(تصاویر) ریویان R1T؛ یک خودروی حیرت انگیز با 1000 اسب بخار قدرت!

(تصاویر) ریویان R1T؛ یک خودروی حیرت انگیز با 1000 اسب بخار قدرت!

کمپانی ریویان به تازگی مدل های R1T و R1S خود را با یک سیستم مالتی مدیا جدید، نرم‌افزار ایمنی جدید و افزایش قدرت چشمگیر به‌روز رسانی کرده است.

کد خبر : ۱۹۲۲۱۲
بازدید : ۱۴

خودروهای پیکاپ R1T و SUV R1S ریویان تنها چند سال است که در بازارهای جهانی عرضه شده اند، اما این برند خودروهای الکتریکی تصمیم گرفته است تا ارتقاهای قابل توجهی در محصولات خود اعمال کند. برای تشخیص تغییرات ظاهری باید طرفدار سرسخت ریویان باشید، همچنین مشخصات فنی با تغییراتی همراه بوده است. یک سیستم مالتی مدیا جدید، سیستم کمک راننده به‌روز شده، یک گزینه پیشرانه سه‌موتوره جدید و افزایش قدرت چشمگیر در نسخه چهار‌موتوره از جمله تغییرات نسل جدید خودروهای ریویان هستند.

مشخصات فنی ریویان R1T و R1S

322

323

این برند نوظهور که در کشور آمریکا مستقر است، اکنون دو خودرو با بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت در خط تولید خود دارد. پیشرانه چهار‌موتوره از ۸۳۵ اسب‌بخار به ۱۰۲۵ اسب‌بخار ارتقا یافته است. هنگام استفاده از سیستم لانچ کنترل، خروجی گشتاور به ۱۶۰۰ نیوتن متر می‌رسد و ریویان ادعا می‌کند که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای R1T ۲٫۵ ثانیه است. نسخه با پیشرانه سه موتور، به نحوی طراحی شده که دو موتور در عقب را با یک موتور جلو ترکیب می‌کند و ۸۵۰ اسب‌بخار و ۱۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای یک خودرو برقی شگفت انگیز است. همچنین پیشرانه دو‌موتوره بدون تغییر باقی مانده است.

324

پک باتری خودرو نیز با تغییراتی مواجه شده است. برخی تغییرات در ساخت بسته‌های بزرگ و بیشینه باعث کاهش وزن پک باتری شده است. برد پک بیشینه در R1T از ۶۶۰ کیلومتر به ۶۸۰ کیلومتر افزایش یافته است، اگرچه بخشی از این افزایش برد مربوط به سیستم خنک کاری خودرو می شود. همچنین معماری الکتریکی زیر مدل‌ R1 برای کاهش سیم‌کشی و تعداد ECU‌ها بازبینی شده است.

ریویان همچنین سیستم تعلیق را در R1S بازطراحی کرده است، زیرا در نسخه قبلی به دلیل اندکی سفت و اسپرتی بودن مورد انتقاد قرار گرفته بود. این خودرو از فنرها، dämpfers و سیستم کنترل هیدرولیکی بهره می‌برد. همچنین طرح رینگ های جدید برای هر دو مدل با لاستیک‌های میشلن مخصوص نسخه چهار‌موتوره ارائه شده است.

امکانات ریویان R1S و R1T

325

هر دو مدل ریویان R1S و R1T از پلتفرم جدید “Autonomy” ریویان به صورت استاندارد برخوردار هستند که شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار کمک راننده ارتقا یافته است، از جمله ۱۱ دوربین و ۵ رادار جدید به منظور راحتی راننده در هنگام رانندگی کردن. همچنین گزینه “Rivian Autonomy Platform+” وجود دارد که قابلیت تغییر خودکار لاین را برای دو خودرو فراهم می کند، اما این آپشن با بروزرسانی های نرم افزاری در آینده بر روی خودرو نصب می شود.

326

 

327

علی‌رغم تمام تجهیزات جدید، قیمت پایه برای ریویان R1T همچنان ۶۹،۹۰۰ دلار باقی مانده است، در حالی که ریویان R1S قیمتش به ۷۵،۹۰۰ دلار افزایش یافته است.

همچنین مدل‌های سه‌موتوره جدید از ۹۹،۹۰۰ دلار در نسخه R1T و ۱۰۵،۹۰۰ دلار در نسخه R1S شروع می‌شوند که چند هزار دلار بیشتر از نسخه چهار موتوره نسل قبلی است، اما هر دو از از پک باتری بزرگتر با حالت بیشینه به طور استاندارد برخودار هستند. البته قیمت‌گذاری برای نسخه های چهار موتوره هنوز اعلام نشده است.

منبع:اسب بخار

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید