جزئیات کشف آثار تاریخی با قدمت تاریخی بالا در خرمدره

جزئیات کشف آثار تاریخی با قدمت تاریخی بالا در خرمدره

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به قدمت بالای آثار مکشوفه، افزود: یکی از این کوزه‌های سفالی متعلق به دوره میانی اسلامی است و دیگری کوزه سفالی لوله‌دار متعلق به هزاره اول قبل از میلاد است.

کد خبر : ۱۲۱۴۶۳
بازدید : ۱۰۹۹۳

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: دو کوزه سفالی، یکی متعلق به دوره میانی اسلامی و دیگری متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در زنجان کشف شد.

سرهنگ حسینعلی فضلی عصر دیروز (۱۶ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دو کوزه سفالی در شهرستان خرمدره توسط نیروی انتظامی شهرستان و با همکاری نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان در پی ارسال گزارش مردمی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به قدمت بالای آثار مکشوفه، افزود: یکی از این کوزه‌های سفالی متعلق به دوره میانی اسلامی است و دیگری کوزه سفالی لوله‌دار متعلق به هزاره اول قبل از میلاد است.

فضلی با تاکید بر اینکه اشیای کشف و ضبط شده ارزش ریالی زیادی دارد، اما برای اموال فرهنگی تاریخی نمی‌توان قیمت تعیین کرد، اذعان کرد: با افرادی که به دنبال به دست آوردن ثروت از طریق خریدوفروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند برخورد جدی و قاطع می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد می‌کنند و حفاران غیرمجاز را دستگیر می‌کنند و تحویل مقام قضایی می‌دهند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید