جنسیس جی80، شاهکار کرهای
این خودرو در زمینه خدمات دهی به مشتریان یک شاهکار تمام عیار است و در یک کلام روند توسعه خود را به خوبی سپر ی کرده است. جنسیس جی80 با اینکه هنوز تا رسیدن به مرز بهترین خودروی این کلاس فاصله دارد اما به واسطه روند رو به رشدی که به سرعت طی کرده شایسته بالاترین تحسین هاست.
فرادید | وب سایت مشهور و آمریکایی «کار اند درایو» اخیرا در گزارشی به بررسی توانمندی های سدان متوسط و لوکس شرکت هیوندای پرداخته و این خودرو را جانشین مناسبی برای مرسدس ای-کلاس و لکسوس جی-اس عنوان کرده است. در عین حال این کره ای لوکس و گرانقیمت که حدود 2100 کیلوگرم وزن دارد، به عقیده کار اند درایو یک کودک چاق و در حال رشد است که به خوبی از نسل اول خود فاصله گرفته و در حال توسعه است.
به گزارش فرادید، مهمترین نقاط قوت این خودرو به نظر کارشناسان کیفیت مونتاژ مناسب، هندلینگ خوب، ظاهر شکیل و البته یک گستره طولانی از خدمات پس از فروش است. در عین حال جنسیس علیرغم رقابت در چنین سطحی، متاسفانه به اندازه کافی لوکس نیست و تجربیات مناسبی نیز در این زمینه ندارد. همچنین پختگی لازم در کلیت خودرو دیده نمی شود و جی80 فعلا تا رسیدن به مرز یک محصول ایده آل فاصله دارد.
مدل 2017 این سدان اسپورت لوکس با دسته ای از موتورهای شش و هشت سیلندر شرکت هیوندای به بازار امریکا ارائه شده است. گونه های پایه این سدان 4درب به موتوری 3.8 لیتری که 311 اسب بخار قدرت دارد مجهز شده است. در عین حال یک موتور هشت سیلندر 5 لیتری با قدرت 420 اسب بخار هم در دسترس خریداران مشکل پسند است تا طعم قدرت بالا را به تمام بچشند.
جنسیس البته با استفاده از یک موتور توربوی 3.3 لیتری که در سری جی90 آن را به کار می برد، وزنی کمتر و نیرویی بیشتر را در اختیار گونه خاص جی80 اسپورت قرار می دهد. این مدل به لطف پیشرانه جدید خود از نیرویی معادل 365 اسب بخار و گشتاوری 510 نیوتن متری سود می برد که جنسیس جی80 را قادر می سازد تا در زمانی کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. البته جنسیس جی80 همچنان در مقایسه با بهترین های بازار کم می آورد و برای نمونه سری توربوی جنسیس شتابی کمتر از مدل 540 ب.ام.و و یا ای6 آئودی دارد که از موتورهای توبروی کوچک استفاده می کنند.
فضای داخلی جنسیس با فاصله بین دو محور 3 متر واقعا ایده آل است. در واقع هیوندای به لطف مهندسی دقیق خود توانسته بزرگ ترین کابین را در این کلاس به خریداران ارائه کند که نکته مهمی است. در عین حال حسن این فضای بزرگ، با کم دقتی در زمینه نصب تزئینات لوکس از قبیل چوب و کروم رنگ باخته است. سیستم تعلیق خودرو کارایی خوبی داشته و به لطف تجهیز به رینگ های زیبا و لاستیک های 19 اینچی مارک کانتیننتال، فضایی دلنشین را برای این سدان لوکس ورزشی فراهم کرده اند. نکته جالب درباره صندلی های جلو حس خوبی است که منتقل می کند و نشان از تفاوتی محسوس در مقایسه با نسل اول جنسیس است.
این خودرو ضمن داشتن یک سقف پانورامای زیبا از آخرین نسل اندروید اوتو و اپل کار پلی سود می برد و در عین حال به فرمان جدیدی مجهز شده که بسیار خوش فرم است. چرم به کار رفته در این خودرو از عالی ترین نوع ممکن بوده و کمتر انتظار می رود در ماشینی 58 هزار دلاری به کار برده شود. جنسیس که حدود 13 تا 15 هزار دلار از جگوار ایکس.اف، ب.ام.و سری5، آئودی ای6 و مرسدس بنز ای کلاس ارزان تر است، در 40 درصد سفارشات به صورت تمام چرخ محرک به فروش رفته و عملکرد مناسبی در این بخش دارد. این خودرو در زمینه خدمات دهی به مشتریان یک شاهکار تمام عیار است و در یک کلام روند توسعه خود را به خوبی سپری کرده است. جنسیس با اینکه هنوز تا رسیدن به مرز بهترین خودروی این کلاس فاصله دارد اما به واسطه روند رو به رشدی که به سرعت طی کرده شایسته بالاترین تحسین هاست.