره) به گورباچف

٢٧ سال پیش، برابر با سیزدهم دی ماه ١٣٦٧ خورشیدی، پیام تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توسط آیت‌الله عبدالله جوادی آملی به میخائیل گورباچف آخرین دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی تسلیم شد.

کد خبر : ۸۰۲۵
بازدید : ۲۱۱۵
سالروز پیام امام خمینی (ره) به گورباچف

٢٧سال پیش، برابر با سیزدهم دی ماه ١٣٦٧ خورشیدی، پیام تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توسط آیت‌الله عبدالله جوادی آملی به میخائیل گورباچف آخرین دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی تسلیم شد.

امام خمینی (ره) در این نامه ضمن هشدار در خصوص مرگ کمونیسم، از رهبر شوروی دعوت کردند تا به سیاست مذهب ستیزی در اتحاد جماهیر شوروی خاتمه دهد.

در بخشی از نامه رهبر کبیر انقلاب اسلامی به دبیرکل وقت حزب کمونیست شوروی آمده است: «...جناب آقای گورباچف، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به در آورد...»

در پاسخ به این نامه هیاتی بلندپایه از شوروی به ایران آمد و روز ۷ اسفند ١٣٦٧ ادوارد شواردنادزه (وزیر خارجه اتحاد جماهیر شوروی) پاسخ گورباچف را در حضور امام خمینی (ره) خواند. این دیدار آخرین ملاقات عمومی امام خمینی (ره) و ٣ ماه و چند روز پیش از رحلت ایشان بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید