کتانی‌های نایکی با دشداشه؛ وقتی قطر مرکز جدید مد جهان می‌شود

کتانی‌های نایکی با دشداشه؛ وقتی قطر مرکز جدید مد جهان می‌شود

در دوحه، کانسپت استور‌ها یا فروشگاه‌های موضوعی (فروشگاه‌هایی با تم یا موضوع خاص) جدیدی که به نمونه‌های نادر و با تولید محدود کفش‌های ورزشی اختصاص دارند، در حال ظهورند.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۲
بازدید : ۳۴۵
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

طراحان قطری جایگاه خود را در صنعت مد به دست آورده‌اند. لیلا الانصاری که مهندس شیمی است، هرگز تصور نمی‌کرد که سرگرمی اوقات فراغتش تبدیل به کسب و کار موفق لباس شب و عروس با سیزده کارمند شود.

لیلا می‌گوید: «مد اشتیاق من است. من به خاطر داشتن تیم خود بسیار خوشحال هستم و به خود می‌بالم. بر اساس فرهنگ و خلاقیت خود، هرکدام از ما ایده‌های خوبی داریم که به طراحی‌هایمان اضافه کنیم.»

برای پروژه بخصوص «رویا‌های دوحه»، لیلا با الهام از نمایشگاه دیور در موزه قطر و با استفاده از تکنیک‌های سنتی و به‌کارگیری شاخه‌های نخل، لباسی مجلسی تولید کرد. او می‌افزاید: «من اینجا از همه چیز یعنی فرهنگ، دوستانم، خانواده‌ام، دریا و صحرا الهام می‌گیرم.»


کتانی‌های نایکی با دشداشه؛ وقتی قطر به مرکز جدید مد جهان بدل می‌شود
طراحی لیلا الانصاری برای پروژه رویا‌های دوحه

کتانی‌های نایکی با دشداشه؛ وقتی قطر به مرکز جدید مد جهان بدل می‌شود
طراحی حیثا حداد

امروزه گالری لافایت، یکی از منحصر به فردترین فروشگاه‌های چند منظوره دوحه طراحی‌های انحصاری لیلا را می‌فروشد.

حیثا حداد، که کفش‌هایش در دوحه طراحی و در ایتالیا تولید می‌شود، هم در این فروشگاه حضور دارد. او مجموعه کفش‌های انحصاری خود را با الهام از معماری، هنر و فرهنگ عربی و مزین به گلدوزی، مروارید و جواهرات منحصر به فرد می‌سازد.

امال امین: کارآفرین صنعت مد

امال امین، کار آفرین قطری، از انتخاب تی شرتی از یک طراح کلمبایی گرفته تا پرورش یک استعداد جدید طراحی برای به کارگیری در مغازه‌هایش، یک امپراطوری مد واقعی ساخته است. امسال او در مرکز تجاری پلاس وندوم دوحه، فروشگاه «امیچی دی مودا» که تجلی ترکیب مد و هنر است را راه‌اندازی کرد.

او معتقد است: «هدف من قرار دادن همه چیز زیر یک سقف است. این فروشگاه چند منظوره کوچک، هرچه یک عروس نیاز دارد از لباس زیر تا لباس عصر و شب و لوازم اوت کوتور و مد و عینک آفتابی را در خود جای داده است. برای من طراحی مترادف کارآیی است.»

امال شبکه سازی در صنعت مد را با شرکت در هفته مد پاریس و دیگر شهر‌های برای یافتن طراحان و برند‌های مناسب آغاز کرد. او جایی که گالری مد می‌نامد را با شعار «آنجا که هنر و مد ملاقات می‌کنند» راه‌اندازی کرد. در این مکان طراحان می‌توانند با هم همکاری کنند و تازه‌وارد‌ها الهام بگیرند.

کتانی‌های نایکی با دشداشه؛ وقتی قطر به مرکز جدید مد جهان بدل می‌شود

رشد سریع صنعت کفش ورزشی در دوحه

در دوحه، کانسپت استور‌ها یا فروشگاه‌های موضوعی (فروشگاه‌هایی با تم یا موضوع خاص) جدیدی که به نمونه‌های نادر و با تولید محدود کفش‌های ورزشی اختصاص دارند، در حال ظهورند.

ایتس جی بی آر، اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی و مجموعه‌دار کفش‌های ورزشی که ترجیح می‌دهد چهره‌اش درفضای مجازی شناخته نشود، اما دوستان مشهورش او را به خوبی می‌شناسند.

هنگامی که ویرجیل ابلو، نوامبر سال قبل، درست دو هفته پیش از مرگ زودهنگامش، نمایشگاه Figures of Speech خود را در دوحه افتتاح کرد، ایتس جی بی آر او را به امضای «ویرجیل در دوحه بود» روی یک کفش ورزشی قانع کرد و این امر به میراث جاودانه او تبدیل شد.

عبداله الکعبی، مجموعه‌دار دیگر قطری و موسس کانسپت استور لافت است که روند‌های نوین را تعقیب و اشیای مد روز، مخصوصا کفش‌ها و لباس‌ها را جمع آوری می‌کند. فروشگاه او نیز کالا‌های لوکس و کلکسیونی را عرضه می‌کند.

او می‌گوید: «اگرچه فرهنگ ما سخت‌گیر و قوی است، اما، رو به پیشرفت است و ما کفش‌های ورزشی را با لباس‌های سنتی خود ادغام کرده‌ایم. بسیار معمول است که آقایان با دشداشه خود کفش ییزی بپوشند و خانم‌ها با چادر عربیشان، نایکی به پا کنند.»

یورونیوز

برچسب ها: قطر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیشنهاد ویژه