شهر زردآلو ایران کجاست؟

شهر زردآلو ایران کجاست؟

میوه‌های تابستانی نوبرانه دل هر کسی را می‌برد. رنگارنگ بودن میوه‌های تابستانی آن‌ها را بسیار جذاب کرده است.

کد خبر : ۱۹۱۰۵۶
بازدید : ۱۱۳

شهر زردآلو ایران کجاست؟ زردآلو یکی از میوه‌های خوش طعم و خوش رنگ تابستانی است که هسته آن نیز یکی از مغزهای خوشمزه‌ای است که کوچک و بزرگ آن را دوست دارند. شهر زردآلو ایران یکی از خوشمزه و شیرین‌ترین زردآلوها را تولید و حتی صادر می‌کند. با دلتامگ همراه شوید تا به شهر زردآلو ایران سفر کنیم.

  • پایتخت زردآلو ایران

شهر مرند، یکی از شهرهای بزرگ و مهم استان آذربایجان شرقی است که به واسطه باغات پربار و تولید سالانه 16000 تن زردآلو، به عنوان شهر زردآلو ایران شناخته می‌شود.مرند که شهر زردآلو ایران است یکی از شهرهای بزرگ و مهم استان آذربایجان شرقی، با قدمتی شش هزار ساله و تاریخی غنی، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی فراوانی دارد.

183

مرند به علت آب و هوای خوبی ک دارد برای کشت زردآلو بسیار خوب است و در زمینه کشت زردآلو پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

مرند در 65 کیلومتری شهر تبریز واقع شده و یکی از شهرهای پرجمعیت استان آذربایجان شرقی است. این شهر پس از تبریز و مراغه، سومین شهر بزرگ استان به شمار می‌آید. موقعیت استراتژیک مرند در محور ارتباطی ایران با ترکیه و اروپا، اهمیت اقتصادی و تجاری آن را دوچندان کرده است. شهرستان مرند با جمعیتی بالغ بر 244 هزار نفر، نقشی اساسی در منطقه ایفا می‌کند.

  • بهترین زردآلوی ایران

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی، شهرستان مرند با داشتن 9800 هکتار باغات میوه، سالانه بیش از 64000 تن انواع میوه تولید می‌کند. از مهم‌ترین محصولات این منطقه می‌توان به زردآلو، بادام، پسته و زعفران اشاره کرد. همچنین، سیب زنوز که از شهرهای شهرستان مرند است، به دلیل عطر خاص خود دارای برند جهانی است.

مطلب پیشنهادی:  گل خشخاش از درمان تا اعتیاد

184

  • رتبه اول آذربایجان شرقی در کشت زردآلو در کشور

مرند با تولید سالانه 16000 تن زردآلو در 17 نوع مختلف، بیشترین تولید زردآلو در استان آذربایجان شرقی را داراست. از انواع ممتاز زردآلوی مرند می‌توان به زردآلوی عسگرآباد، نصیری، تبرزه (قرمزی، ساری، قره)، اردوباد و شاهرودی اشاره کرد.

حدود 25 درصد زردآلوی مرند به صورت تازه خوری مصرف می‌شود. مابقی زردآلوها به صورت برگه زردآلو و قیسی خشک شده و همچنین فرآوری این میوه به بازار عرضه می‌شود. این امر نشان‌دهنده اهمیت اقتصادی زردآلو در این منطقه و تاثیر آن بر بازارهای محلی و بین‌المللی است.

185

سخن پایانی

شهر مرند با باغات پربار و تولیدات متنوع کشاورزی، به ویژه زردآلو، نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی دارد. این شهر به دلیل تولید بالای زردآلو و محصولات با کیفیت، به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در ایران شناخته می‌شود.

منبع: دلتا

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید