شناسایی گونه‌ای از کبوتر که ۱۴۰ سال گم شده بود!

شناسایی گونه‌ای از کبوتر که ۱۴۰ سال گم شده بود!

دانشمندانِ انجمن حفاظت از پرندگانِ آمریکا یک کبوتر کمیاب را دوباره کشف کرده‌اند که نزدیک ۱۴۰ سال هیچ‌کس آن را ندیده بود.

کد خبر : ۱۱۳۶۶۱
بازدید : ۹۹۳۱۰

فرادید | محققان در جزیره‌ی فِرگوسِن، پاپوآ گینه نو دوربین کار گذاشتند و نتایج این تصویربرداری برایشان شگفت‌انگیز بود. آن‌ها قرقاول-کبوترِ کمیابِ سیاه‌پوشی را نشان دیدند که در تصاویر در حالِ قدم زدن است. بنا به گزارش انجمن حفاظت از پرندگان، قرقاول-کبوتر، یک کبوتر بزرگِ زمینی است با دُم پهنی که از پهلو مسطح است و تنها در جزیره‌ای در سواحل شرقی پاپوآ گینه نو زندگی می‌کند.

به گزارش فرادید؛ تصاویر و ویدئو‌های ضبط‌شده از این پرنده، نخستین مدارکِ مستندشده‌ی علمی از سال ۱۸۸۲ هستند. جان سی. میتِرمایِر، مدیر برنامه‌ی پرندگانِ گمشده در انجمن حفاظت از پرندگان آمریکایی می‌گوید: «دیدن تصاویر این پرنده شبیه پیدا کردن یک اسب تک‌شاخ بود. یک جور لحظه‌ای که به عنوان یک حافظ محیط زیست و تماشاگر پرندگان، همه‌ی عمر خواب آن را می‌بینید.»

شناسایی یک کبوتر بزرگ و رنگی که هیچ‌کس در ۱۴۰ سال گذشته آن را ندیده است


جوردن بوئرزما؛ محقق فوق‌دکترای دانشگاه کورنِل و یک از رهبران تیم اعزامی گفت: «از دیدن عکس این پرنده که درست از مقابل دوربین ما رد شده شگفت‌زده شدم.» او در ادامه توضیح داد که حین کارگذاشتن دوربین‌ها، فکر می‌کرد شانس عکس گرفتن از قرقاول-کبوترِ سیاه‌پوش حتی از یک درصد هم کمتر است. کریستینا بیگز؛ مدیر تحقیقاتِ گونه‌های گمشده هم در این باره گفت: «این کشفِ دوباره روزنه‌ی امیدی برای پرندگان دیگری است که نیم قرن یا بیشتر گم شده‌اند.» راجر سَفورد؛ مدیر ارشد برنامه‌ی جلوگیری از انقراض در بِدلایف اینترنشنال نیز گفت: «به غیر از امید برای جستجوی گونه‌های گمشده‌ی دیگر، داده‌های مفصلِ جمع‌آوری‌شده توسط تیم، مبنایی را فراهم کرده برای حفاظت از این پرنده‌ی به شدت کمیاب که بسیار هم در معرض خطر است.»

شناسایی گونه‌ای از کبوتر که ۱۴۰ سال گم شده بود!

منبع: sciencealert

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید