برای سفر در عید نوروز، چقدر بودجه جمع کنیم؟

برای سفر در عید نوروز، چقدر بودجه جمع کنیم؟

اگر برای سفر در عید نوروز نیاز به برنامه ریزی بودجه دارید، حتما باید بدانید که برای رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، گشت و گذار در شهر مقصد و ...، به چقدر بودجه نیاز خواهید داشت. در ادامه به عوامل موثر روی هزینه‌های سفر در عید نوروز اشاره می‌کنیم.

کد خبر : ۱۸۰۰۱۵
بازدید : ۶۱

آیا با یک بودجه 5 میلیون تومانی می‌توان در عید نوروز 1403 به سفر رفت؟ یا باید بودجه بسیار بیشتری در نظر گرفته شود؟ در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید بودجه تعطیلات عید امسال را از همین الان ببندید.

برای سفر در عید نوروز چقدر بودجه نیاز است؟

اگر می‌خواهید فرصت طلایی سفر در نوروز را از دست ندهید، باید از ماه‌ها قبل برای سفر خودتان برنامه ریزی نمایید. سفر در این ایام لذت‌های خاص خودش را دارد؛ اما مهم‌ترین نکته بالا رفتن قیمت‌های رزرو تور، هتل و خرید بلیط هواپیما و اتوبوس است. بنابراین سفر در ایام نوروز علاوه بر اینکه لذت‌های زیادی را به همراه دارد، باعث افزایش هزینه‌های سفر شما نیز خواهد شد.

اگر برای سفر در عید نوروز نیاز به برنامه ریزی بودجه دارید، حتما باید بدانید که برای رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، گشت و گذار در شهر مقصد و ...، به چقدر بودجه نیاز خواهید داشت. در ادامه به عوامل موثر روی هزینه‌های سفر در عید نوروز اشاره می‌کنیم.

هزینه رزرو اقامتگاه

اولین و مهم‌ترین هزینه‌ای که باید برای آن برنامه ریزی کنید، هزینه رزرو اقامتگاه است. معمولا در تورها مانند تور دبی نوروز، اقامتگاه بدون ناهار و شام به مسافرین خدمات ارائه می‌کند. بنابراین باید هزینه رزرو اقامتگاه را بدون هزینه ناهار و شام در نظر بگیرید.

برای رزرو اقامتگاه در عید نوروز، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما است که می‌توانید از هر یک از آن‌ها استفاده کنید؛ اما تجربه ثابت کرده است که قیمت رزرو هتل، خانه یا ویلا در نوروز حدودا 3 برابر می‌شود. این یعنی اینکه اگر قیمت رزرو یک هتل قبل از ایام عید حدود 2 میلیون تومان بوده است، باید برای رزرو همان هتل با همان خدمات در ایام نوروز، 6 میلیون تومان هزینه کند. البته این اختلاف هزینه بیشتر در ویلاها و خانه‌های مبله دیده می‌شود.

هزینه رزرو بلیط

برای سفر به مقصد مورد نظرتان نیاز به خرید بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار دارید. بدیهی است که میزان بودجه‌ای که برای سفر در عید نوروز نیاز دارید، بستگی به نوع وسیله نقلیه‌ای که برای سفر در این ایام انتخاب می‌کنید نیز دارد. در حال حاضر گران‌ترین روش برای سفر، استفاده از ایرلاین هوایی است. البته با وجود بالا رفتن هزینه‌های بلیط قطار و اتوبوس، در برخی از موارد برای صرفه جویی در زمان می‌توان خرید بلیط هواپیما را در اولویت قرار داد.

برای یک مقصد داخلی معمولی در ایران حدودا باید 300 تا 500 هزار تومان برای خرید بلیط، پول پرداخت کنید. اما برای سفر هوایی حداقل 1 میلیون تومان پول نیاز دارید. قیمت بلیط‌های هواپیما سیستمی در ایران یکسان است؛ اما بلیط‌های چارتری در ایام نوروز قیمت بالاتری دارند و ممکن است چندین برابر از قیمت واقعی نیز به فروش برسند.

هزینه خورد و خوراک در سفر نوروزی

برای سفر خودتان باید برنامه ریزی مناسب برای غذا خوردن نیز داشته باشید. اکثر هتل‌ها خدمات رزرو خود را با صبحانه انجام می‌دهند و باید برای خوردن ناهار و شام از طریق رستوران هتل اقدام کنید که هزینه جداگانه‌ای را دریافت می‌کند. یا اینکه می‌توانید خارج از اقامتگاه خودتان، غذا میل کنید. خلاصه که هزینه خورد و خوراک در سفر نوروزی آنقدر متنوع است که نمی‌توان به صورت دقیق در مورد آن صحبت کرد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که برای هر وعده غذایی خودتان در سفر حداقل 200 هزار تا 300 هزار تومان بودجه در نظر بگیرید.

هزینه گشت و گذار در نوروز

به هر مقصدی در داخل یا خارج از کشور ایران که سفر کنید، باید علاوه بر هزینه‌های ذکر شده؛ مقداری بودجه نیز برای گرفتن تاکسی، رفت و آمد و همچنین استفاده از خدمات تفریحی در نظر بگیرید. معمولا هزینه گشت و گذار در نوروز زیاد است. به طور مثال تفریحات کیش هزینه‌های گزافی را دریافت می‌کنند و قیمت بلیط تفریحات کیش بالاتر می‌رود.

جمع بودجه مورد نیاز برای سفر در عید نوروز

طبق توضیحاتی که دادیم، کل بودجه مورد نیاز برای سفر در عید نوروز بستگی به خدماتی دارد که در سفر خودتان دریافت می‌کنید. برخی از افراد به یک هتل معمولی در سفر قانع هستند و برخی دیگر به دنبال هتل‌های لوکس و گران قیمت‌اند. خلاصه که جمع بودجه مورد نیاز برای سفر در عید نوروز بستگی به سفر شما دارد. مقصدی که انتخاب می‌کنید، هتل مورد نظر، گشت و گذار در مقصد و خوراکی‌هایی که در طول روز می‌خورید، همگی روی این هزینه تاثیرگذارند.

در حالت معمول پیشنهاد می‌شود که حدود 3 برابر از مبلغی که برای سفر در ایام عادی پرداخت می‌کنید را جهت سفر در عید نوروز کنار بگذارید. در این صورت دیگر خیالتان راحت است که در این ایام سفر خوبی دارید و پول کم نمی‌آورید. با کمی قناعت و صرفه جویی در هزینه‌ها، می‌توانید سفری به یادماندنی و خاص داشته باشید.

برنامه ریزی برای بودجه نوروز با سفرهای نهال گشت

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران برای سفر در عید نوروز این است که نمی‌توانند به طور دقیق پیش بینی کنند که چقدر بودجه جمع کنند تا یک سفر خوب در کنار دوستان یا خانواده داشته باشند. برنامه ریزی برای بودجه مناسب جهت سفر در عید نوروز به راحتی امکان پذیر نیست. به خصوص اگر بخواهید دلتان را به دریا بزنید و بدون رزرو تور و هتل به سفر بروید.

نهال گشت یک شرکت مسافرتی است که با برنامه ریزی تورهای متنوع برای عید نوروز، به شما این امکان را می‌دهد تا یک سفر رویایی را در کنار دوستان و عزیزان خودتان تجربه کنید. در واقع، هزینه اعلام شده از سوی شرکت نهال گشت برای رزرو تورهای نوروزی ثابت است.

فقط باید برای مابقی موارد مانند خرید سوغاتی یا گشت و گذار در شهر مقصد، بودجه کافی داشته باشید. در صورت نیاز به مشاهده تورهای نوروزی سایت نهال گشت، می‌توانید به آدرس این سایت nahalgasht.com مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به دریافت مشاوره تلفنی از این شرکت، کافیست که با شماره تلفن 0261830 در ارتباط باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید