طرح باورنکردنی ساخت بزرگترین هواپیمای جهان که ظرفیتش ۱۲ برابر یک بوئینگ ۷۴۷ است

طرح باورنکردنی ساخت بزرگترین هواپیمای جهان که ظرفیتش ۱۲ برابر یک بوئینگ ۷۴۷ است

ویند رانر توانایی حمل توربین‌های بادی با پره‌های بسیار بزرگ و سنگین را دارد و در صورت ساخت، به بزرگترین هواپیمای جهان از نظر طول و ظرفیت بار تبدیل خواهد شد.

کد خبر : ۱۸۱۸۰۲
بازدید : ۱۶۸۰

طرح‌ باورنکردنی بزرگ‌ترین هواپیمای جهان نشان می‌دهد که این جت باری می‌تواند کلید انتقال بزرگترین اقلام در سراسر جهان باشد.

ظرفیت حمل بار «ویند رانر» با طول ۱۰۸ متری (تقریباً به اندازه ورزشگاه ومبلی)، ۱۲ برابر یک بوئینگ ۷۴۷ است.

ویند رانر توانایی حمل توربین‌های بادی با پره‌های بسیار بزرگ و سنگین را دارد و در صورت ساخت، به بزرگترین هواپیمای جهان از نظر طول و ظرفیت بار تبدیل خواهد شد.

 

تیم «رادیا» مسئولیت اجرای این پروژه بلندپروازانه را برعهده دارد و دانشمند موشکی، مارک لوندستروم در این تیم فعالیت می‌کند.

لوندستروم هفت سال اخیر را صرف کار با تیم مهندسی خود کرده تا در نهایت این هواپیما را طراحی کند.

هدف کلی از ساخت این هواپیما، حل چالش‌های متعدد حمل و نقل توربین‌های بادی غول‌پیکر است.

ویند رانر ۸۰ برابر بزرگتر از بزرگترین هواپیمای نظامی روی کره زمین است.

طول این هواپیما، حدود ۳۸ متر بیشتر از طول یک بوئینگ ۷۴۷ (بزرگترین هواپیمای مسافربری در جهان) است.

با وجود طول باورنکردنی ویند رانر، ارتفاع آن ۲۴ متر و طول بال آن ۸۰ متر است.

این هواپیمای باری با سرعت ۶۳۷ کیلومتر بر ساعت، در صورت ساخت می‌تواند باری تا حداکثر وزن ۷۵ تن را حمل کند.

این هواپیما به احتمال زیاد می‌تواند یک توربین بادی بزرگ دریایی یا ۴ توربین بادی کوچکتر را حمل کند.

اما لاندستروم امیدوار است که این هواپیما روزی کاربرد‌های خود را گسترش دهد و سایر تجهیزات بزرگ را برای عملیات نظامی حمل کند یا برای کمک به صنعت نفت و گاز استفاده شود که می‌تواند درآمدی چندین میلیارد دلاری به همراه داشته باشد.

تیم رادیا انتظار دارد که تولید تجاری این هواپیما تا پایان سال ۲۰۲۷ آغاز شود.

توربین‌های بادی دریایی، یکی از بزرگ‌ترین اقلام در جهان بوده و در حال حاضر تنها با قایق‌های عظیم قابل حمل هستند.

این توربین‌ها از پلی‌استر یا اپوکسی تقویت‌شده با فایبر گلاس ساخته شده‌اند، وزن زیادی دارند و قرار دادن آن‌ها در وسایل نقلیه غیر ممکن است.

بنابر گزارشات، سنگین‌ترین توربین‌های بادی دریایی حدود ۲۶ تن وزن دارند.

اما در صورت ساخت ویند رانر، می‌توان امکان ساخت و جا به جایی توربین‌های بزرگتری را در نظر گرفت.

رادیا به دنبال استقرار توربین‌هایی بوده که می‌توانند در آینده تا اندازه ۱۰۳ متر برسند. در حال حاضر، اندازه توربین‌ها تنها ۷۰ متر است.

چنین پروژه‌هایی می‌توانند به تولید دو برابری انرژی در تأسیسات خشکی کمک کنند.

هرچه توربین بزرگتر باشد، انرژی بیشتری تولید خواهد شد.

رادیا تخمین ‌زده که ساخت چنین توربین‌هایی می‌تواند هزینه‌های انرژی را تا ۳۵ درصد کاهش داده و ثبات تولید برق را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید