طرز تهیه املت اسفناج؛ صبحانه‌ای مقوی و متفاوت

طرز تهیه املت اسفناج؛ صبحانه‌ای مقوی و متفاوت

اسفناج این سبزی تیره رنگ منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر ریزمغذی‌هاست و می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. 
کد خبر: ۱۰۰۳۳۹
بازدید : ۵۹۶۵
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

اسفناج منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست، از این رو می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. در این مطلب با طرز تهیه طرز تهیه املت اسفناج آشنا می‌شوید که هم صبحانه‌ای مقوی به شمار می‌رود و هم متفاوت است.

اسفناج این سبزی تیره رنگ منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر ریزمغذی‌هاست و می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. 

مواد لازم

اسفناج: ۲ پیمانه
قارچ: ۵ عدد
تخم‌مرغ: ۴ عدد
کره: یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه املت اسفناج

۱- ابتدا ساقه‌های اسفناج را جدا کنید و برگ‌های آن را داخل ظرفی بریزید و بشویید.

۲- سپس آبکش کنید تا آب اضافی آن کشیده شود.

۳- داخل تابه اسفناج را بدون روغن بریزید و کمی تفت دهید تا آب اضافی آن کشیده و کمی نرم و پخته شود.

۴- سپس کره را به همراه کمی روغن به آن اضافه کنید.

۵- در تابه دیگر همزمان قارچ‌های خرد شده را بریزید و با دمای بالا تفت دهید تا آب قارچ‌ها کشیده شود.

۶- قارچ‌های تفت خورده را به مخلوط اسفناج اضافه کنید و هم بزنید.

۷- تخم‌مرغ‌ها را داخل کاسه بشکنید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود.

۸- تخم‌مرغ‌ها را به همراه ادویه‌ها و نمک روی اسفناج و قارچ بریزید. صبر کنید تا تخم‌مرغ‌ها خودشان را بگیرند. مانند کوکو آن را برگردانید تا طرف دیگر هم کمی برشته شود. در پایان با گوجه‌فرنگی و کمی برگ اسفناج و نان تازه سرو کنید.

نکات

شما می‌توانید وسط املت مقداری پنیر پیتزا بریزید و آن را روی هم بیاورید تا املت اسفناج با پنیر داشته باشید.
به دلخواه می‌توانید لبه‌های املت را مانند کرپ روی هم بیاورید.

می‌توانید یک گوجه‌فرنگی نگینی شده را به همراه اسفناج و قارچ تفت دهید تا املت اسفناج با گوجه‌فرنگی داشته باشید.

اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می‌توانید به دلخواه چند عدد سیر رنده شده هم به املت اضافه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین