(عکس) چیز‌هایی جالب و عجیب که فقط در ژاپن می‌توان دید!

(عکس) چیز‌هایی جالب و عجیب که فقط در ژاپن می‌توان دید!

فلفل تند، سیب زمینی شیرین، ذرت، سویا، هندوانه، انبه و چای سبز؛ این‌ها تنها بخش کوچکی از شکلات‌هایی با طعم‌های مختلف است که می‌توانید در ژاپن امتحان کنید!

کد خبر : ۱۱۰۹۹۰
بازدید : ۵۵۰۴۷۴

ژاپن را به عنوان سرزمین خورشید تابان می‌شناسند، اما این کشور را می‌توان سرزمین توالت‌های آواز خوان نیز نامید! و یا حتی سرزمینی با چراغ‌های راهنمای آبی رنگ!

چیز‌های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که باعث می‌شوند تا فکر کنیم که ژاپن به طور کلی متعلق به جهانی دیگر است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با لیستی از چیز‌های آشنا کنیم که تنها در ژاپن وجود دارند و موجب تعجب و شگفتی شما خواهند شد.

۱. هندوانه‌های مکعب شکل

به گزارش برترین‌ها روش پرورش این نوع هندوانه به دهه ۷۰ میلادی بر می‌گردد و توسط یک طراح گرافیک پرورش داده شد که می‌خواست این میوه‌ی آبدار و خوشمزه، جای کمتری در یخچال بگیرد و به سادگی بتوان آن را برش داد و مصرف کرد.

کشاورزان ژاپنی، این هندوانه‌ها را درون ظرف‌های مخصوصی پرورش می‌دهند تا به این شکل درآیند. البته، چون قیمت این نوع از هندوانه نسبتا گران می‌باشد، مردم این هندوانه‌ها را نه برای مصرف، بلکه بیشتر به عنوان یک شی زینتی می‌خرند و در خانه نگهداری می‌کنند!

حمام ماکارونی

۲. حمام ماکارونی

یک هتل در «هاکونی» به مهمانان خود یک تجربه منحصر به فرد شنا در یک استخر پر از سوپ ماکارونی با گوشت خوک پیشنهاد می‌کند! اگرچه ممکن است که این مورد در نگاه بسیاری از افراد، دیوانه کننده به نظر برسد، اما ژاپنی‌ها عقیده دارند که نشستن و حمام در چنین استخری برای پوست آن‌ها بسیار خوب است، چون این سوپ مملو از کلاژن است.

شکلات

۳. شکلات با طعم‌های عجیب

فلفل تند، سیب زمینی شیرین، ذرت، سویا، هندوانه، انبه و چای سبز؛ این‌ها تنها بخش کوچکی از شکلات‌هایی با طعم‌های مختلف است که می‌توانید در ژاپن امتحان کنید!

غذای تقلبی

۴. غذا‌های تقلبی

متخصصان این نوع از غذا‌ها را از جنس پلاستیک و یا موم درست می‌کنند و آن‌ها درست مانند غذا‌های واقعی هستند. بسیاری از رستوران‌ها از این غذا‌های تقلبی استفاده می‌کنند تا بشقاب‌های غذایی محبوب خود را در ویترین‌های خود به نمایش بگذارند و مشتری‌های گرسنه را جذب کنند.

جزیره خرگوش

۵. جزیره خرگوش‌ها

در دهه ۴۰ میلادی، دانشمندان تعدادی خرگوش را به جزیره «اکونوشیما» منتقل کردند تا آزمایش‌هایی روی آن‌ها انجام دهند. با این حال، بعد‌ها این حیوانات در این جزیره رها شدند و به سرعت شروع به تولید مثل کردند. این روز‌ها تعداد بسیار زیادی خرگوش در این جزیره زندگی می‌کنند و توریست‌های زیادی هر ساله برای دیدن آن‌ها به این جزیره می‌روند.

هل دهنده مردم

۶. هل دهنده‌ی مردم!

ایستگاه‌های مترو و قطار در ژاپن در ساعت پر رفت و آمد، بسیار شلوغ می‌شوند. به همین خاطر است که کارمندان ایستگاه‌ها و کارگران نیمه وقت باید وظیفه روتین هل دادن مسافران به درون واگن‌ها را انجام دهند تا زمانی که به طور کامل پر شوند و در بسته شود.

چتر

۷. پارکینگ چتر‌ها

در ژاپن، قبل از ورود به یک ساختمان می‌توانید چترتان را درشت شبیه وسیله نقلیه‌تان، پارک و قفل کنید. حالا شما می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کسی نمی‌تواند آن را بردارد و با داخل نبردن چترتان، باعث خیس شدن درون ساختمان نمی‌شوید. بسیاری از ساختمان‌های دولتی، ادرات و هتل‌ها دارای قفسه‌هایی برای قرار دادن چتر هستند.

فروش کار

۸. میلیون‌ها دستگاه فروش خودکار

در کشور ژاپن، بیشتر از ۵میلیون دستگاه فروش خودکار وجود دارد! چون آن‌ها مانع هدر رفتن زمان مردم می‌شوند. شما به وسیله این دستگاه‌های فروش تقریبا می‌توانید هر چیزی را بخرید از انواع خوراکی‌ها بگیرید تا میگوی زنده یا حتی انواع لباس! خرید همه‌ی این‌ها از این دستگاه‌ها برای بسیاری شاید کمی عجیب به نظر برسد، ولی خرید از این دستگاه‌ها بسیار راحت و بی‌دردسر است.

ملچ ملوچ

۹. ملچ ملوچ کردن با صدای بلند در هنگام خوردن غذا کاملا طبیعی است

غذا خوردن با صدای بلند در هنگام صرف سوپ و یا رشته، امری است که در غرب بی‌فرهنگی و بی‌ادبی به شمار می‌رود. ولی در ژاپن همه چیز برعکس است.

خوردن غذا با ملج و ملوچ حتی در ملاء عام نیز کاملا طبیعی و معمول بوده و حتی توصیه هم می‌شود و نماد قدردانی از غذا و آشپز محسوب می‌شود. اگر هنگام خوردن غذا، ملچ و ملوچ نکنید، آشپز فکر می‌کند که غذایی که درست کرده، خوشمزه نیست و ناراحت می‌شود!

سینک دستشویی

۱۰. نصب سینک دستشوئی در بالای فلش تانک‌ها در سرویس‌های بهداشتی

با قرار دادن سینک‌های دستشوئی در بالای فلش تانک درون هر توالت، امکان ذخیره سازی آب و هدر نرفتن آن وجود دارد و یک ابتکار بسیار خوب برای صرفه جوئی در آب محسوب می‌شود. با این کار هنگامی که دستان خود را می‌شویید، آب از سینک مستقیما وارد فلش تانک می‌شود و هدر نمی‌رود.

چرت زدن

۱۱. چرت زدن در هنگام کار کردن

در فرهنگ ژاپنی، خوابیدن و چرت زدن در هنگام کار نشانه سخت‌کوشی فرد در نظر گرفته می‌شود. به همین خاطر است که در این کشور چرت زدن در هنگام کار بسیار رایج می‌باشد و کسی این موضوع را بد نمی‌داند. گفته می‌شود برخی افراد وقتی سرپرستشان برای نظارت می‌آید خودشان را به خواب می‌زنند تا رضایت آن‌ها را جلب کنند. این کار در سایر نقاط دنیا بسیار عجیب و کاملا برعکس است.

پله برقی

۱۲. کوتاه‌ترین پله برقی جهان!

این پله برقی در ایستگاه مترو کاواساکی ژاپن ساخته شده است که تنها ۸۳ سانتی‌متر ارتفاع و تنها ۵ پله دارد!

کنسرو

۱۳. رستوران‌های غذای کنسروی

خوردن غذا‌های کنسروی ممکن است که انتخاب اول شما و لذیذ نباشد. اما در ژاپن یک سری رستوران‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور وجود دارند که فقط غذا‌های کنسرو شده به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این رستوران‌ها بسیار محبوب اند، چون مشتریان می‌توانند از بین ۳۰۰ نوع غذای مختلف سراسر جهان که در منوی آن‌ها وجود دارد، غذا سفارش دهند.

روستای عروسکی

۱۴. روستای عروسکی

روستای «ناگورو» در ژاپن در گذشته بیشتر از ۳۰۰ سکنه داشت، اما امروزه جمعیت آن به کمتر از ۴۰ نفر رسیده است. به همین خاطر یک هنرمند محلی به نام «تسوکیمی آیانو» تصمیم گرفت کاری در این باره انجام دهد و دوباره آن را پرجمعیت کند، اما نه با انسان‌ها بلکه با عروسک‌ها.

او شروع به بررسی کسانی کرد که روستا را ترک کرده بودند و چهره آن‌ها را به شکل عروسک بازسازی کرد. به زودی ۳۵۰ عروسک در این منطقه دورافتاده ژاپن ساکن شدند.

نحسی عدد 4

۱۵. ژاپنی‌ها عدد ۴ را نحس می‌دانند!

عدد ۴ عددی نحس بین مردم ژاپن می‌باشد و دلیل قانع کننده‌ای هنوز برای آن وجود ندارد. تنها موضوعی که نشان دهنده‌ی دلیل این خرافه است، تشابه تلفظ این عدد با کلمه مرگ است. ریشه این اعتقاد به اندازه‌ای قوی است که آن‌ها حتی در شمارش عدد‌های خود این گونه عمل می‌کنند: یک، دو، سه، پنج، شش و ...!

مردم ژاپن حتی از عدد ۴ برای شمارش اعداد طبقات ساختمانی در آسانسور هم استفاده نمی‌کنند، زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که اگر در طبقه چهار آسانسور گیر کنند، احتمال مرگ وجود دارد. حتی طبقات چهارم ساختمان‌ها هم خالی از سکنه می‌باشد. این اعتقاد و این حجم از پافشاری بر باور داشتن نحسی این عدد، کمی عجیب است!

چراغ راهنما

۱۶. رنگ سبز آبی در چراغ‌های راهنمایی

ژاپنی‌ها به جای استفاده از رنگ سبز در چراغ‌های راهنمایی، از رنگ سبز آبی و یا آبی استفاده می‌کنند. دلیل این کار ریشه در زبان آن‌ها دارد. به طور تاریخی برای دو رنگ آبی و سبز در زبان ژاپنی، تنها یک کلمه وجود دارد!

هنگامی که چراغ‌های راهنمایی برای اولین بار در این کشور استفاده شدند، مثل کشور‌های دیگر به رنگ سبز بودند. با این حال آن رنگ سبز، هنوز در زبان ژاپنی، آبی هم تلفظ می‌شد! برای حل مشکل، دولت این کشور تصمیم گرفت تا از رنگ سبز آبی استفاده کند تا مشکل حل شود.

تمیز کردن کلاس

۱۷. تمیز کردن کلاس‌ها

دانش آموزان ژاپنی یاد می‌گیرند تا کلاس‌های درس را خودشان تمیز کنند، زیرا این کار بخشی از آموزش آن‌ها محسوب می‌شود. آن‌ها کلاس‌های خود را گردگیری می‌کنند، کف آن‌ها را جارو می‌کنند و تی می‌کشند و حتی دستشویی‌ها را هم خودشان تمیز می‌کنند. معلمان عقیده دارند که این کار یک روش عالی برای پرورش شخصیت شهروندی کودکان است.

توالت

۱۸. توالت‌های آینده نگر!

توالت‌ها در ژاپن بسیار پیشرفته می‌باشند! این یک واقعیت است که ما زمانی از زندگی خود را در دستشویی می‌گذرانیم، پس چرا آن را راحت‌تر نکنیم؟ شکل معمول دستشویی‌های فرنگی را فراموش کنید؛ در ژاپن شکل مدرن‌تر آن وجود دارد.

در این کشور دستشویی‌های فرنگی‌ای وجود دارد که برای حذف صدا‌های ناخوشایند داخل دستشویی از خود تولید صدا می‌کنند، آهنگ پخش می‌کنند، بوی خوشی منتشر می‌کنند، قسمت نشیمن آن‌ها به طور خودکار بلند می‌شود و قسمتی در آن‌ها برای پخش آب و شست و شوی اندام‌های تناسلی تعبیه شده است.

بستنی

۱۹. بستنی‌هایی با طعم‌های دیوانه کننده

ژاپنی‌ها عاشق غذا‌هایی با طعم‌های عجیب اند. به همین خاطر است که یافتن یک بستنی با طعم گوشت اسب، کاکتوس، زغال، هشت پا، سیر و یا بال مرغ در این کشور کار راحتی است!

پارکینگ طبقاتی

۲۰. پارکینگ‌های پیشرفته

ژاپن یک کشور به شدت پرجمعیت است، به همین خاطر آن‌ها دوست ندارند فضا را هدر بدهند. به همین دلیل پارکینگ‌ها در این کشور، بسیار پیشرفته و هوشمند می‌باشند. آن‌ها به صورت چند طبقه طراحی می‌شوند تا از حداقل فضا، حداکثر استفاده شود.

منبع: BrightSide

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    جالب است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید