معرفی بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری

معرفی بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری

شاید برایتان سوال باشد که چرا باید برترین کتاب های اقتصاد رفتاری را مطالعه کنیم؟ این کتاب نه تنها برای شرکت ها و کسب و کارها بلکه برای افراد معمولی نیز کاربردی است. با مطالعه آن ها می توانید روش هایی را برای کنترل رفتار یاد گرفته و بهترین ترفندهای کنترل شرایط اقتصادی را نیز بلد شوید.

کد خبر : ۱۷۹۵۵۵
بازدید : ۷۲

به دنبال مطالعه بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری هستید؟ به جای خوبی آمده اید. اقتصاد رفتاری علمی است که در آن رفتار افراد در زندگی شخصی و جامعه را بررسی کرده و ارتباط آن با اقتصاد را پیدا می کند. باید گفت که این علم مطالعات روانشناسی بوده و برای کسب و کارها و شرکت ها بیشترین اهمیت را دارد.

باید برای درک دقیق تر این موضوع کتاب هایی را مطالعه کنید که به زبان ساده، اقتصاد رفتاری را به شما آموزش دهند. همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله بهترین نسخه از این کتاب ها را به شما معرفی کنیم.

اقتصاد رفتاری به چه معنایی است؟

قبل از بررسی بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری باید مفهوم اقتصاد رفتاری را توضیح دهیم. باید گفت که این رفتار، علمی است که در زمینه روانشناسی قرار داشته و در آن رفتارهایی که بر اقتصاد سنتی تاثیرگذار هستند را بررسی می کند.

در واقع شرکت ها و کسب و کارها با استفاده از این علم به راحتی انواع رفتارهای مشتریان را بررسی کرده و دلایلی که افراد سراغ خریدهایی که به نفعشان نیست می روند را هم مورد مطالعه قرار می دهند. چنین امری باعث می شود تا قادر باشند راحت تر مشتریان خود و پرسونای آن ها را شناسایی کنند.

دلایل مطالعه کتاب های اقتصاد رفتاری

شاید برایتان سوال باشد که چرا باید برترین کتاب های اقتصاد رفتاری را مطالعه کنیم؟ این کتاب نه تنها برای شرکت ها و کسب و کارها بلکه برای افراد معمولی نیز کاربردی است. با مطالعه آن ها می توانید روش هایی را برای کنترل رفتار یاد گرفته و بهترین ترفندهای کنترل شرایط اقتصادی را نیز بلد شوید.

به طور مثال می توانید با مطالعه این کتاب ها به اهمیت حسابداری در زندگی پی برده و بیشتر راجع به آن اطلاعات کسب کنید. همچنین می توانید بهترین نکات اقتصاد رفتاری به زبان ساده را هم فرا گرفته و امور اقتصادی را پیاده سازی کنید.

5 مورد از بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری

3

اگر به دنبال این هستید که برترین کتاب های اقتصاد رفتاری را پیدا کنید، باید این 5 مورد را در اولویت قرار دهید. کتاب های زیر اقتصاد رفتاری به زبان ساده را به شما آموزش می دهند تا راحت تر مفاهیم مهم در این زمینه را درک کنید.

کتاب دید اقتصادی

یکی از برترین کتاب های اقتصاد رفتاری که می تواند مفهوم رفتار مالی را نیز به شما آموزش دهد، کتاب دید اقتصادی است. این کتاب به روش داستان گویی مطالب مفیدی را به شما ارائه می دهد تا درک موضوع بسیار ساده تر و روان تر باشد.

نویسنده این کتاب پیتر شیف و اندرو شیف بوده و آن را با عنوان How an Economy Grows and Why in Crashes در بازار جهانی منتشر کردند. این کتاب توانسته در آمریکا فروش فوق العاده ای را از آن خود کند. می توانید ترجمه فارسی این کتاب را از کتابخانه های معتبر تهیه کنید.

کتاب پول؛ داستان واقعی یک چیز الکی

از دیگر نمونه هایی که می توان آن را در میان بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری دانست، کتاب پول؛ داستان واقعی یک چیز الکی دانست. این کتاب فوق العاده مفهومی و عالی توسط جیکوب گلدستاین منتشر شده است. آقای گلدستاین به واسطه پادکست سیاره پول توانست شهرت بسیار زیادی کسب کند.

وی با استفاده از دانش هایی که در این پادکست به دست آورده کوشیده تا داستان پول و تاریخچه شکل گیری آن را در حدود 200 صفحه برای شما بیان کند. شاید تعداد صفحات این کتاب پایین باشد، اما کیفیت مطالب آن فوق العاده عالی است.

کتاب دردسرهای پول؛ میلتون فریدمن

اگر به دنبال یکی از برترین کتاب های اقتصاد رفتاری هستید که علاوه بر مزایای پول، دردسرها و مشکلات آن برای اشخاص و جامعه را بررسی کند، می توانید کتاب دردسر های پول از میلتون فریدمن را مطالعه کنید. میلتون فریدمن یکی از موفق ترین و شناخته شده ترین اقتصاددان هایی بوده که نظریه های جالبی در رابطه با پول ارائه داده است.

وی این نظر را دارد که تنها دلیل اصلی برای تورم، سیاست های پولی است که توسط دولت و سرمایه داران پیاده سازی می شود. می توانید با مطالعه کتاب دردسرهای پول این موضوع را به طور کامل درک کنید.

کتاب سقلمه

اگر بخواهیم چندین نمونه محدود از بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری را به شما معرفی کنیم، قطعا کتاب سقلمه یکی از این کتاب ها خواهد بود. این کتاب بی تردید یکی از بهترین نمونه هایی است که با مطالعه آن می توانید اقتصاد رفتاری را به بهترین شکل درک کنید.

نویسنده این کتاب ریچارد تلیر و همکارش سانستاین است. ریچارد تیلر نمونه های مختلف از کتاب های مالی و اقتصادی منتشر کرده که در آن ها تحلیلی قدرتمند از پول و ساختار آن به شما ارائه داده است. شما قادر هستید تا با مطالعه این کتاب به روش هایی برای ایجاد تغییرات ساده و جزئی در رفتار خود مسلط شوید.

کتاب کج رفتاری

به احتمال زیاد تا به حال نام کتاب کج رفتاری یا همان Misbehaving را شنیده اید. باید این کتاب را یکی از برترین کتاب های اقتصاد رفتاری دانست. این کتاب نیز به دست ریچارد تیلر نوشته شده و یکی از بهترین نمونه ها برای درک اقتصاد رفتاری است.

ریچارد تیلر که برنده جایزه نوبل است، این کتاب را در زمینه روانشناسی پول منتشر کرده و در آن از مثال های ساده و جذاب امروزی استفاده کرده است. با مطالعه این کتاب می توانید به راحتی مباحث اقتصادی را درک کنید.

جمع بندی

مطالعه بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری را به هر کسی پیشنهاد می کنیم. شاید با خودتان فکر کنید که مطالعه کردن این کتاب ها تنها برای اقتصاددانان و شرکت های مالی و کسب و کارها مناسب است. باید گفت که اصلا اینطور نیست.

هر کسی باید با مفاهیم مهم اقتصاد رفتاری آشنایی داشته باشد. کتاب های گوناگونی در این زمینه منتشر شده اند که می توانید با مطالعه آن ها به راحتی مفاهیم اقتصادی و حسابداری در زندگی را به طور کامل یاد بگیرید. در این مطلب مهم ترین و معروف ترین این کتاب ها را به شما معرفی کردیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید