اصلاح صورت آقایان با تیغ بهتر است یا ماشین اصلاح

اصلاح صورت آقایان با تیغ بهتر است یا ماشین اصلاح

اگر برای شما هم سؤال است که بالاخره تراشیدن موهای صورت با تیغ بهتر است یا ماشین اصلاح، توصیه می‌کنیم در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

کد خبر : ۱۹۱۴۹۲
بازدید : ۴۵

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که صورت مردان باید همیشه مرتب باشد، عده‌ای نیز می‌گویند مردی که حداقل ته‌ریش به صورت نداشته باشد، جذابیت ندارد در این بین برخی، طرفداران پر و پا قرص استفاده از تیغ‌های ژیلت یا کلاسیک هستند و بعضی دیگر جز با ماشین اصلاح به موهای صورت خود دست نمی‌زنند در چند دهه گذشته، هنر اصلاح موی صورت باعث به وجود آمدن بازاری بزرگ برای محصولات متنوع شده است.

گاهی اوقات سر آدم از این تنوع محصول گیج می‌رود؛ زیرا گزینه‌ها به قدری زیاد هستند که انتخاب از میان آن‌ها دشوار است. یکی از اولین سؤالاتی که باید در این زمینه از خودمان بپرسیم، این است که اصلاح صورت آقایان با تیغ بهتر است یا ماشین اصلاح؟ کدام روش امن‌تر می‌باشد؟ کدام یک از نظر بهداشتی سالم‌تر خواهند بود؟ مزایا و معایب هر کدام از آن‌‌ها چیست؟

اگر برای شما هم سؤال است که بالاخره تراشیدن موهای صورت با تیغ بهتر است یا ماشین اصلاح، توصیه می‌کنیم در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

مزایای استفاده از ماشین اصلاح

ماشین‌های اصلاح امروزه به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای برقی حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی در جهان تبدیل شده‌اند در ادامه به برخی از مزایای این دستگاه‌ها اشاره می‌کنیم که به خوبی دلایل شهرت و محبوبیت آن‌ها را توضیح می‌دهند:

    یکی از دلایلی که بسیاری از ما ماشین‌های اصلاح را به استفاده از انواع تیغ‌ها ترجیح می‌دهیم، این است که سرعت عمل بسیار بالایی دارند و باعث صرفه‌جویی در زمان ما می‌شوند.

    ماشین‌های اصلاح مستقل و خودکفا هستند، یعنی برای نتیجه گرفتن از آن‌ها به لوازم و محصولات جانبی احتیاج ندارید. به عنوان مثال در هنگام اصلاح کردن صورت با ماشین، نیازی به استفاده از صابون، کف یا برس صورت نیست و کافیست دستگاه را به برق متصل کرده، روشن کنید و روی صورت بکشید.

    چندکاره بودن ماشین‌های اصلاح نیز یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. فرقی ندارد که بخواهید موهای صورت خود را به صورت کامل شِیو کنید، ریش‌ها را مرتب کنید یا لبه‌های مو را سفید نمایید، ماشین اصلاح همه این کارها را برای شما انجام می‌دهد.

    استفاده از ماشین‌های اصلاح امنیت بیشتری دارد و احتمال خراش یا بریدگی پوست در اثر استفاده از آن‌ها کمتر است. همچنین فرایند استفاده از آن‌ها نسبت به انواع تیغ صورت راحت‌تر بوده و همه می‌توانند بدون خطر آسیب‌دیدگی از این دستگاه بهره ببرند.

معایب ماشین اصلاح

استفاده از ماشین اصلاح همیشه هم به معنی داشتن پوستی صاف یا بهره‌مندی از مزایای گوناگون نیست؛ چرا که این دستگاه در خیلی از موارد اتفاقاً بهترین گزینه‌ پیش رو محسوب نمی‌شود. فقط حس نوستالژی تیغ‌های قدیمی نیست که باعث می‌شود آرایشگرها همیشه از ماشین اصلاح استفاده نکنند، بلکه خیلی از اوقات، دلایل زیادی برای کنار گذاشتن آن وجود دارند.

بررسی معایب این دستگاه، شاید ما را به پاسخ این سؤال که تیغ بهتر است یا ماشین اصلاح، نزدیک‌تر نماید:

    ماشین‌های اصلاح به ندرت می‌توانند به اندازه تیغ‌های معمولی صورت را شِیو کنند؛ از این رو چنانچه به دنبال یک صورت شش تیغ تمیز و کلاسیک هستید، استفاده از این دستگاه شاید گزینه چندان مناسبی نباشد.

    زمانی که از ماشین اصلاح استفاده می‌کنید، همیشه ته‌ریش روی صورت شما باقی می‌ماند و سریع رشد می‌نماید، به همین خاطر هر چند روز یکبار مجبور هستید از این دستگاه استفاده کنید تا موهای صورت را دوباره بتراشید (این موضوع برای افرادی که سرعت رشد موهای صورت آنان زیاد است، عذاب‌آور خواهد بود).

    برای استفاده از ماشین‌های اصلاح، قطعاً به دوشاخه برق یا باتری نیاز دارید تا دستگاه را به کار بیندازید، بنابراین اگر سرویس بهداشتی شما پریز ندارد یا باتری دستگاه تمام شود، امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. حال تصور کنید که در میانه کار اصلاح صورت، برق‌ برود یا باتری تمام شود!

    به صورت کلی هزینه خرید یک ماشین اصلاح معمولی حتی از بهترین تیغ اصلاح صورت مردانه هم گران‌تر است. این دستگاه‌ها همچنین به رسیدگی و نگهداری بیشتری نیاز دارند. شما هر چند وقت یکبار باید آن‌ها را تمیز کنید و اجازه ندهید رطوبت زیادی به آنان برسد.

مزایای استفاده از تیغ‌های اصلاح

101

دلایل زیادی برای ترجیح دادن ماشین‌های اصلاح به تیغ‌ها وجود دارد اما تراشیدن موهای صورت با این تیغه‌های برنده کلاسیک، دارای مزیت‌های زیادی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در زیر به مهم‌ترین مزایای تیغ‌های اصلاح مردانه اشاره می‌کنیم که شاید نظر شما را در مورد آن‌ها عوض کند:

    تیغ‌ها هنوز هم بیشترین دوام اصلاح صورت را دارند. به عبارت دیگر، چنانچه می‌خواهید یک صورت تمیز و عاری از سایه مو داشته باشید، بهتر است به جای ماشین‌های اصلاح، سراغ تیغ‌ها بروید. همچنین اگر به دنبال داشتن پوستی نرم هستید که از زبری ته‌ریش روی آن خبری نباشد، تیغ‌های اصلاح بهترین گزینه پیش روی شما هستند.

    تیغ‌های اصلاح همیشه آماده به کار و ارزان قیمت هستند و در هر جا و هر شرایطی می‌توانید از آنان استفاده کنید، چراکه هیچ احتیاجی به نیروی الکتریسیته ندارند. اگر واقعاً زمان زیادی برای اصلاح کردن صورت ندارید، این تیغ‌ها می‌توانند در زمان دوش گرفتن هم، به سرعت کار شما را راه بیندازند.

    تیغ‌های دستی اصلاح صورت معمولاً دارای دو تیغه لبه تیز (یا یک تیغه دو لبه در مدل‌های قدیمی) هستند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن، موهای صورت را اصلاح کنند. این تیغه‌ها بدون نیاز به نگهداری خاصی، برای مدت طولانی تیز باقی می‌مانند و در صورت کند شدن، به سادگی قابل تعویض هستند.

معایب تیغ اصلاح صورت

102

اصلاح کردن صورت با استفاده از تیغ‌‌های دستی مزیت‌های زیادی دارد و تقریباً هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه آن‌ها پوستی به این صافی تحویل دهد و حس تازگی و طراوت ایجاد کند (به خصوص اگر همراه با کف و صابون اصلاح کنید) با وجود تمام ویژگی‌ها، این وسیله‌ها معایب خاص خود را نیز دارند. بررسی این عیب‌ها به تصمیم در خصوص اینکه تیغ بهتر است یا ماشین اصلاح صورت کمک شایانی خواهد کرد.

در زیر به مهم‌ترین ایرادات و معایب تیغ اصلاح دستی اشاره می‌کنیم:

    احتمال بریدگی و زخم شدن پوست در هنگام استفاده از تیغ‌ها بسیار بالاتر است. گرچه امکان آسیب دیدگی با ژیلت کمتر است اما به هر حال صفر نیست. افرادی که هر روز صبح عادت دارند موی صورت خود را بتراشند، در صورت استفاده از تیغ ممکن است به سادگی صدمه ببینند. این احتمال به ویژه برای افرادی که پوستی پر از جوش دارند، بالاتر است.

    شما هیچگاه نمی‌توانید با استفاده از تیغ، پوست را به صورت خشک اصلاح کنید؛ از این رو همیشه باید نزدیک روشویی بوده و مواد نرم‌کننده و روان‌کننده مانند خمیر ریش و صابون در دسترس شما باشد به همین خاطر تیغ‌های اصلاح صورت مردانه معمولاً به مواد جانبی نیاز دارند.

    تیغ‌های صورت اغلب یکبار مصرف هستند یا تیغه آن‌ها هر چند وقت یکبار باید تعویض شود، به همین خاطر در طولانی مدت می‌توانند هزینه‌‌های بیشتری به شما تحمیل کنند.

    تیغ‌ها همیشه در معرض آلودگی قرار دارند و باید یاد بگیریم که چگونه تیغ اصلاح یا ژیلت را ضد عفونی کنیم.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا با بررسی مزایا و معایب به مقایسه تیغ با ماشین اصلاح بپردازیم. هر کدام از این وسیله‌ها فواید و محدودیت‌های خاص خودشان را دارند که باعث می‌شود در شرایطی نسبت به دیگری برتری داشته باشند، اما در نهایت این سلیقه و تصمیم شماست که بهترین گزینه را مشخص می‌کند. البته اکثر آقایان در کمد لوازم بهداشتی خود، هم ماشین اصلاح دارند و هم تیغ ژیلت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید