(تصاویر) ماشینی که با هر باک بنزین ۲۱۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند

(تصاویر) ماشینی که با هر باک بنزین ۲۱۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند

BYD، خودروساز چینی سیستم هیبرید تازه‌ای رونمایی کرده که می‌گوید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. BYD در مراسمی در شهر شیان در چین همزمان با رونمایی از این قوای محرکه اعلام کرد که دو مدل «چین» (Qin) و «سیل» (Seal) را به این موتور مجهز خواهد کرد. BYD از اولین کارخانه‌هایی است که سیستم هیبرید-الکتریکی را به تولید انبوه رساند. در این سیستم باتری ماشین را می‌توان هم با نیروی موتور درون‌سوز و هم با اتصال مستقیم به برق شارژ کرد. سیستمی که BYD هفته گذشته رونمایی کرد پنجمین نسل از قوای محرکه هیبرید این کارخانه است.BYD می‌گوید موتور هیبرید جدیدش با باک پر و باتری شارژ شده می‌تواند تا ۲۱۰۰ کیلومتر حرکت کند. قیمت پایه ارزان‌ترین مدلی که BYD به این سیستم مجهز خواهد کرد ۹۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۱۴ هزار دلار) است.

کد خبر : ۱۹۱۷۳۲
بازدید : ۷۱
رونمایی از نسل جدید موتورهای هیبرید شرکت ‌BYD، اولین مدل هیبرید پورشه ۹۱۱، مطب متحرک رنو و ساخت یک شاسی‌بلند دو نفره توسط مدیر طراحی پیشین جگوار.

هیبرید کم‌مصرف

BYD، خودروساز چینی سیستم هیبرید تازه‌ای رونمایی کرده که می‌گوید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. BYD در مراسمی در شهر شیان در چین همزمان با رونمایی از این قوای محرکه اعلام کرد که دو مدل «چین» (Qin) و «سیل» (Seal) را به این موتور مجهز خواهد کرد.
 
BYD از اولین کارخانه‌هایی است که سیستم هیبرید-الکتریکی را به تولید انبوه رساند. در این سیستم باتری ماشین را می‌توان هم با نیروی موتور درون‌سوز و هم با اتصال مستقیم به برق شارژ کرد. سیستمی که BYD هفته گذشته رونمایی کرد پنجمین نسل از قوای محرکه هیبرید این کارخانه است.
 
126
BYD دو مدل سدان خود را به سیستم جدید هیبرید مجهز خواهد کرد
 
BYD می‌گوید موتور هیبرید جدیدش با باک پر و باتری شارژ شده می‌تواند تا ۲۱۰۰ کیلومتر حرکت کند. قیمت پایه ارزان‌ترین مدلی که BYD به این سیستم مجهز خواهد کرد ۹۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۱۴ هزار دلار) است. خودروساز چینی می‌گوید با این سیستم هیبرید، رانندگان هر سال نزدیک به ده هزار یوان در هزینه بنزین صرفه‌جویی خواهند کرد.
 
127
ارزان‌ترین مدل BYD چین با قیمت معادل ۱۴ هزار دلار فروخته می‌شود
 
BYD هنوز در بازار آمریکا و اروپا ناشناخته است، اما در بازارهای آسیای جنوب شرقی رقابتی جدی را خودروسازان ژاپنی آغاز کرده است. این شرکت همچنین در چین ماشین‌های هیبرید-الکتریکی‌اش را با تخفیف زیاد می‌فروشد و می‌گوید در سه سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه ماشین از آنها فروخته است.
 
همزمان با BYD، تویوتا هفته گذشته از موتورهای هیبرید تازه‌ای رونمایی کرد که می‌گوید با سوخت‌های سبز هم کار می‌کنند. سوخت‌های سبز سوخت‌هایی هستند که با فرآیندهای شیمیایی تولید می‌شوند و معمولاً شامل ترکیب هیدروژن با کربن دی‌اکسید یا کربن منواکسید هستند. تویوتا می‌گوید ابعاد این موتورها کوچک‌تر از نسل کنونی موتورهای کارخانه است.
 

اولین ۹۱۱ هیبرید

 
128
قدرت پورشه ۹۱۱ هیبرید ۵۴۱ اسب بخار است
 
پورشه سری جدیدی از مهمترین‌ مدلش، ۹۱۱ را رونمایی کرد. در بین این مدل‌ها برای اولین بار یک مدل با قوای محرکه هیبرید عرضه می‌شود که به گفته کارخانه آلمانی شتاب و سرعتش نسبت به قبل بسیار بهتر است.
 
سیستم هیبرید پورشه با نمونه‌های موجود فرق دارد. در این ساختار موتور و باتری الکتریکی به جای نیرو دادن به چرخ‌ها به سیستم توربوی ماشین وصل است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹۱۱ هیبرید سه ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۱۲ کیلومتر در ساعت است. قدرت موتور این مدل ۵۴۱ اسب بخار است.
 
129
ظاهر ۹۱۱ جدید نسبت به قبل فرق زیادی نکرده است
 
134
نمایشگر روبروی فرمان کاملا دیجیتال است
 
پورشه مثل همیشه ظاهر ۹۱۱ را تغییر زیادی نداده است. مهم‌ترین تغییر ترکیب تازه چراغ‌های جلو است. در زیر چراغ‌ها هم پنل‌های متحرکی طراحی شده که در سرعت‌های پایین بسته است و هنگامی باز می‌شود که ماشین برای خنک‌کردن موتور به هوای بیشتر نیاز دارد.
 
داخل خودرو با فن‌آوری‌های جدید به‌روز شده است. برای اولین بار یک نمایشگر کاملا دیجیتال روبروی فرمان است که راننده می‌تواند آن را به دلخواه تنظیم کند. اطلاعات بیشتر در نمایشگری ۱۲.۶ اینچی روی داشبورد نشان داده می‌شود.
 
۹۱۱ هیبرید همراه مدل ۹۱۱ بنزینی از تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد. قیمت پایه ماشین در آلمان ۱۷۰ هزار و ۶۰۰ یورو (۱۸۵ هزار دلار) است.
 

مطب متحرک

 
130
مطب متحرک رنو در نمایشگاه فن‌آوری ویواتک رونمایی شد
 
رنو در نمایشگاه فن‌آوری ویواتک پاریس کانسپتی از یک کلینیک متحرک نمایش داد که برای شهرهای دورافتاده و کشورهای در حال توسعه طراحی شده است.
 
نام کانسپت «یو فرست ویژن» (U1st Vision) است و رنو آن را با همکاری ائتلافی به نام «جمهوری نرم‌افزار» ساخته که از هفت شرکت بزرگ رسانه‌ای و فن‌آوری فرانسوی تشکیل شده است. علاوه بر این هفت شرکت، پانزده موسسه و شرکت دیگر هم با این پروژه همکاری کرده‌اند.
 
ایده این کانسپت ماشینی است که به شهرها و محله‌هایی برده می‌شود که فاصله زیادی با مراکز درمانی دارند. مردم با استفاده از برنامه‌ای در تلفن همراهشان از دکتر وقت می‌گیرند و به جای سفری طولانی، دکتر آنها را نزدیک خانه ویزیت می‌کند.
 
131
در کانسپت یوفرست می‌توان تا ۸۵ درصد آزمایش‌های پزشکی را انجام داد
 
«جمهوری نرم‌افزار» می‌گوید با این روش مردم می‌توانند تا ۸۵ درصد از آزمایش‌های متداول پزشکی را در یوفرست انجام دهند و این به خلوت‌شدن بیمارستان‌ها کمک بزرگی می‌کند.
 
ایده این ماشین تنها به ارائه خدمات درمانی محدود نمی‌شود و می‌توان خدمات مختلفی را به این ترتیب به مردم ارائه کرد. ائتلاف «جمهوری نرم‌افزار» می‌گوید در حال همکاری با شانزده کسب و کار دیگر است که برای عرضه خدمات به این شیوه تقریبا آماده هستند.
 
کانسپت یوفرست با استفاده از ماشین الکتریکی ساخته شده که توسط شرکت فلکسیس (Flexis) طراحی شده است. فلکسیس شرکتی است که رنو با همکاری ولوو و شرکت حمل و نقل فرانسوی CMA CGM تاسیس کرده و قرار است اولین محصولاتش در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود.
 

شاسی‌بلند دونفره

 
132
کالوم اسکای دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد
 
استودیوی طراحی انگلیسی کالوم از یک شاسی‌بلند الکتریکی اسپرت به نام اسکای (Skye) رونمایی کرد. این ماشین دو نفره و الکتریکی است و قرار است دو سال دیگر به بازار عرضه شود.
 
استودیوی کالوم را یان کالوم تاسیس کرده که سال‌ها مدیر طراحی جگوار و فورد بود. جگوار XK، اف-تایپ و آی-پیس از جمله مشهورترین ماشین‌هایی است که او طراحی کرد.
 
آقای کالوم پس از جدا شدن از جگوار در سال ۲۰۱۹، شرکتی برای مشاوره به خودروسازان تاسیس کرد. اما او می‌گوید همیشه می‌خواست ماشین خودش را بسازد. برنامه اول شرکت ساخت یک ماشین اسپرت بود، اما بعدا به یک شاسی‌بلند اسپرت تبدیل شد.
 
133
قیمت پایه کالوم اسکای صد هزار دلار است
 
اسکای دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۲۴۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. با این نیرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اسکای کمتر از چهار ثانیه و حداکثر سرعتش به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. کالوم می‌گوید ماشین را به باتری‌هایی مجهز کرده که با سرعت زیادی شارژ می‌شوند.
 
از اسکای یک مدل برای رانندگی در شهر و یک مدل با قابلیت‌های آف‌رود ساخته خواهد شد. قیمت ماشین بین ۸۰ هزار تا ۱۱۰ هزار پوند (۱۰۰ هزار تا ۱۴۰ هزار دلار) است. آقای کالوم می‌گوید سفارش‌های زیادی برای ماشین دریافت کرده و اولین ماشین‌ در تابستان سال ۲۰۲۶ به مشتری تحویل داده خواهد شد.

منبع:بی بی سی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید