راهنمای خرید سرور مجازی

راهنمای خرید سرور مجازی

سرور مجازی یا همان VPS، یک سرویس کارآمد برای بسیاری از کسب‌وکارها است. با خرید سرور مجازی، کاربران می‌توانند پیکربندی سرورها را انجام دهند و مدیریت کاملی روی آن‌ها داشته باشند. به همین دلیل، سرور مجازی -خصوصن ویندوز سرور- در میان کاربران بسیار پرطرفدار است. با توجه به اهمیت سرور مجازی در گسترش کسب‌وکارها، در ادامه‌ی مطلب به بررسی سرور مجازی ابر آروان می‌پردازیم. همراه ما باشید.

کد خبر : ۱۸۳۳۷۶
بازدید : ۱۰

سرور مجازی یا همان VPS، یک سرویس کارآمد برای بسیاری از کسب‌وکارها است. با خرید سرور مجازی، کاربران می‌توانند پیکربندی سرورها را انجام دهند و مدیریت کاملی روی آن‌ها داشته باشند. به همین دلیل، سرور مجازی -خصوصن ویندوز سرور- در میان کاربران بسیار پرطرفدار است. با توجه به اهمیت سرور مجازی در گسترش کسب‌وکارها، در ادامه‌ی مطلب به بررسی سرور مجازی ابر آروان می‌پردازیم. همراه ما باشید.

چه کسب‌و‌کارهایی به ویندوز سرور نیاز دارند؟

ویندوز سرور (Windows Server) یک سیستم‌عامل ویندوزی است که توسط کمپانی مایکروسافت ارایه می‌شود. ممکن است این پرسش برای شما هم پیش بیاید که «ویندوز سرور با ویندوز عادی چه تفاوت‌هایی دارد؟»؛ در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت که سرور ویندوزی، نوعی سیستم‌عامل صنعتی است که برای ذخیره‌ی دیتا، یکپارچه‌سازی شبکه‌های کامپیوتری و مدیریت سازمانی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معمولن افرادی که در زمینه‌ی IT مشغول به فعالیت هستند و کسب‌وکارهای بزرگ، با ویندوز سرور آشنایی دارند. اصلی‌ترین تفاوت ویندوز سرور با ویندوزهای عادی، در نوع طراحی آن‌ها است. به همین دلیل، ویندوز سرور برای کسب‌وکارهای بزرگ و صنعتی، کاربرد گسترده‌ای دارد.

هم‌چنین برای استفاده از ویندوز سرور، باید سخت‌افزار قوی در دسترس داشته باشید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم با خرید سرور مجازی ابر آروان، زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ویندوز سرور را فراهم کنید.

 SMTP چیست ؟

«پروتکل آسان انتقال پست الکترونیکی» یا Simple Mail Transfer Protocol که به‌اختصار SMTP گفته می‌شود، یک پروتکل رایج برای ارسال و دریافت نامه‌ها است. این پروتکل، به‌طور معمول رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما برای بهینه‌سازی تبلیغات، برخی سرویس‌دهندگان، قابلیت‌هایی مانند ارسال انبوه ایمیل‌های تبلیغاتی بدون اسپم شدن را به پروتکل SMTP  افزوده و هزینه آن را دریافت می‌کنند. از دیگر کاربردهای SMTP می‌توان به استفاده از آن در کد برنامه‌ها برای ارسال ایمیل با «فرمان‌های آماده» اشاره کرد؛ چنین قابلیتی برای برنامه‌نویسان بسیار کاربردی است.

راهنمای خرید سرور مجازی ابر آروان

سرور مجازی یا Virtual Private Server که به‌اختصار VPS نامیده می‌شود، نوعی کامپیوتر قدرتمند است که وظیفه‌ی ذخیره و انتقال اطلاعات را در شبکه‌ی‌ داخلی و جهانی، برعهده دارد. درواقع، VPS بخشی از یک سرور اختصاصی است که ارتقا پیدا کرده است.

اگر دارنده‌ی یک کسب‌وکار کوچک هستید و به منابع و ترافیک بالا احتیاج ندارید، خرید سرور اشتراکی، گزینه‌ی مناسبی است. اما برای کسب‌وکارهای بزرگ که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند و براساس الگوریتم‌های گوگل، از محتواهای متنی و تصویری برای بهبود رتبه‌ی وب‌سایت خود در جست‌وجوی گوگل استفاده می‌کنند، بهتر است خرید سرور مجازی (VPS) را در اولویت قرار دهند. در ادامه، برخی نکات مهم را در خرید سرور مجازی بررسی می‌کنیم.

انتخاب سیستم‌عامل سرور مجازی

هنگام خرید سرور مجازی، با انواع سیستم‌عامل سرور مجازی روبه‌رو می‌شوید که از میان آن‌ها VPS با سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و میکروتیک، همواره جزو بهترین‌ها شناخته شده‌اند. برای انتخاب سیستم‌عامل سرور مجازی، باید ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را بررسی کنید و در نهایت مطابق با نیاز خود، کاربردی‌ترین سیستم‌عامل VPS را انتخاب کنید.

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

انتخاب موقعیت جغرافیایی سرور، از دیگر نکات مهم در هنگام خرید سرور مجازی است. اگر افراد داخل ایران، مخاطبان وب‌سایت‌ شما هستند، برای افزایش سرعت دسترسی کاربران به وب‌سایت و ارایه خدمات بهتر، استفاده از سرور مجازی ایران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر محتواهای وب‌سایت شما به گونه‌ای است که محدود به یک موقعیت جغرافیایی نیست و تمامی افراد می‌توانند از مطالب شما استفاده کنند، باید در انتخاب نوع سرور مجازی، دقت بیش‌تری داشته باشید و ترجیحن از VPS با امنیت بالا و سخت‌افزار قوی استفاده کنید.

بهترین روش‌های اتصال به سرور مجازی

روش‌های اتصال به سرور مجازی، به نوع VPS شما بستگی دارد؛ مثلن روش‌های اتصال به سرور مجازی سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس، متفاوت است، اما به‌طور کلی، برای اتصال به هرکدام از سرورهای مجازی، به رمز و نام کاربری آن احتیاج دارید که با خرید سرور مجازی از ابر آروان، این اطلاعات به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

قیمت سرور مجازی

عوامل گوناگونی بر قیمت VPS تاثیرگذار هستند؛ برخی عوامل موثر بر قیمت سرور مجازی عبارتند از:

نوع سخت‌افزار در سرور مجازی که مهم‌ترین عامل در قیمت VPS است.

امنیت سرور مجازی که هرچه امنیت بالاتری داشته باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

نوع تکنولوژی «مجازی‌سازی» سرور که یک عامل موثر در قیمت آن است.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش که اهمیت بالایی دارد.

توجه داشته باشید که  هر سرور گران‌قیمتی، لزومن باکیفیت نیست و از طرفی، سرورهای ارزان نیز ممکن است از امنیت مناسبی برخوردار نباشند.

جمع‌بندی

در این مطلب، درباره‌ی خرید سرور مجازی توضیح دادیم و به عوامل موثر بر قیمت آن پرداختیم. پیش از خرید سرور مجازی، لازم است به نکات فوق توجه کنید و متناسب با نیازتان، سیستم‌عامل سرور مجازی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید ضمن خرید سرور مجازی،  از مزایایی مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته، سخت‌افزار قوی و امنیت بالا بهره‌مند شوید، خرید سرور مجازی از وب‌سایت ابر آروان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید