۵ شاهکار انیمیشن از استودیوی «کارتون سالون»

۵ شاهکار انیمیشن از استودیوی «کارتون سالون»

در اینجا فهرستی از پنج انیمیشن برتر استودیوی ایرلندی «کارتون سالون» را ملاحظه می‌کنید؛ شاهکار‌هایی با حال و هوای منحصر به فرد که مخاطب را به دنیا‌هایی از جنس جادو و افسانه می‌برند.

کد خبر : ۱۱۳۵۰۷
بازدید : ۲۰۰۹

فرادید | اگر فکر می‌کنید بهترین استودیو‌های فیلمسازی متعلق به آمریکا هستند، انیمیشن‌های استودیوی ایرلندی «کارتون سالون» (Cartoon Saloon) را ببینید تا نظرتان عوض شود. این استودیو یک گنج واقعی در دنیای سینما است؛ با شاهکار‌هایی عمیق، دوست‌داشتنی و پراحساس که کودک و بزرگسال را شیفتۀ خیالپردازی‌های شگفت‌انگیزشان می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ انیمیشن‌های این استودیو هم به لحاظ طراحی ظاهری و هم به لحاظ محتوا، حال و هوای کاملا منحصر به فرد و خاصی دارند که آن‌ها را از انیمیشن‌های آمریکایی متمایز می‌کند. ساختار ظاهری این فیلم‌ها کاملا ساده و دوبعدی است، اما درعین حال رنگ‌آمیزی‌های خیال‌انگیز و جذابی دارند. داستان فیلم‌ها هم مبتنی بر افسانه‌های سنتی هستند و مخاطب را به درون دنیای قصه‌های قدیمی می‌برند.

تازه‌ترین محصول این استودیو انیمیشن «اژد‌های پدر من» است که می‌شود آن را یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۲ به حساب آورد. در اینجا فهرستی از ۵ شاهکار این استودیو را ملاحظه می‌کنید.

۱. راز کلز (The Secret of Kells) (۲۰۰۹)

۵ شاهکار انیمیشن از استودیوی «کارتون سالون»

داستان این انیمیشن علاوه بر افسانه‌های قدیمی سلتی، از مضامین مسیحی، ماجرا‌های واقعی تاریخی، نقاشی‌های مدرن و آثار هنری کلیسایی الهام گرفته است؛ ترکیبی حیرت‌انگیز از نماد‌ها و قصه‌ها و ماجراجویی‌ها. قصۀ فیلم در جنگل‌های دورافتادۀ ایرلند آغاز میشود. پسری به اسم برندان که در صومعۀ کلز زندگی می‌کند، حرف‌هایی دربارۀ یک کتاب جادویی می‌شنود که می‌تواند تاریکی را به نور تبدیل کند. از قضا نویسندۀ آن کتاب به صومعۀ کلز می‌آید و از برندان می‌خواهد که در تکمیل کتاب به او کمک کند؛ این کار یک ماجراجویی رازآمیز است که اگر درست انجام شود می‌تواند ایرلند را از حملۀ وایکینگ‌ها نجات بدهد.

۲. مردی از ماه (Moon Man) (۲۰۱۲)

۵ شاهکار انیمیشن از استودیوی «کارتون سالون»

این انیمیشن حاصل همکاری استودیوی «کارتون سالون» با دو استودیوی فرانسوی و آلمانی است. داستان فیلم دربارۀ یک موجود هوشمند اهل کرۀ ماه است که مشتاق بازدید از کرۀ زمین و ملاقات با آدم‌هاست. به همین خاطر او سوار بر یک شهاب‌سنگ به زمین می‌آید. اما سیاستمداران زمینی حضور او را یک حمله از طرف بیگانه‌ها تلقی می‌کنند و می‌خواهند او را از بین ببرند. ولی چند کودک زمینی هم هستند که دلشان می‌خواهد به او کمک کنند. شاید ریتم این انیمیشن یک کمی کند باشد، اما کنایه‌های سیاسی و حال و هوای تخیلی‌اش آن را به یک اثر تماشایی و به یاد ماندنی تبدیل می‌کنند.

۳. ترانۀ دریا (Song of the Sea) (۲۰۱۴)

۵ شاهکار انیمیشن از استودیوی «کارتون سالون»

این انیمیشن بر اساس افسانه‌های قدیمی ایرلندی دربارۀ موجوداتی به اسم سلکی (Selkie) ساخته شده؛ آن‌ها موجوداتی دریایی شبیه فوک هستند که می‌توانند خودشان را به شمایل انسان‌ها دربیاورند. داستان «ترانۀ دریا» دربارۀ یک دختربچۀ سلکی است که آخرین فرد از نوع خودش است. او از خانۀ مادربزرگش فرار می‌کند تا در دریا‌ها سفر کند و پریانی را که اسیر یک افسون جادویی شده‌اند نجات بدهد. اما برای این کار او باید یاد بگیرد که آواز مخصوص سلکی‌ها را بخواند، درحالیکه تا شش سالگی حتی نمی‌توانسته حرف بزند.

۴. نان‌آور (The Breadwinner) (۲۰۱۷)

۵ شاهکار انیمیشن از استودیوی «کارتون سالون»

تهیه‌کنندۀ این انیمیشن آنجلینا جولی است و جلوه‌های بصری آن در عین سادگی، شکوهمند و تاثیرگذار و استثنایی هستند. داستان فیلم دربارۀ یک دختر ۱۱ سالۀ افغان به اسم پروانه است که پدرش توسط طالبان دستگیر شده و خانواده‌اش در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند. پروانه موهایش را مثل یک پسر کوتاه می‌کند تا بتواند کار کند و مخارج خانواده‌اش را تامین کند. اما ماجراجویی پروانه فقط محدود به همین دنیای واقعی نیست؛ او خیلی زود وارد دنیایی افسانه‌ای می‌شود که پر از هیولا‌های اسطوره‌ای و مبارزه بین نیرو‌های نور و تاریکی است. این شاهکار تماشایی علی‌رغم داستان ظاهرا غمگینی که دارد، پر از لحظات شاد و خیال‌انگیز است.

۵. ولف‌واکرز (Wolf Walkers) (۲۰۲۰)

۵ شاهکار انیمیشن از استودیوی «کارتون سالون»

یک حاکم ستمگر تصمیم گرفته که جنگل‌های اطراف شهر را از بین ببرد و همۀ گرگ‌هایی را که آنجا زندگی می‌کنند شکار کند. رابین دختر یک شکارچی است که به تازگی به خدمت حاکم درآمده است. خود رابین هم دوست دارد که یک شکارچی باشد؛ اما آشنایی او با یک دختر عجیب و غریب در جنگل مسیر زندگیش را تغییر می‌دهد. این دختر عجیب در واقع یک «هدایت کننده» است که می‌تواند گرگ‌ها را در کنترل بگیرد و آن‌ها را هدایت کند. این فیلم یک افسانۀ تمام‌عیار و پراحساس است؛ پر از نمادپردازی‌های سیاسی و اخلاقی که به خوبی در دل یک ماجرای رویاگونه جا گرفته‌اند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید